ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη επιχειρεί να γράψει ένα νέο κεφάλαιο με την «υπογραφή» της Ergon Agora των αδελφών Δούζη. Ο Όμιλος Φάις, που επένδυσε περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ για να ανακαινίσει εκ βάθρων τη σκεπαστή αγορά και να την επαναφέρει στη ζωή της πόλης, προχωρά στη μίσθωσή της στην εταιρεία των αδελφών Δούζη, γνωστή για τα επιτυχημένα projects γαστρονομίας και εστίασης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Το deal, διάρκειας 12+3 ετών, φιλοδοξεί να δώσει νέα πνοή σε έναν χώρο που, παρά τη λαμπερή του αναγέννηση, δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να αποδώσει τα αναμενόμενα και να σταθεί οικονομικά βιώσιμος.
Με τη στρατηγική εμπειρία και το αναγνωρίσιμο brand της Ergon, η Αγορά Μοδιάνο αποκτά άλλη μια ευκαιρία να καθιερωθεί ως σταθερός γαστρονομικός προορισμός και σημείο αναφοράς για τη Θεσσαλονίκη.
Συμφωνία μίσθωσης για 12+3 χρόνια
Με τη νέα συμφωνία, ο Όμιλος Φάις παραχωρεί μέσω μίσθωσης τη διαχείριση της Αγοράς Μοδιάνο στην Ergon Agora, μεταφέροντας ουσιαστικά σε έναν εξειδικευμένο «παίκτη» ένα project που μέχρι σήμερα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Παρά την επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ για την πλήρη ανακαίνιση του ιστορικού μνημείου, η Μοδιάνο εμφάνισε το 2024 μείωση εσόδων από μισθώματα (1,199 εκατ. ευρώ έναντι 1,890 εκατ. το 2023), ενώ οι ζημιές διευρύνθηκαν σε 856 χιλ. ευρώ από 789 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τον ισολογισμό της FLS Αναπτυξιακή, θυγατρικής του ομίλου. Η κίνηση αυτή επιτρέπει στον Φάις να επικεντρωθεί στις υπόλοιπες δραστηριότητές του, ενώ η Ergon Agora αναλαμβάνει την πρόκληση να αναπτύξει ένα πιο ελκυστικό μίγμα που θα προσελκύσει το κοινό και θα καταστήσει τη Μοδιάνο πραγματικό γαστρονομικό προορισμό.
Το Know how της Ergon
Η Ergon Agora, που αναλαμβάνει πλέον τη διαχείριση της Μοδιάνο, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα concepts της Ergon Foods, του ομίλου που ίδρυσαν οι αδελφοί Θωμάς και Γιώργος Δούζης στη Θεσσαλονίκη. Με δίκτυο καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό – από την Αθήνα και τη Λεμεσό μέχρι το Λονδίνο, τη Ντόχα και το Άμπου Ντάμπι – η Ergon έχει χτίσει φήμη γύρω από την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας μέσα από έναν συνδυασμό παντοπωλείου και εστίασης, το λεγόμενο μοντέλο «grocerant».
Στην ίδια τη Θεσσαλονίκη λειτουργεί ήδη το Ergon Agora East, ένας πολυχώρος που συνδυάζει φούρνο, καφέ, delicatessen και εστιατόριο, ενώ στο κέντρο της πόλης έχει υλοποιήσει το Ergon House, ένα «foodie hotel» που συνδυάζει φιλοξενία και γαστρονομία.
Το αποτύπωμά της δεν περιορίζεται στα καταστήματα, καθώς η Ergon διαθέτει περισσότερα από 600 ελληνικά προϊόντα από μικρούς παραγωγούς, τα οποία διανέμει σε όλο τον κόσμο. Η ανάληψη της Μοδιάνο της δίνει την ευκαιρία να μεταφέρει αυτό το επιτυχημένο μοντέλο σε έναν ιστορικό χώρο, προσελκύοντας νέο κοινό και δίνοντας στην αγορά το γαστρονομικό περιεχόμενο που της έλειπε.
Η ανάληψη της Μοδιάνο της δίνει την ευκαιρία να μεταφέρει αυτό το επιτυχημένο μοντέλο σε έναν ιστορικό χώρο, προσελκύοντας νέο κοινό και δίνοντας στην αγορά το γαστρονομικό περιεχόμενο που της έλειπε.
Δεν ξεκινά όμως από το μηδέν, καθώς η Ergon έχει ήδη παρουσία μέσα στην Αγορά με το 72Η Bakehouse, ένα artisanal πρατήριο άρτου που λειτούργησε από την πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας της στοάς, αποτελώντας για πολλούς επισκέπτες σημείο αναφοράς.
Η επένδυση Φάις και η στόχευση για την Αγορά Μοδιάνο
Όταν η Αγορά Μοδιάνο επαναλειτούργησε τον Δεκέμβριο του 2023, μετά από έξι χρόνια που παρέμενε κλειστή, η προσδοκία ήταν ότι θα αποτελούσε μια νέα αφετηρία για τη Θεσσαλονίκη. Ο Όμιλος Φάις, έχοντας δαπανήσει κεφάλαια για την αγορά και αποκατάσταση του ιστορικού συγκροτήματος, οραματιζόταν τη μετατροπή της Μοδιάνο σε μια σκεπαστή αγορά στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, που θα συνδύαζε την εμπορική λειτουργία με τη γαστρονομία και τον τουρισμό.
Ο στόχος ήταν φιλόδοξος με τις εκτιμήσεις για περίπου τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, ώστε η Αγορά Μοδιάνο να καθιερωθεί ως τοπόσημο της πόλης και να αναβαθμίσει το εμπορικό της κέντρο.
Για τους Θεσσαλονικείς, η αγορά είχε έντονο συμβολισμό – ήταν το πρώτο ελληνικό μνημείο που αποδόθηκε ξανά σε εμπορική χρήση, ένα κομμάτι μνήμης που επέστρεφε στη ζωή. Η πραγματικότητα, ωστόσο, αποδείχθηκε πιο δύσκολη. Η επισκεψιμότητα δεν έφτασε ποτέ τα αναμενόμενα επίπεδα, ενώ η χαμηλή πληρότητα των καταστημάτων υπονόμευσε την προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα ζωντανό, ελκυστικό περιβάλλον.
Σε μια περίοδο που συνολικά το κέντρο της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει κάμψη στην κατανάλωση, η Μοδιάνο δεν μπόρεσε να πείσει τους κατοίκους να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους, ούτε να προσελκύσει σταθερά τον τουρισμό που θα στήριζε το εγχείρημα.
Όπως είχε παραδεχθεί ο γενικός διευθυντής του Ομίλου Φάις, Χασδάι Καπόν, στο πλαίσιο παρουσίασης του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών τον περασμένο Μάιο, «η Μοδιάνο είναι ένα δύσκολο project».
Τόνιζε μάλιστα ότι για τον όμιλο το εγχείρημα έχει και συναισθηματική διάσταση, πέρα από τα οικονομικά μεγέθη. Η παραχώρηση της διαχείρισης στην Ergon Agora δίνει στην ιστορική αγορά μια τρίτη ευκαιρία να βρει τον ρόλο της στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ως γαστρονομικός προορισμός και χώρος συνάντησης που θα επαναφέρει τη Μοδιάνο στο επίκεντρο της αστικής ζωής.
Διαβάστε επίσης:
Γενική Εμπορίου: Βελτίωση επιδόσεων στο α’ εξάμηνο – Στα 1,648 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
ΕΧΑΕ: Με ποσοστό 6,81% η Praude Asset Management – Με 1,42% η Jefferies International
«Πόλεμος» BYD-Stellantis για την πρωτιά – Το σχόλιο του Φιλόζα που εξόργισε τους Κινέζους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δεν φταίει ο Γιάννης. Ούτε ο Σπανούλης, και πριν μιλήσεις για την Εθνική μπάσκετ δες την εικόνα στον καθρέφτη [βίντεο]
- Fitch: Υποβάθμισε τη Γαλλία από «AA-» σε «A+»
- Οι «Νύχτες» της Λήδας Κοντογιαννοπούλου: Η ζωγράφος που κάνει το σκοτάδι ποίηση και κατακτά τις αίθουσες τέχνης
- Νέος ΚΟΚ: Από σήμερα σε ισχύ – Αναλυτικά τα πρόστιμα για τους παραβάτες οδηγούς
