• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Αρνητικό ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 25-29 Σεπτεμβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, υποτονικά κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, ύστερα από την ανάκαμψη που σημείωσε το προηγούμενο διάστημα. Το κύριο χαρακτηριστικό ήταν τα μειωμένα επίπεδα κινητικότητας, κυρίως σε διαδρομές από την Αυστραλία και την Βραζιλία. Έτσι, η τιμή spot στην διαδρομή από το Dampier προς το Qingdao υποχώρησε σε $7,45 ανά τόνο, ενώ παράλληλα από το Tubarao προς το Qingdao, υποχώρησε στα $18,25 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο σιδηρομεταλλεύματος 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 16-18 Οκτωβρίου στα $7,40 ανά τόνο, αλλά και για ένα φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 11-13 Οκτωβρίου στα $7,60 ανά τόνο και τέλος για φορτίο κάρβουνου 130.000 τόνων 10% από το Newcastle προς το Rizhao με ημερομηνίες στις 20-30 Οκτωβρίου στα $11,10 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση έγινε αναφορά για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 180.000-dwt/κατασκευής 2014 για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα τέλη Σεπτεμβρίου στα $19.400 ημερησίως και σε χρονοναύλωση μακράς περιόδου για πλοίο χωρητικότητας 176.000-dwt/κατασκευής 2010 από την Κίνα για 12-15 μήνες στα $15.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά υποχώρησε κατά 14% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $20.723 ημερησίως και σε χρονοναύλωση παρουσίασε πτώση κατά 14% στα $18.450 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, παρά την σταθερή ροή νέων φορτίων από τον Βόρειο Ειρηνικό και τη Νοτιοανατολική Ασία, οι τιμές spot στον Ειρηνικό στα πλοία τύπου Panamax παρουσίασαν ύφεση, κυρίως λόγω της αυξημένης προσφοράς σε τονάζ στα βόρεια της περιοχής καθώς και του περιορισμένου αριθμού φορτίων κάρβουνου από την Αυστραλία. Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού, η έλλειψη νέων φορτίων από τον Κόλπο της Αμερικής υπονόμευσε τις τιμές spot στην ευρύτερη περιοχή, παρά την μείωση σε διαθέσιμο τονάζ που παρατηρήθηκε.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μέσα Οκτωβρίου για ταξίδι με σιτηρά και επαναπαράδοση στην περιοχή Skaw-Gibraltar στα $15.500 ημερησίως, αλλά και για πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στο Rizhao άμεσα για ταξίδι με φορτίο κάρβουνου μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Ινδία στα $11.500 ημερησίως. Τέλος αναφέρθηκε συμφωνία για φορτίο κάρβουνου 75.000 τόνων 5% από το Dalrymple Bay προς τις ανατολικές ακτές της Ινδίας στα μέσα Οκτωβρίου στα $14,80 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.974 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $10.700 ημερησίως, μειωμένος κατά 11%.

    Supramax/Handysize

    Περιορισμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου Supramax στον Ειρηνικό την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα και την υποχώρηση στις τιμές των ναύλων. Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού, το κλίμα παρέμεινε θετικό, με τις τιμές των ναύλων γενικά να ενισχύονται, παρά τα μειωμένα επίπεδα κινητικότητας που παρατηρήθηκαν στον Κόλπο της Αμερικής.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 53.550-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στο Zhoushan στις 25-28 Σεπτεμβρίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $11.000 ημερησίως, αλλά και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 63.500-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Κίνα με φορτίο σιτηρών στα $24.500 ημερησίως. Τέλος υπήρξε συμφωνία σε χρονοναύλωση περιόδου για πλοίο χωρητικότητας 57.000-dwt με παράδοση στο Βιετνάμ για μικρή διάρκεια με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $12.000 ημερησίως.

    Στα Handysizes τώρα, ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 34.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στη Μανίλα στα τέλη Σεπτεμβρίου-αρχές Οκτωβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $10.000 ημερησίως. Επίσης, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 34.300-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στη Νότιο Κορέα για δυο ταξίδια με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $9.500 ημερησίως, όπως επίσης και σε χρονοναύλωση περιόδου για πλοίο χωρητικότητας 34.350-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο Lanshan για 3-5 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $9.850 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax υποχώρησε κατά 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.938 ημερησίως και στη spot αγορά κατέγραψε οριακή πτώση 2% στα $12.958 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 2% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $9.083 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Πίττας: Στα σκαριά μεγάλο deal της Euroseas με την Poseidon

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Πούλησε ακόμα ένα τάνκερ η Gener8 Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Λογοθέτης: Γιατί στέλνει στα διαλυτήρια νεότευκτο πλοίο του



    ΣΧΟΛΙΑ