• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Ανάμικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά, για τις τιμές των ναύλων σε πλοία μεταφοράς  υγρού φορτίου την εβδομάδα 27-31 Μαρτίου.

    VLCCs

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η αγορά για πλοία τύπου VLCC ενισχύθηκε οριακά προς το τέλος της εβδομάδας που πέρασε, με αυξημένα τα επίπεδα δραστηριότητας και με σχετικά μειωμένη την διαθεσιμότητα σε τονάζ, σε σχέση με εκείνη που είχε παρατηρηθεί νωρίτερα μέσα στον μήνα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 10% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $14.091 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Η αγορά της Δυτικής Αφρικής για πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασε σημάδια ύφεσης με μειωμένη ζήτηση που, σε συνδυασμό με την αδύναμη αγορά των VLCC, είχε ως αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς την Μεσόγειο να υποχωρήσει από WS90 σε WS87,5.

    Στη Μέση Ανατολή, η επίδραση της αδύναμης αγοράς των VLCC είχε επίσης ως αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς τις δυτικές ακτές της Ινδίας να υποχωρήσει από WS95 σε WS90.

    Εν τω μεταξύ, η αγορά στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο παρέμεινε σταθερή, με την προσφορά σε τονάζ να διατηρείται σε σχετικά καλή ισορροπία.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 3% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $21.933 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Αναφορικά με τα πλοία τύπου Aframax, την εβδομάδα που πέρασε παρατηρήθηκε άνοδος στις τιμές των ναύλων στην Μεσόγειο, με τις δυο βασικές διαδρομές εντός της περιοχής να ενισχύονται από WS117,5 σε WS120.

    Ίδια εικόνα παρουσίασε και η διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 7% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $17.283 ημερησίως.

    LR/MR

    Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, «ήρεμη» χαρακτηρίστηκε η εικόνα της αγοράς στην Μέση Ανατολή την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στα πλοία τύπου LR2 -για την διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία- να υποχωρεί από WS112,5 σε WS110. Στα πλοία τύπου LR1, η τιμή στην ίδια διαδρομή παρέμεινε αμετάβλητη σε WS132,5.

    Αντίθετα, η αγορά των πλοίων τύπου MR από την Βόρεια Θάλασσα ενισχύθηκε την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στην διαδρομή προς τις Αμερικανικές Ακτές να ανεβαίνει σε WS205 και προς την Δυτική Αφρική σε WS220.

    Στην αγορά της Μεσογείου, έπειτα από το μεγάλο άλμα των προηγούμενων ημερών στις διαδρομές εντός της περιοχής, η τιμή υποχώρησε από WS265 σε WS200.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου MR παρουσίασε οριακή άνοδο 1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $14.162 ημερησίως.

    Dirty products

    Παρά την έλλειψη δραστηριότητας που παρατηρήθηκε στην αγορά της Μεσογείου την εβδομάδα που πέρασε, η τιμή στην διαδρομή από την Μεσόγειο προς τον κόλπο της Αμερικής ενισχύθηκε από WS112,5 σε WS117,5.

    Δραστήρια ήταν η αγορά των dirty products στη Βόρεια Θάλασσα στο ξεκίνημα της εβδομάδας, όμως στη συνέχεια και προς το τέλος της παρουσίασε σημάδια εξασθένισης.

    Στην Καραιβική η τιμή στην διαδρομή προς τον κόλπο της Αμερικής ενισχύθηκε οριακά σε WS112,5.

    Επιπροσθέτως αξίζει να σημειωθεί οτι σύμφωνα με την άποψη των ίδιων αναλυτών η αγορά στην περιοχή αναμένεται για το επόμενο διάστημα να παραμείνει σταθερή.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 8% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $9.827 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Σε πόλεμο με τους μετόχους της Ocean Rig ο Γιώργος Οικονόμου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Στροφή στην αγορά ομολόγων εξετάζει η Dorian LPG

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Αγγελικούσης: Τρία νέα τάνκερ VLCC για τη Maran Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ