• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-27 Οκτωβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, δυναμικά κινήθηκε η αγορά του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Capesize στο ξεκίνημα της εβδομάδας, με τον μέσο όρο την περασμένη Τρίτη να αγγίζει -στα πέντε βασικά ταξίδια χρονοναύλωσης- τα $22.515 ημερησίως. Οι ενισχυμένες τιμές στους ναύλους της Ασίας ήταν κυρίως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων σε διάφορα λιμάνια της Κίνας λόγω των καιρικών συνθηκών. Παρόλα αυτά, στην συνέχεια και προς το τέλος της εβδομάδας, η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης, με την τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να υποχωρεί στα χαμηλά επίπεδα των $8,00 ανά τόνο.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε φορτίο σιδηρομεταλλεύματος 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao, με ημερομηνίες 6-8 Νοεμβρίου στα $8,25 ανά τόνο και σε φορτίο κάρβουνου 162.000 τόνων 10% από το Hay Point προς το Qingdao, με ημερομηνίες 15-19 Νοεμβρίου στα $8,90 ανά τόνο. Επίσης, σε χρονοναύλωση, αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 175.800-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Ρότερνταμ στα τέλη Οκτωβρίου για ταξίδι μέσω της Κολομβίας και με επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-Cape Passero στα $24.000 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στη spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $24.717 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση, αυξήθηκε κατά 2% στα $23.038 ημερησίως.
    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Panamax ήταν υποτονική την εβδομάδα που πέρασε, με αρκετούς ναυλωτές να απουσιάζουν κυρίως λόγω μιας σημαντικής διάσκεψης κάρβουνου που πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη, με αποτέλεσμα γενικά οι τιμές των ναύλων να υποχωρήσουν. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού, όπου ο περιορισμένος αριθμός φορτίων που παρατηρήθηκε -σε συνδυασμό με την αυξημένη προσφορά σε διαθέσιμο τονάζ- ώθησε τις τιμές των ναύλων σε πτωτική πορεία.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 82.900-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στο Γιβραλτάρ για ταξίδι μέσω της Βαλτικής και της Αιγύπτου και με επαναπαράδοση στο Ακρωτήρι του Passero στα $11.500 ημερησίως, όπως επίσης και σε άλλο πλοίο χωρητικότητας 81.800-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Γιβραλτάρ στα τέλη Οκτωβρίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $20.100 ημερησίως. Τέλος, έγινε αναφορά για συμφωνία και σε πλοίο χωρητικότητας 81.300-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Caofedian σύντομα για ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού και με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.500 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά υποχώρησε κατά 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.060 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, διαμορφώθηκε στα $12.500 ημερησίως, αφού σημείωσε πτώση της τάξεως του 5%.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό, η αυξημένη διαθεσιμότητα σε τονάζ στον Κόλπο της Αμερικής σε συνδυασμό με την περιορισμένη κινητικότητα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, άσκησαν στα πλοία τύπου Supramax πίεση στις τιμές των ναύλων, αποτρέποντας έτσι την περαιτέρω ενίσχυσή τους. Εν τω μεταξύ, οι αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης παρουσίασαν μικρή ύφεση, με τις  τιμές των ναύλων να κινούνται σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα των προηγουμένων ημερών. Στον Ειρηνικό, το κλίμα στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρέμεινε αμετάβλητο, στην πορεία όμως άλλαξε, καθώς η περιορισμένη προσφορά νέων φορτίων και η μειωμένη κινητικότητα ώθησε τις τιμές των ναύλων σε πτωτική πορεία.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 55.700-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Praia Mole σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στον Κόλπο της Αμερικής περίπου στα $12.750 ημερησίως, καθώς επίσης και σε άλλο πλοίο χωρητικότητας 55.300-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στο Richards Bay για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή του Περσικού Κόλπου και των δυτικών ακτών της Ινδίας στα $12.500 ημερησίως + $250.000ΒΒ (ballast bonus). Τέλος, υπήρξε αναφορά για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 62.900-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στο Dakar για ταξίδι μέσω των βορείων ακτών της Νοτίου Αμερικής και με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $18.800 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στη spot αγορά παρέμεινε αμετάβλητος -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.057 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση, υποχώρησε κατά 4% στα $13.563 ημερησίως.

    Handysize

    Τέλος, στα πλοία τύπου Handysize,  η αγορά -σε γενικές γραμμές- παρέμεινε σταθερή στις περισσότερες περιοχές. Παρόλα αυτά, κατά την εξέλιξη της εβδομάδας, οι δείκτες σε διαδρομές από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής παρουσίασαν ύφεση, ενώ αντίθετα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρέμεινε ενισχυμένη.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 38.500-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Yantai για ταξίδι μέσω της Βόρειας Κίνας και με επαναπαράδοση στη Νοτιοανατολική Κίνα στα $10.500 ημερησίως και σε πλοίο χωρητικότητας 25.000-dwt/κατασκευής 1997 με παράδοση στο Μουμπάι spot για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτός από την Υεμένη στα $15.500 ημερησίως.

    • Στα Handy, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 3% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $10.375 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα θυγατρική στην… οικογένεια της Star Bulk – Τι επιδιώκει ο Πέτρος Παππάς

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Κούστας: Επιστροφή στα κέρδη για την Danaos Shipping

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Τα σχέδια της Capital Product Partners μετά τη συμφωνία με τις τράπεζες



    ΣΧΟΛΙΑ