• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Θετικό το πρόσημο στη ναυλαγορά υγρού φορτίου σε όλους τους τύπους πλοίων την εβδομάδα 22-26 Μαΐου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, δραστήρια ήταν η αγορά του Περσικού Κόλπου για τα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε. Πάραυτα, η ήδη μεγάλη λίστα διαθέσιμου τονάζ σε συνδυασμό με κάποια αναμενόμενα πλοία από δεξαμενισμό, έσπρωξαν τις τιμές των ναύλων σε πτωτική πορεία.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ωστόσο, ο υγιής όγκος νέων φορτίων που παρατηρήθηκε στην αγορά του Περσικού Κόλπου έδωσε κάποια ελπίδα στους πλοιοκτήτες, ενώ οι καθυστερήσεις στην Κίνα -σύμφωνα με την άποψη των ειδικών- θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο να μειωθεί η υπερβολική προσφορά διαθέσιμου τονάζ στο άμεσο μέλλον.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 15% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.567 ημερησίως.

    SUEZMAX

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, παρά το υποτονικό ξεκίνημα της εβδομάδας στις αγορές της Δυτικής Αφρικής και της Μεσογείου, οι τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Suezmax ενισχύθηκαν με την τιμή από την Δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο να ανεβαίνει από WS72,5 σε WS85.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $18.307 ημερησίως.

    AFRAMAX

    Στις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, οι τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Aframax ενισχύθηκαν σημαντικά καθώς η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στις περιοχές αυτές παρέμεινε περιορισμένη. Παρόλα αυτά, αργότερα μέσα στην εβδομάδα, η λίστα των διαθέσιμων πλοίων επιμηκύνθηκε με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο να υποχωρήσει σε WS120.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $17.432 ημερησίως.

    LR/MR

    Στα πλοία τύπου LR, η συνεχιζόμενη υποκινητικότητα της αγοράς στον Περσικό Κόλπο κράτησε τις τιμές των ναύλων υπό πίεση, με την τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία στα πλοία τύπου LR2 να παραμένει σταθερή, ενώ στην ίδια διαδρομή στα πλοία τύπου LR1 να υποχωρεί από WS100 σε WS97,5.

    Δυτικά του Σουέζ, η αγορά των πλοίων τύπου MR την εβδομάδα που πέρασε ήταν καλύτερη στα υπερατλαντικά ταξίδια δυτικά προς τις ακτές της Αμερικής και παρά την υποκινητικότητα που παρατηρήθηκε στις αρχές της εβδομάδας, η τιμή στην διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τις ακτές της Αμερικής ανέβηκε από WS122,5 σε WS140.

    Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ότι και οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Handysize στις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου ενισχύθηκαν.

    Έτσι, ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα Handysizes παρουσίασε άνοδο κατά 12% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $4.759 ενώ αντίστοιχα στα πλοία τύπου MR ενισχύθηκε κατά 8% στα $8.547 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους αναλυτές, υποσχόμενη έδειχνε η αγορά της Βόρειας Θάλασσας τα πρώτα μισά της εβδομάδας στα πλοία τύπου Panamax. Στη συνέχεια όμως, αρκετές συμφωνίες απέτυχαν εμποδίζοντας έτσι την βελτίωση στις τιμές των ναύλων, με αποτέλεσμα μέχρι το τέλος της εβδομάδας η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τον κόλπο της Αμερικής να διαμορφωθεί σε WS117,5.

    Στην Καραϊβική η αγορά δεν ενισχύθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- με τα χαμηλά επίπεδα κινητικότητας στην περιοχή να κρατούν την τιμή στη διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής σε WS117,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.263 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: John Fredriksen-Πήτερ Γεωργιόπουλος: Έτοιμοι να «δώσουν» τα χέρια;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Πώς ένα πλοίο χρηματοδότησε την εξαγορά του ΔΟΛ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευάγγελος Πιστιόλης: Η επόμενη κίνηση του εφοπλιστή



    ΣΧΟΛΙΑ