• Business

    «Σιγήν ιχθύος» από τις Μινωικές για τις εξελίξεις στην Hellenic – Τα σενάρια για την επόμενη μέρα

    Emanuele Grimaldi, Επικεφαλης Grimaldi Group

    Emanuele Grimaldi, Επικεφαλης Grimaldi Group


    «Σιγήν ιχθύος» κρατά ο Ιταλός μεγιστάνας Emanuele Grimaldi για το μέλλον της παρουσίας του στην Hellenic Seaways, η οποία περνά στον έλεγχο της Attica Group.

    Ο ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών δεν έχει ακόμη προβεί σε κάποια επίσημη ενημέρωση και εξακολουθεί να κρατά κλειστά τα χαρτιά του, εντείνοντας την αγωνία στην αγορά.

    Η διοίκηση των Μινωικών πάντως φαίνεται πως βρίσκεται σε εγρήγορση καθώς όπως αναφέρουν οι πληροφορίες γίνονται διαρκώς συσκέψεις, προφανώς για να εκτιμηθεί η κατάσταση αλλά και η στάση που θα κρατήσει στα νέα δεδομένα.

    Το βασικό ερώτημα που απασχολεί την αγορά είναι εάν ο Ιταλός επιχειρηματίας που πάλεψε σκληρά για την απόκτηση της HSW, προσφέροντας γη και ύδωρ για τον έλεγχό της, θα αρκεστεί στο ρόλο της ισχυρής μειοψηφίας ή θα αποχωρήσει πουλώντας το ποσοστό που κατέχει στην πλειοψηφία ή σε κάποιον άλλο επενδυτή.

    Κάποιοι δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρχει ήδη συμφωνία ανάμεσα στην Fortress, η οποία ήταν ο κινητήριος μοχλός του deal και του Emanuele Grimaldi για τη μεταβίβαση του ποσοστού του. Πηγές από την Attica Group πάντως τόνιζαν στο mononews.gr πριν από μερικές μέρες πως δεν υπάρχει καμία προσέγγιση με τον Ιταλό…

    Οι επόμενοι μήνες αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς στο διάστημα αυτό και μέχρι την ολοκλήρωση της συμφωνίας ανάμεσα στην Attica και την HSW (αναμένεται η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού) θα αποκαλυφθούν οι κινήσεις των “πρωταγωνιστών”.

    Επιπλέον, θα αρχίσει να διαμορφώνεται το νέο τοπίο στην ακτοπλοΐα, όπου ο όμιλος της Attica θα έχει κυρίαρχη θέση, αφού με την απόκτηση του ελέγχου της HSW, γίνεται κυρίαρχος στην ελληνική ακτοπλοΐα τόσο ταχύπλοα όσο και στα συμβατικά.

    “Βουλιάζει”ο εσωτερικός τουρισμός, υποφέρει η ακτοπλοΐα.

    Στο μεταξύ, “εκτός νυμφώνος” μένει για μια ακόμη χρονιά η ακτοπλοΐα, η οποία αδυνατεί να καρπωθεί την έκρηξη που συντελείται στον ελληνικό τουρισμό.

    Σύμφωνα με παράγοντες της ναυτιλίας, η επιβατική κίνηση μέχρι στιγμής παρουσιάζει αύξηση μόλις 3% σε σχέση με πέρυσι, ενώ με παρόμοιους ρυθμούς αναμένεται να “κλείσει” συνολικά η φετινή χρονιά.

    Παρότι η κατάσταση δεν συγκρίνεται με τα προηγούμενα χρόνια, η ασθενική ανάκαμψη δεν παύει να προβληματίζει τον κλάδο που περιμένει κάτι καλύτερο για να καλύψει τις απώλειες της κρίσης.

    Και όλα αυτά τη στιγμή που δεν έχουν σταματήσει στιγμή οι δελεαστικές προσφορές και εκπτώσεις από την αρχή της σεζόν. Πολλές ακτοπλοϊκές μάλιστα ετοιμάζονται για νέο κύκλο προσφορών για τους εκδρομείς του Σεπτεμβρίου.

    Ο βασικός λόγος για τις χαμηλές επιδόσεις δεν είναι άλλος από την κατάρρευση του εσωτερικού τουρισμού.

    Πολλά νοικοκυριά πλέον είτε αναβάλλουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους είτε τις περιορίζουν σε κοντινούς προορισμούς, ώστε να μην χρειαστεί να μετακινηθούν με κάποιο Μαζικό Μέσο Μεταφοράς και να εξοικονομήσουν χρήματα.

    Επιπλέον, πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να μετακινηθούν με αεροπλάνο λόγω των χαμηλών τιμών και της ταχύτατης μετάβασης στον τελικό προορισμό.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Deal-έκπληξη: Η Attica Group «έκλεψε» την Hellenic Seaways μέσα από τα «χέρια» του E. Grimaldi

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Το μεγάλο στοίχημα με την είσοδο στο ξηρό φορτίο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Κ. Κωνσταντακόπουλος: «Ψήνεται» μεγάλο deal της Costamare με την Dohle



    ΣΧΟΛΙΑ