• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Αρνητική ήταν η εικόνα που παρουσίασε η ναυλαγορά σε όλα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 15-19 Μαΐου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά σε πλοία τύπου Capesize στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε, καθώς χαρακτηρίστηκε από στασιμότητα στην ροή των φορτίων από την Νότιο Αφρική. Πάραυτα, προς το τέλος της εβδομάδας, παρατηρήθηκε σχετική βελτίωση στις τιμές των ναύλων με αύξηση της ζήτησης σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία, ενώ η τιμή spot στην διαδρομή από το Dampier προς το Qingdao παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $6,20 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνία άφιξης την 1 Ιουλίου στα $14,40 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις αρχές Ιουνίου στα $6,15 ανά τόνο, για ένα φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνία άφιξης στις 5 Ιουνίου στα $10,50 ανά τόνο και τέλος σε χρονοναύλωση αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 180.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Xiamen στα τέλη Μαΐου για ένα κυκλικό ταξίδι Δυτικής Αυστραλίας στα $15.750 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.573 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.938 με πτώση 13%.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, περιορισμένη ήταν η στήριξη που παρείχε η αγορά σε πλοία τύπου Panamax από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα λιγότερα πλοία να επιλέξουν να ταξιδέψουν υπό έρμα από την Ασία και τους πλοιοκτήτες να αναζητούν πλέον ταξίδια μικρής διάρκειας στην περιοχή αυτή, μέχρι η αγορά να ενισχυθεί και πάλι.

    Επιπροσθέτως, γενικά παρατηρήθηκε έλλειψη νέων φορτίων στην ευρύτερη περιοχή του Ατλαντικού, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η προσφορά διαθέσιμου τονάζ και τους ναυλωτές να έχουν επιλογή από έναν μεγάλο αριθμό διαθέσιμων πλοίων ασκώντας έτσι πίεση και στις τιμές των ναύλων.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 92.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Άμστερνταμ με ημερομηνίες στα τέλη Μαΐου για ταξίδι μέσω του Orinoco και επαναπαράδοση στην Κίνα, στα $13.500 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 81.500-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις 20-22 Μαΐου για ένα ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, στα $10.000 ημερησίως + $450.000ΒΒ και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 92.500-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Ιαπωνία στα $6.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 21% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.829 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $6.850 ημερησίως με πτώση 12%.

    Supramax/Handysize

    Αρνητικό παρέμεινε γενικά το κλίμα της αγοράς για πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, καθώς χαρακτηρίστηκε από έλλειψη φορτίων από τον Κόλπο της Αμερικής. Παρόλα αυτά, η περιορισμένη προσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε βοήθησε την αγορά στην περιοχή αυτή να παραμείνει σε σταθερά επίπεδα.

    Ίδια εικόνα παρουσίασε και η αγορά από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με έλλειψη φορτίων που είχε ως αποτέλεσμα αρκετά πλοία να ταξιδέψουν υπό έρμα προς τα βόρεια του Ατλαντικού.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, η προσφορά διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε σχετικά σταθερή, πάραυτα η ζήτηση δεν ήταν επαρκής για να στηρίξει τις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Στα πλοία τύπου Handysize, η αγορά ήταν εξίσου αδύναμη με σχεδόν όλους τους δείκτες να κινούνται σε αρνητικό πρόσημο, με εξαίρεση του Κόλπου της Αμερικής. Στην αγορά της Ασίας, η εικόνα ήταν αντίστοιχη με την έλλειψη ζήτησης να συνεχίζεται.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 60.600-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Xingang σύντομα για ταξίδι μέσω Βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην νοτιοανατολική Ασία, στα $8.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 56.900-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στην Μανίλα σύντομα για ταξίδι μέσω Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με πρόθεση να φορτώσει νικέλιο, στα $9.750 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 55.600-dwt/κατασκευής 2004 με παράδοση στην Surabaya στις 21 Μαΐου για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση στις δυτικές ακτές της Ινδίας, στα $8.750 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα πλοία τύπου Supramax παρουσίασε πτώση της τάξεως του 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.188 ημερησίως και στην spot αγορά πτώση 8% στα $9.307.

    Σε πλοία τύπου Handysize, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.333 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συμεών Παληός: Μείωσε τις ζημίες, κέρδισε τους αναλυτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Ο ακριβότερος στόλος παγκοσμίως είναι ο ελληνικός με 94,6 δισ. δολ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Και τώρα η προσοχή της Navios Partners στρέφεται στο ξηρό φορτίο



    ΣΧΟΛΙΑ