• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Αρνητικό ήταν το πρόσημο στη ναυλαγορά για όλα τα πλοία ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 22-26 Μαΐου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, δεν κατάφερε να δείξει κάποια σημάδια βελτίωσης η αγορά σε πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, ενώ οι τιμές των ναύλων μέχρι το κλείσιμο παρέμειναν σταθερές, παρά τις διάφορες αργίες στον παρελθόν και το απώτερο μέλλον. Αρχικά παρατηρήθηκε αύξηση της κινητικότητας σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία που όμως κατά την διάρκεια της εβδομάδας μειώθηκε, ενώ παράλληλα η ροή φορτίων από το Saldanha Bay μέχρι το τέλος της εβδομάδας παρέμεινε υποτονική.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao για το πρώτο δεκαήμερο Ιουλίου στα $14,30 ανά τόνο, για άλλο φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες 8-10 Ιουνίου στα $5,95 ανά τόνο και σε χρονοναύλωση για πλοίο χωρητικότητας 178.000-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Baoshan στα τέλη Μαΐου για ταξίδι μέσω του Richards Bay προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 5% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.893 ημερησίως και σε χρονοναύλωση παρέμεινε σχετικά σταθερός στα $11.913.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δραστήρια ήταν η αγορά του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε για πλοία τύπου Panamax, με νέα φορτία κάρβουνου και σιτηρών σε διαδρομές από την Αυστραλία.

    Παρόλα αυτά, η υπερπροσφορά διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Ειρηνικού διατήρησε σε κάποιο βαθμό την πτωτική πίεση στις τιμές των ναύλων στις περισσότερες διαδρομές. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού, με τα νέα φορτία να απορροφούνται άμεσα από τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 81.000-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στην Σιγκαπούρη άμεσα για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $9.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 72.500-dwt/κατασκευής 1998 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις 18-20 Ιουνίου για ένα ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $8.300 ημερησίως + $330.000 ΒΒ και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 80.700-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στην Ταϊβάν στις 24-25 Μαΐου για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Ινδία στα $6.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.432 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $6.800 ημερησίως με οριακή πτώση 1%.

    Supramax/Handysize

    Αρνητικό παρέμεινε το κλίμα για πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε στην αγορά του Ειρηνικού, με σημαντική έλλειψη νέων φορτίων και αυξημένη την προσφορά διαθέσιμου τονάζ στην ευρύτερη περιοχή.

    Στην περιοχή του Ατλαντικού, η στήριξη που της παρείχε η αγορά από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής συνέχισε να υποχωρεί καθώς η έλλειψη νέων φορτίων προκάλεσε στα πλοία μεγάλες καθυστερήσεις. Πτωτική ήταν και η αγορά της Μεσογείου, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων υπερτερούσε σε σχέση με την αντίστοιχη προσφορά σε φορτία. Ίδια εικόνα παρουσίασε και η αγορά στον Κόλπο της Αμερικής, με το κλίμα να μεταβάλλεται μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας σε αρνητικό.

    Στα πλοία τύπου Handysize, η αγορά ήταν υποτονική την εβδομάδα που πέρασε και λίγες ενδεικτικές συμφωνίες αναφέρθηκαν. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ειδικών στην αγορά των πλοίων χωρητικότητας 28.000-dwt, οι τιμές των ναύλων για κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας διαμορφώθηκαν περίπου στα $6.000 ημερησίως, στα πλοία χωρητικότητας 32.000-dwt για το ίδιο ταξίδι κοντά στα $7.000 ημερησίως και τέλος στα μεγαλύτερα Handies οι τιμές κυμάνθηκαν περίπου μεταξύ των $7.100 με $8.500 ημερησίως.

    Άλλες ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.800-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Owendo τέλη Μαΐου για ταξίδι στην Κίνα με φορτίο μαγγανίου στα $14.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 56.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Damman στις 31 Μαΐου για ταξίδι μέσω του Ιράν για την Κίνα στα $11.000 ημερησίως και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 56.000-dwt/κατασκευής 2003 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ σύντομα για ταξίδι μέσω Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στο CJK με πρόθεση να φορτώσει φορτίο κάρβουνου στα $6.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε πτώση της τάξεως του 5% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.688 ημερησίως και στην spot αγορά, πτώση 7% στα $8.661 ημερησίως. Σε πλοία τύπου Handysize, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.750 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Ενισχύει δυναμικά το στόλο του ο Συμεών Παληός

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νίκος Τσάκος προς εφοπλιστές: Προσοχή! Μην παραγγέλνετε άλλα τάνκερ – Οι μεγάλοι κίνδυνοι

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: Επιστροφή στα δάνεια με 150 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ