• Business

    Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Γιατί η Carlsberg γίνεται ελληνική

    Ολυμπιακή Ζυθοποιία

    Ολυμπιακή Ζυθοποιία


    Made in Greece γίνεται το βασικό brand της Carlsberg, με την εκκίνηση παραγωγής στο εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο.

    Η εν Ελλάδι θυγατρική του δανέζικου ομίλου, έχει ήδη βάλει στις γραμμές παραγωγής το ισχυρό brand για την κάλυψη των αναγκών τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και αγορών που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή.

    «Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι και υπερήφανοι που η Σίνδος θα αποτελέσει το επίκεντρο της παραγωγής του brand-ναυαρχίδα του ομίλου Carlsberg, τόσο για τις ανάγκες της αγοράς μας όσο και για αυτές σημαντικών αγορών του εξωτερικού» ανέφερε χθες ο Dejan Beko, Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία.

    Οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η ενεργειακή κρίση

    Η απόφαση της μητρικής να αναλάβει η θυγατρική της στην Ελλάδα την παραγωγή της Carlsberg δεν είναι ανεξάρτητη από τις γεωπολιτικές εξελίξεις αλλά και την ενεργειακή κρίση.  Το 2023 αναμένεται να είναι ακόμη ένα έτος προκλήσεων με το κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών να περιορίζει την κατανάλωση. Τις σχετικές επισημάνσεις έκανε χθες η διοίκηση του ομίλου  Carlsberg ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα του ομίλου το 2022 και τις προοπτικές για το 2023. Όπως αναφέρεται  «λόγω της κυλιόμενης αντιστάθμισης κινδύνων που εφαρμόζουμε εμείς και οι προμηθευτές μας, οι περσινές αυξήσεις των τιμών των βασικών εμπορευμάτων και της ενέργειας θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο κόστος πωλήσεων και στο κόστος εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023. Σκοπεύουμε να αντισταθμίσουμε το υψηλότερο κόστος σε απόλυτους όρους μέσω της τιμολόγησης, του μείγματος και της συνεχιζόμενης αυστηρής εστίασης στο κόστος. Αν και η μπύρα ιστορικά αποτελεί μια ανθεκτική καταναλωτική κατηγορία, οι υψηλότερες τιμές σε συνδυασμό με τον γενικά υψηλό πληθωρισμό ενδέχεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην κατανάλωση μπύρας σε ορισμένες από τις αγορές μας, ιδίως στην Ευρώπη».

    Στην κατεύθυνση η μεταφορά παραγωγής στην Ελλάδα της παραγωγής της Carlsberg αποτελεί στρατηγικής σημασίας απόφαση και για τον όμιλο αλλά και για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης οι χώρες που «έτρεξαν» με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης το 2022 ήταν η Ελλάδα, η Ιταλία, η Σερβία και η Κροατία.

    Τι σηματοδοτεί για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

    Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, αναλαμβάνοντας την παραγωγή ενός brand που είναι «οδηγός» στην ανάπτυξη του ομίλου Carlsberg (+14% το 2022) αποκτά κομβικό ρόλο στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.  Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη Σίνδο, σηματοδοτεί και μία μεγαλύτερη ενεργοποίηση του brand στην ελληνική αγορά, καθώς το προϊόν θα κυκλοφορήσει εκ νέου και σε κουτί στη χώρα μας. Παράλληλα, η μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του ομίλου, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές της Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Με αυτά τα δεδομένα και η παραγωγική μονάδα της Σίνδου εξελίσσεται σε ένα παραγωγικό και εξαγωγικό κόμβο, με μεγάλες προοπτικές και κατ’ επέκταση νέο πλάνο επενδύσεων ως προς τη διαχείριση περισσότερων πρώτων υλών και υλικών παραγωγής.

    Αναφορικά με τις πρώτες ύλες και δη τη βύνη κριθαριού, όπως επισημαίνουν πηγές από την εταιρεία στο mononews.gr, δεν πρόκειται να αλλάξει ο σχεδιασμός προμηθειών. Η αγορά των πρώτων υλών θα συνεχίσει να γίνεται σε κεντρικό επίπεδο με τις συμφωνίες της μητρικής.

    Σε επίπεδο εγχώριας αγοράς η Ολυμπιακή Ζυθοποιία- ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης μετά την έτερη πολυεθνική Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική της Heineken, στοχεύει στο να διευρύνει το αποτύπωμά της τόσο στο λιανεμπόριο όσο και στην on trade αγορά. Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία (2021) σε όρους όγκου πωλήσεων η εταιρεία πέτυχε συνολική αύξηση κατά 24%. Στην εγχώρια αγορά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 19%, το οποίο σύμφωνα με τη διοίκηση αποδίδεται κυρίως στην αύξηση στο on trade κανάλι, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική άνοδο της εγχώριας αγοράς ζύθου. Οι επιδόσεις στις εξαγωγές ήταν ακόμη καλύτερες, καθώς «έτρεξαν» με ρυθμό ανάπτυξης 36%. Παράλληλα επέστρεψε σε κερδοφορία, καθώς οι καθαρές πωλήσεις, μετά την αφαίρεση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, διαμορφώθηκαν σε 96,06 εκατ. ευρώ από 71,49 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ ο τζίρος της ήταν αυξημένος κατά 29,5 εκατ. ευρώ στα 141,54 εκατ. ευρώ από τα 109,29 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

    Η παραγωγή και οι επενδύσεις των 26 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Σίνδου

    Η μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στη Σίνδο έχει αναλάβει την παραγωγή του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml. και των 500 ml., καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).Οι γυάλινες φιάλες θα συνεχίσουν να εισάγονται προς το παρόν ωστόσο δεν αποκλείεται μελλοντικά η παραγωγή τους να μεταφερθεί στην Ελλάδα.

    Οι ποσότητες που θα παραχθούν υπολογίζονται σε 100.000 εκατοστόλιτρα σε ετήσια βάση. Η εκτίμηση αυτή αφορά το 2023, καθώς η ζήτηση θα καθορίσει την περαιτέρω πορεία.

    H Ολυμπιακή Ζυθοποιία διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,1 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, όπου παράγονται 11 προϊόντα: FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Μythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Τuborg Tonic Water και η σειρά των mixers Tuborg Lemon / Lime-Green Tea / Pineapple-Lime & Spearmint / Pink Grapefruit-Blood Orange.  H Ολυμπιακή Ζυθοποιία αξιοποιεί ένα εκτενές δίκτυο συνεργατών, προμηθευτών και σημείων πώλησης, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με παρουσία σε σχεδόν 40 χώρες και στις 5 ηπείρους, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές. Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. 

    Η εταιρεία έχει υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 26 εκατ. ευρώ από το 2018-2021 για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων σε  τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της στο εργοστάσιο στη Σίνδο. 

    Διαβάστε επίσης

    PepsiCo Hellas: Made in Greece και πάλι τα αναψυκτικά ΗΒΗ- H συνεργασία με ΕΨΑ και ο ρόλος της NU AQUA

    Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία φέρνει την παραγωγή της μπύρας Carlsberg στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ