Business

Αττική Οδός: Επίσημα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


Στα χέρια της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat προχωράει και επίσημα η σύμβαση για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης  στην Αττική Οδό αρχικής εκτιμώμενης αξίας 342 εκατ. Ευρώ.

Αναλυτικότερα με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή εγκρίθηκε το πρακτικό για τον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ αποκαλύφθηκε και το ακριβές ποσό της έκπτωσης που έδωσαν οι δύο διεκδικητές του έργου. Υπενθυμίζεται πως το έργο είχε «κτυπήσει» επίσης και ο Όμιλος ΑΒΑΞ.

Σχετικά με την έκπτωση που έδωσε η μειοδοτούσα πλειοψηφία αυτή ανήλθε στο 5,3% με αποτέλεσμα να κλειδώνει το έργο, που δημοπρατήθηκε ως δημόσιο, έναντι 303,18 εκατ. Ευρώ. Από την άλλη η έκπτωση που έδωσε ο Ομίλου ΑΒΑΞ ανήλθε στο 2%.

Το επόμενο βήμα είναι να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία να παρουσιαστεί στη Βουλή για να δοθεί το τελικό πράσινο φως ώστε να πέσουν οι τελικές υπογραφές. Αυτό σημαίνει πως, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις (όπως για παράδειγμα προσφυγές στην ΑΕΠΠ) και το ΣτΕ, είναι αρκετά πιθανό εντός του έτους να έχουν πέσει οι υπογραφές και να ξεκινήσουν οι σχετικές εργασίες.

Τι αφορά το έργο

Το δημοπρατηθέν έργο αφορά στην ολοκλήρωση του τμήματος 3,8 χιλιομέτρων της Λεωφόρου Κύμης χωρίς διόδια. Αυτό ξεκινά από την Αττική Οδό και καταλήγει στον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη). Σημειώνεται πως μαζί με την προαίρεση αξίας 32,5 εκατ. Ευρώ το συνολικό μήκος της επέκτασης ανέρχεται στα 4,2 χιλιόμετρα.

Ο νέος οδικός άξονας θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως. Εκτιμάται, δε, πως θα δοθεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζεται στις περιοχές, ενώ θα βελτιωθεί η πρόσβαση από τα Βόρεια Προάστια στην Εθνική.

Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες από την ημερομηνία υπογραφή της σύμβασης. Επομένως, ο οδικός άξονας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία από τα τέλη του 2026 έως και τις αρχές του 2027.

Οι υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Η λεωφόρος Κύμης αποτελεί μία από τις πέντε επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχει προγραμματίσει να δημοπρατήσει το Υπουργείο Υποδομών εντός του έτους. Το προηγούμενο διάστημα είχε γίνει λόγος για το αν θα περιληφθούν οι επεκτάσεις στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, αλλά τελικά αποφασίστηκε το κατασκευαστικό έργο να δημοπρατηθεί ξεχωριστά.

Τα προς δημοπράτηση έργα αφορούν τις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Λαύριο, Ραφήνα καθώς και τη Σήραγγα Ηλιουπόλεως και αναμφίβολα θα προσελκύσουν του μεγάλους Ομίλους όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews το Υπουργείο Υποδομών εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο της δημοπράτησης των έργων ως παραχώρηση, ενώ μένει να φανεί αν κάθε επέκταση θα βγει στον αέρα ξεχωριστά ή εάν θα έχουμε τη δημοπράτηση ενός συνολικού πακέτου έργων.

Επίσης, οι υπηρεσίες του Υπουργείου που θα αναλάβουν τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού έχουν μέχρι τα τέλη Ιουλίου τη δυνατότητα λήψης επιπλέον χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν τους τεχνικούς συμβούλους. Οι τελευταίοι θα κληθούν να αναλάβουν την επιτάχυνση της εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης.

Διαβάστε επίσης

Υπ. Υποδομών: Ανακοίνωσε και επίσημα τους προσωρινούς αναδόχους για ΒΟΑΚ, Παράκαμψη Χαλκίδας και Λ. Κύμης – Πλήρης επιβεβαίωση mononews

Αττική Οδός: Τι φέρνει η είσοδος των Γάλλων στις παραχωρήσεις

Υπουργείο Υποδομών: Εξετάζει τη δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ως παραχώρηση

 



ΣΧΟΛΙΑ