• Business

    SHIPPING FOCUS: Έκλεισε 2 big deals ο Νίκος Τσάκος, παρά την αδύναμη αγορά των tankers

    Νίκος Τσάκος ναυτιλία

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation (TEN)


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Η TEN ναύλωσε 2 suezmaxes στην Koch

    Εν μέσω μιας αδύναμης ναυλαγοράς, η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, κατόρθωσε να συνάψει καλές συμφωνίες ναύλωσης για δυο δεξαμενόπλοια τύπου suezmax που διαθέτει στο στόλο της με την Koch Shipping & Trading. Ο λόγος για τα Alaska (χωρητικότητας 163.250-dwt και κατασκευής 2006) και Eurochampion 2004 (χωρητικότητας 164.608-dwt και κατασκευής 2005), τα οποία ναυλώθηκαν στην Koch για τρία χρόνια -αρχής γενομένης από τον προσεχή Σεπτέμβριο- χωρίς ωστόσο να γίνεται γνωστό το οικονομικό σκέλος των συμφωνιών.

    Συνεχίζονται οι διαλύσεις των tankers

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πουλήθηκαν για scrap την περασμένη εβδομάδα, ενώ «στο χορό» των διαλύσεων έχουν μπει για τα καλά και τα aframaxes μιας και η ναυλαγορά κινείται στα ιστορικά χαμηλά των 2.000 δολ./ημέρα. Συγκεκριμένα, το πιο πρόσφατο aframax που πουλήθηκε για scrap στο Μπαγκλαντές για 400 δολ./ldt ήταν το Eagle Columbus (χωρητικότητας 107.166-dwt και κατασκευής 1997), με το Eagle Boston (χωρητικότητας 99.328-dwt και κατασκευής 1996) να ακολουθεί στην ίδια τιμή επίσης στο Μπαγκλαντές.

    Στα ύψη η ναυλαγορά των capesizes

    Σύμφωνα με την Pareto Securities, η ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων τύπου capesize καταγράφει ράλι και μπορεί να αγγίξει υψηλά τριμήνου στο Q3 του 2017, για πρώτη φορά μετά από περίπου πέντε χρόνια. Ειδικότερα, οι αναλυτές Eirik Haavaldsen και Fredrik Stene σημειώνουν ότι το φθινόπωρο οι ναύλοι των capesizes μπορεί να ανέλθουν ακόμα και στα 40.000 δολ./ημέρα.

    Αισιοδοξεί η BHP για τις θαλάσσιες μεταφορές σιδηρομεταλλευμάτων

    Ο αυστραλιανός κολοσσός των εξορύξεων BHP παραμένει ιδιαίτερα bullish ως προς την πορεία της αγοράς των σιδηρομεταλλευμάτων στο προσεχές μέλλον και σημειώνει ότι η ζήτηση στην αγορά ξηρού φορτίου θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα. Ο αναλυτής της Arctic Securities, Andreas Wikborg, μεταφράζει αυτή τη στάση της αυστραλιανής εταιρείας σε ναύλους ύψους 14.000 δολ./ημέρα για τα capesizes για το 2018 και στα 20.000 δολ./ημέρα για το 2019, με βάση την πορεία της ζήτησης. Η BHP ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 5,89 δισ. δολαρίων στη χρήση 12μηνου μέχρι τον Ιούνιο, έναντι των ζημιών 6,39 δισ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Αυξήθηκε κατά 4,7% ο τζίρος της Διώρυγας του Σουέζ

    Ο τζίρος της Διώρυγας του Σουέζ κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 4,7% για τον μήνα Ιούλιο στα 447,1 εκατ. δολ., έναντι εσόδων ύψους 427,2 εκατ. δολ. τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της αιγυπτιακής κυβέρνησης. Πρόκειται για την ταχύτερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας αλλά και μια από τις βασικές πηγές συναλλάγματος της Αιγύπτου.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (22/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1249 (-17)
    • Baltic Capesize Index (BCI): 2489 (-95)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1345 (-4)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 824 (+7)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 468 (+2)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Στη φυλακή υποπλοίαρχος του εφοπλιστή – Τι συνέβη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Ποιος είναι ο νέος COO της GasLog και της GasLog Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Εξασφάλισε ναύλωση για το προτελευταίο ανενεργό πλοίο της η Diana Containerships



    ΣΧΟΛΙΑ