Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


Θετικό ήταν το πρόσημο στην ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 10-14 Ιουλίου 2017.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αυξημένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε στις διαδρομές από το Tubarao και την Δυτική Αυστραλία, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν οι τιμές spot των ναύλων στις παραπάνω περιοχές.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Συγκεκριμένα, μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας, στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα, οι προσφορές των ναυλωτών κυμάνθηκαν κοντά στα $5 ανά τόνο για ημερομηνίες τέλη Ιουλίου με πρόθεση να συμφωνήσουν κοντά στα $5,10 ανά τόνο, ενώ σε άλλες συμφωνίες με περιορισμούς στα λιμάνια φόρτωσης και ημερομηνίες νωρίτερα, κέρδισαν μέχρι και $0,30 παραπάνω.

Παράλληλα, στην διαδρομή C3 από το Tubarao προς την Κίνα, οι προσφορές των ναύλων από τους ναυλωτές κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11 ανά τόνο για ημερομηνίες τέλη Ιουλίου και 1 Αυγούστου, σε αντιπαράθεση με τους πλοιοκτήτες, που οι προσφορές τους ήταν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $12 ανά τόνο.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για ένα φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες 24-28 Ιουλίου στα $5,30 ανά τόνο, για ένα φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao 28-30 Ιουλίου στα $5,10 ανά τόνο και τέλος για δυο φορτία των 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες άφιξης στα τέλη Ιουλίου, κοντά στα $11,80 ανά τόνο.

Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 171.000-dwt/κατασκευής 2000 με παράδοση στο Qinhauangdao, με τον χρόνο να μετράει από τις 7 Ιουλίου για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας, κοντά στα $7.100 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 48% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.082 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, αυξήθηκε κατά 17% στα $7.750 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ύστερα από ένα υποτονικό ξεκίνημα της αγοράς στις αρχές της εβδομάδας που πέρασε, η κινητικότητα στα πλοία τύπου Panamax στον Ατλαντικό βελτιώθηκε, με νέα ροή φορτίων σε διαδρομές από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής και την Μαύρη Θάλασσα, οδηγώντας τις τιμές των ναύλων -στο μεγαλύτερο μέρος της ευρύτερης περιοχής- σε υψηλότερα επίπεδα. Παράλληλα, θετικότερο ήταν το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού, με την κινητικότητα για συνεχόμενη εβδομάδα να ενισχύεται, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων να απορροφηθεί.

Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 81.840-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις 5-12 Αυγούστου για ταξίδι με επαναπαράδοση στο Βιετνάμ, στα $11.000 ημερησίως + $600.000ΒΒ, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 78.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Ρότερνταμ στις 15-16 Ιουλίου για ταξίδι μέσω της Βαλτικής και της Τουρκίας με επαναπαράδοση στο Cape Passero, στα $13.000 ημερησίως. Επίσης, αναφέρθηκαν συμφωνίες για ένα πλοίο χωρητικότητας 92.500-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Kaohsiung στις 18-21 Ιουλίου για 2-3 ταξίδια με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, στα $9.900 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 81.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στην Νότιο Κίνα και επαναπαράδοση στην Ινδία, στα $9.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο 17% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.232 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $9.613 ημερησίως, αυξημένος κατά 12%.

ναυτιλία ναυλαγορά

Supramax/Handysize

Αυξημένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, ενώ ακόμη περισσότερο αυξημένη ήταν στη Νοτιοανατολική Ασία, με ροή νέων φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία προς την Κίνα. Αποτέλεσμα ήταν οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν και η διαθεσιμότητα σε τονάζ να περιοριστεί. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους αναλυτές, η αγορά της Βόρειας Ασίας δεν κινήθηκε στους ίδιους ρυθμούς, αφού παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων από την Κίνα και τον Βόρειο Ειρηνικό με αποτέλεσμα οι τιμές να βρεθούν υπό πίεση.

Στον Ατλαντικό, το κλίμα της αγοράς ήταν γενικά θετικό με αυξημένη την ζήτηση σε διαδρομές από τον Κόλπο της Αμερικής. Αντίθετη εικόνα παρουσίασε η αγορά του Continent, όπου λόγω έλλειψης φορτίων κάποια πλοία στη spot αγορά αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν υπό έρμα προς την Μεσόγειο και τον Κόλπο της Αμερικής για αναζήτηση φορτίου.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 63.800-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο Continent σύντομα και επαναπαράδοση στην Ανατολική Μεσόγειο στα $11.250 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 55.300-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στη Βάρνα στις 20 Ιουλίου και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης- Ιαπωνίας στα $16.000 ημερησίως.

Επίσης αναφέρθηκαν ναυλώσεις και για ένα πλοίο χωρητικότητας 63.370-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής σύντομα, για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Μεσόγειο, στα $16.000 ημερησίως, όπως επίσης και για ένα πλοίο χωρητικότητας 63.600-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής σύντομα για ταξίδι περιόδου διάρκειας περίπου 45 ημερών και επαναπαράδοση στην Αίγυπτο στα $14.500 ημερησίως.

Επιπλέον, θετικό παρέμεινε γενικά το κλίμα στην αγορά των Handysizes την εβδομάδα που πέρασε, με την αγορά από τα ανατολικά παράλια της Nοτίου Αμερικής να συνεχίζει να βελτιώνεται από συμφωνία σε συμφωνία.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 37.600-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής για 2-3 ταξίδια και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $10.000 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 33.400-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Σάντος στις 16-20 Ιουλίου για ταξίδι στη Δυτική Μέσογειο στα $13.100 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για ένα πλοίο χωρητικότητας 31.750-dwt/κατασκευής 2004 με παράδοση στο Continent σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στον Κόλπο της Αμερικής, στα $6.500 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.875 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή αύξηση 2% στα $9.763 ημερησίως. Από την άλλη, στα Handysizes, παρατηρήθηκε άνοδος 6% στα $7.625 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Νέα προβλήματα με τη Δικαιοσύνη – Ο ρόλος της Kalani

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια άγνωστη ελληνική ναυτιλιακή ετοιμάζεται να επενδύσει 40 εκατ. δολ. στο ξηρό φορτίο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Προχωρά η κατασκευή πέντε νέων aframax για την Kyklades Maritime


ΣΧΟΛΙΑ