• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Θετικό ήταν το πρόσημο στη ναυλαγορά για τα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Ιουνίου 2017, με εξαίρεση τα Capesizes που παρουσίασαν την μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων πέντε εβδομάδων.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, περιορισμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, με μειωμένη τη ζήτηση σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία που είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να βρεθούν υπό πίεση. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού, με την δραστηριότητα να κινείται υποτονικά σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για ένα φορτίο 180.000 τόνων 10% από το Ponta Da Madeira προς το Rotterdam με ημερομηνίες στις αρχές Ιουλίου στα $5.40 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Colombia προς το Rotterdam με ημερομηνίες μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου στα $6,20 ανά τόνο και τέλος για ένα φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao στα $5,55 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική πτώση -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- της τάξεως του 18% στα $10.492 ημερησίως, ο χαμηλότερος των τελευταίων πέντε μηνών, ενώ σε χρονοναύλωση, υποχώρησε κατά 19% στα $9.063 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, βελτιωμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε, καθώς παρουσιάστηκαν νέα φορτία στα βόρεια της περιοχής, όπως επίσης και σε διαδρομές από την Αυστραλία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όχι μόνο να βοηθηθούν τις τιμές των ναύλων, αλλά και να απορροφηθεί ένας μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων.

    Παράλληλα, βελτιωμένο ήταν το κλίμα και στην αγορά του Ατλαντικού με τις τιμές των ναύλων από την περιοχή των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής να ενισχύονται λόγω της αυξημένης ζήτησης.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 75.300-dwt/κατασκευής 2003 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις 15-20 Ιουλίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, περίπου στα $9.000 ημερησίως + $400.000ΒΒ, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 82.600-dwt/κατασκευής 2008 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις 24 Ιουνίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $9.750 ημερησίως + $450,000ΒΒ.

    Επίσης αναφέρθηκαν ναυλώσεις για πλοίο χωρητικότητας 76.500-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Ijmuiden στις 16-20 Ιουνίου για ταξίδι μέσω της Βαλτικής και επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-Gibraltar στα $8.500 ημερησίως, για ένα πλοίο χωρητικότητας 98.600-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Jingtang στα μέσα Ιουνίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Ινδίας-Ιαπωνίας στα $8.000 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 83.400-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Taichung στις 23-25 Ιουνίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $8.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 19% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.299 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $7.525 ημερησίως αυξημένος κατά 21%.

    Supramax/Handysize

    Το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού έδειξε σημάδια βελτίωσης στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, με νέα φορτία από τα βόρεια και νότια της ευρύτερης περιοχής βοηθώντας έτσι και τις τιμές να ναύλων να διατηρηθούν ενισχυμένες.

    Στον Ατλαντικό, παρά το υποτονικό κλίμα της αγοράς καθ’ όλη την διάρκεια της εβδομάδας λόγω των αργιών σε διάφορες χώρες συμπεριλαμβανομένου και του δείπνου του Συνδέσμου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (Hellenic Shipbrokers Association-HSA) την Παρασκευή (16/6/2017), οι τιμές των ναύλων από την περιοχή των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής ενισχύθηκαν, αφού περιορίστηκε ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων που είχε παρατηρηθεί το προηγούμενο διάστημα, ενώ αντίστοιχα αυξήθηκε η ζήτηση για ημερομηνίες για τα τέλη του μήνα.

    Επιπροσθέτως, η κινητικότητα της αγοράς του Kόλπου της Αμερικής παρέμεινε σχετικά περιορισμένη κυρίως λόγω της έλλειψης νέων φορτίων, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και οι αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν στα Supramaxes ήταν για πλοίο χωρητικότητας 56.100-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στη Recalada στα τέλη Ιουνίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ιταλία στα $11.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 55.600-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στο Ho Chi Minh στα μέσα Ιουνίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $7.500 ημερησίως, και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 56.800-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Ho Chi Minh στις 16 Ιουνίου για ταξίδι μέσω της Μαλαισίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $8.150 ημερησίως.

    Στα πλοία τύπου Handysize, ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 34.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στην Νότιο Βραζιλία στις 20-26 Ιουνίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στο Continent με πρόθεση να φορτώσει σιτηρά στα $8.500 ημερησίως και για ένα πλοίο χωρητικότητας 34.300-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Rio Grande σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στο Guayaquil στα $13.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.813 ημερησίως και στην spot αγορά ήταν αυξημένος κατά 12% στα $9.121 ημερησίως, ενώ στα Handysizes παρατηρήθηκε οριακή αύξηση της τάξεως του 3% στα $6.348 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Νέο big deal για τον Συμεών Παληό

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πρωτοπόροι στις παραγγελίες πλοίων για το 2017 οι Έλληνες εφοπλιστές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο CEO της GasLog βλέπει μεγάλη αύξηση της ζήτησης στην αγορά LNG την επόμενη τριετία



    ΣΧΟΛΙΑ