• Business

    Nike: «Ψαλίδι» $2 δισ. στις δαπάνες – Βουτιά 11% η μετοχή, πλήγμα στους ανταγωνιστές

    • NewsRoom

    John Donahoe, CEO Nike Πηγή: Linkedin


    Βουτιά κατά 11% έκαναν σήμερα Παρασκευή οι μετοχές της Nike, μία ημέρα αφότου αναθεώρησε προς κάτω τις ετήσιες προβλέψεις τις για τα έσοδα, παρουσιάζοντας παράλληλα σχέδιο εξοικονόμησης κόστους, που περιλαμβάνει “ψαλίδι” στις δαπάνες ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Σε μία προσπάθεια εξορθολογισμού με στόχο την προσέλκυση περισσότερων πελατών, η Nike δήλωσε ότι σχεδιάζει να απλοποιήσει τη γκάμα των προϊόντων της, να αυξήσει την αυτοματοποίηση και να λανσάρει νέα, πιο δροσερά στιλ.

    Την ώρα που οι καταναλωτικές δαπάνες παραμένουν αδύναμες, η εταιρεία σχεδιάζει, μεταξύ άλλων, να μειώσει τις προμήθειες βασικών σειρών προϊόντων, προκειμένου  να διαχειριστεί το κόστος.

    Έρχονται και απολύσεις

    Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις θέσεις εργασίας, ως απάντηση στις μειωμένες πωλήσεις.

    Ο CFO της Nike, Ματ Φρεντ, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη της εταιρείας ότι τα νέα σχέδια, λαμβάνουν χώρα σε ένα απαιτητικό καταναλωτικό περιβάλλον.

    “Ιδιαίτερα στην Κίνα, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική”, πρόσθεσε, “υπάρχουν ενδείξεις για πιο προσεκτική συμπεριφορά των καταναλωτών παγκοσμίως”, είπε.

    «Έχουμε υιοθετήσει μια πιο συνετή προσέγγιση στον προγραμματισμό μας για το ισοζύγιο της χρονιάς», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος John Donahoe.

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι η Nike προβλέπει χαμηλότερα επίπεδα ανάπτυξης από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Αναμένει  ακόμη να επιβαρυνθεί με χρεώσεις αναδιάρθρωσης ύψους 400 έως 450 εκατομμυρίων δολαρίων αυτό το τρίμηνο, «που συνδέονται κυρίως με το κόστος απόλυσης εργαζομένων».

    Ντόμινο απωλειών στον κλάδο

    Οι ανακοινώσεις, προκάλεσαν απώλειες και στους αντιπάλους της, οδηγώντας σε πτώση περίπου 5% των μετοχών των Adidas και Puma και σε 6% στις μετοχές της Foot Locker, ενώ η χρηματιστηριακή εταιρεία Piper Sandler μείωσε την τιμή-στόχο για τη Nike στα 107 δολάρια από 112 δολάρια.

    Υπενθυμίζεται ότι η κύρια ανταγωνίστρια της Nike, Adidas, η οποία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης μετά τη λέξη της συνεργασίας της με τον ράπερ Κάνιε Γουέστ, ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα προϊόντα της.

    Ωστόσο, επεσήμανε ότι οι σημερινές επιδόσεις της, δεν παρουσιάζουν τα αναμενόμενα νούμερα.

    Η Puma από την άλλη, τον Οκτώβριο ανέφερε ισχυρή ζήτηση στην Ευρώπη και ανάκαμψη στην Κίνα, η οποία αντιστάθμισε την ασθενέστερη απόδοση της στις ΗΠΑ το γ’ τρίμηνο του έτους.

    Διαβάστε επίσης: 

    Inditex (Zara): Αυξήσεις πάνω από 10% για τους εργαζόμενους στην Ελλάδα

    Bristol Myers: Mega Deal $14 δισ. – Εξαγοράζει την Karuna Therapeutics

    Η Pierre Fabre Hellas ξεκινά το ταξίδι της στην Τεχνητή Νοημοσύνη



    ΣΧΟΛΙΑ