• Business

    Οριστικά στην Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holteman (Ελλάκτωρ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat)


    Στην Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat κλειδώνει οριστικά το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης στην Αττική Οδό και οδεύει προς υπογραφές. Πρόκειται για το έργο  που δημοπρατήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου μαζί με την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών και το Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, εγκρίθηκε και το δεύτερο πρακτικό του διαγωνισμού και πλέον δεν υφίσταται κανένα εμπόδιο για την υπογραφή του έργου.

    Επομένως, η Κοινοπραξία «κλειδώνει» και επίσημα με έπκτωση 5,3% την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης  αναλαμβάνοντας το έργο έναντι 333,4 εκατ. ευρώ . Το επόμενο βήμα είναι η σύμβαση να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία να ψηφιστεί στη Βουλή.

    Σημειώνεται πως έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα που είχε ο άλλος διεκδικητής του έργου, δηλαδή ο Όμιλος ΑΒΑΞ που έδωσε έκπτωση 2%, για να προσφύγει στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ). Αυτό σημαίνει πως δεν πρόκειται να υπάρξουν νομικά εμπόδια στον ορίζοντα.

    Υπενθυμίζεται πως στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι τα εργοτάξια του αναδόχου να έχουν εγκατασταθεί στο έργο έως τα τέλη του 2022. Οι κινήσεις του Υπουργείου, αλλά και η έλλειψη καθυστερήσεων εκ μέρους της αγοράς συνηγορούν σε αυτό, ενώ εκτιμάται πως η επέκταση θα παραδοθεί για χρήση προς τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027, καθώς η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα τα τέσσερα έτη από την υπογραφή της σύμβασης

    Τι αφορά το έργο

    Το έργο που θα αναλάβουν οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat αφορά στην ολοκλήρωση του τμήματος 3,8 χιλιομέτρων της Λεωφόρου Κύμης χωρίς διόδια. Αυτό  θα έχει ως σημείο εκκίνησης την Αττική Οδό και θα καταλήγει στον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη).Εάν λάβουμε υπόψη την προαίρεση αξίας 32,5 εκατ. Ευρώ, τότε το συνολικό μήκος της επέκτασης ανέρχεται στα 4,2 χιλιόμετρα.

    Αναμένεται, επίσης, να κατασκευαστούν δύο σήραγγες. Η πρώτη θα είναι μήκους  1.260 μέτρων και η 1.000 μέτρων. Η επέκταση εκτιμάται πως θα δώσει λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στις γειτονικές περιοχές, καθώς υπολογίζεται πως θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως, ενώ θα ενώ θα βελτιωθεί η πρόσβαση από τα Βόρεια Προάστια στην Εθνική.

    Οι υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού

    Το δημοπρατηθέν έργο είναι μόνο μία από τις πέντε επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχει προγραμματίσει να δημοπρατήσει το Υπουργείο Υποδομών.

    Αναλυτικότερα τα υπόλοιπα προς δημοπράτηση έργα αφορούν τις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Λαύριο, Ραφήνα καθώς και τη Σήραγγα Ηλιουπόλεως. Πρόκειται για μία σειρά από διαγωνισμούς που αναμένεται να προκηρυχθούν έως τα τέλη του 2022 και θα προσελκύσουν αναμφίβολα τους μεγάλους Ομίλους όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.

    Προς αυτή την κατεύθυνση του Υπουργείο Υποδομών εξετάζει τη δημοπράτηση των έργων μεμονωμένα ή και ως πακέτο με τη μέθοδο της παραχώρησης. Επίσης, έχει απευθύνει πρόκληση στις αρμόδιες υπηρεσίες για να ζητήσουν χρηματοδότηση για τους διαγωνισμούς που αφορούν στην επιλογή συμβούλων, οι οποίοι θα επιταχύνουν τη διαδικασία εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης.

     Διαβάστε επίσης

    Αττική Οδός: Επίσημα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

    Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ η Λ. Κύμης, στην ΑΚΤΩΡ το Αγ. Νικόλαος-Νεάπολη και στη Mytilineos η παράκαμψη της Χαλκίδας

    Υπουργείο Υποδομών: Εξετάζει τη δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ως παραχώρηση



    ΣΧΟΛΙΑ