• Business

    Τα φιλόδοξα σχέδια της Cosco για τον Πειραιά

    ΟΛΠ Cosco Κίνα Πειραιάς


    Ο κινεζικός κολοσσός Cosco, ο οποίος διαθέτει το πλειοψηφικό ποσοστό του ΟΛΠ, όπως όλα δείχνουν, πρόκειται να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις του για την ενίσχυση της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

    Αναφερόμενο σε δήλωση στελεχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), το ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογράμμισε ότι η Cosco όντως σχεδιάζει την κατασκευή μιας νέας πλωτής δεξαμενής, η οποία θα μπορεί να χειρίζεται και να επισκευάζει πλοία χωρητικότητας 80.000-dwt.

    Η νέα αυτή αποβάθρα που θα βρίσκεται στο Πέραμα θα έχει μήκος 240 μέτρα και πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της από τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους. Έτσι, αυτό θα βοηθήσει στο να παραμένουν τα πλοία εδώ για επισκευή, αντί να κατευθύνονται σε άλλα ναυπηγεία της Μεσογείου.

    Μάλιστα, η Cosco έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει μια επιπλέον εγκατάσταση για πλοία χωρητικότητας 300.000-dwt θα προστεθεί το έτος 2018, ανάλογα πάντα με τα επίπεδα ζήτησης.

    Υπενθυμίζεται ότι φέτος τον Μάρτιο η κυβέρνηση είχε εναποθέσει τις ελπίδες της στον κινεζικό κολοσσό -ο οποίος διαθέτει ήδη ένα τεράστιο τερματικό σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά- ούτως ώστε να ενισχύσει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

    Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στο Πέραμα ήταν μία από τις δεσμεύσεις της Cosco όταν κατέθεσε την προσφορά της για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ το 2016.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ανταγωνισμός από τα τουρκικά ναυπηγεία φαίνεται να έχει αυξηθεί από το 2016, αν και η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία εξακολουθεί να στερείται μεγέθους και εύρους, σε σχέση με εκείνη της γειτονικής χώρας.

    Σημειώνεται ότι το μέσο μέγεθος των πλοίων που επισκευάστηκαν στην Ελλάδα το περασμένο έτος ήταν χωρητικότητας μόλις 11.531-gt, γεγονός που μαρτυράει ότι μικρού μεγέθους πλοία αντιπροσώπευαν την πλειοψηφία όσων επισκευάστηκαν.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε τάνκερ και bulkers τον Μάιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ταφόπλακα στο deal Fredriksen-Γεωργιόπουλου: Δεν τα βρήκαν οι δύο εφοπλιστές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πώς «βλέπει» η αγορά τα ναυτιλιακά ομόλογα



    ΣΧΟΛΙΑ