• Business

    Ρευστή η κατάσταση για την Apex Bulk Carriers

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Η ναυτιλιακή εταιρεία Apex Bulk Carriers αρνείται τις φήμες που την θέλουν να έχει φτάσει σε συμφωνία για την πώληση  φορτηγών  πλοίων της. Αν οι φήμες βέβαια ισχύουν, αυτό αυτομάτως σημαίνει πως η ναυτιλιακή, θα μείνει εκτός της αγοράς του ξηρού φορτίου για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια.

    Ο πρόεδρος της Apex, John Calicchio, δήλωσε στο TradeWinds, πως οι πληροφορίες που θέλουν τον ιδιοκτήτη της ναυτιλιακής να έχει κλείσει deal για την πώληση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, Oriana C (χωρητικότητας 34.417-dwt), Amanda C (χωρητικότητας 34.449-dwt),  Tate J (χωρητικότητας 34.439-dwt) -όλα κατασκευασμένα το 2012- αλλά και για το Thomas C (χωρητικότητας 34.372-dwt και κατασκευής 2011) για το συνολικό ποσό των 55 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η εν λόγω τιμή ευθυγραμμίζεται με τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς και μπορεί να ενισχύσει τις τιμές πλοίων αντίστοιχης χωρητικότητας.

    Ωστόσο, όπως και συνέβη και με  άλλες πρόσφατες πωλήσεις από το στόλο της Apex Bulk Carriers, οι προτεινόμενες τιμές απέχουν πολύ από το τι πλήρωσε η ναυτιλιακή για τα για τα νεότευκτα πλοία όταν αποφάσισε να ανανεώσει τον στόλο της, περίπου πριν από μία δεκαετία.

    Ο λόγος για τα bulkers Steven C (χωρητικότητας 34.340-dwt και κατασκευής 2009) και   Lisa J (χωρητικότητας 34.426-dwt και κατασκευής 2010) τα οποία πουλήθηκαν φέτος στην Tufton Océanic για 19,5 εκατομμύρια δολάρια συνολικά. Αυτά είναι δυο από τα έξι πλοία -αντίστοιχης χωρητικότητας- που είχε διαθέσει προς πώληση η εταιρεία το 2016, εν μέσω μιας αδύναμης αγοράς, εκ των οποίων τα τέσσερα πουλήθηκαν πέρσι.

    Αξίζει να αναφέρουμε πως η Apex είχε πληρώσει πριν από 10 χρόνια, ένα ποσό της τάξεως των 200 εκατομμυρίων δολαρίων για έξι νεότευκτα bulk carriers συν άλλα 38 εκατομμύρια για άλλα δύο -επίσης νεότευκτα- στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας,  SPP Shipbuilding. Το deal τότε είχε πάρει σάρκα και οστά, όταν η ναυτιλιακή είχε συνεργαστεί με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management -συμφερόντων του εφοπλιστή  Θεόδωρου Αγγελόπουλου– αλλά και την ιταλική Premuda.

    Πάντως οι  ελπίδες που είχε η διοίκηση της ναυτιλιακής, τα τελευταία πέντε χρόνια, πως θα βελτιώσει τον όγκο μεταφοράς ξηρού φορτίου -μέσω της επέκτασης του στόλου της- αποδείχτηκαν άκαρπες. Κάτι που σημαίνει πως η Apex «κινδυνεύει» για πρώτη φορά από το 1998 -όταν και ιδρύθηκε- να μείνει χωρίς bulk carriers.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Προκοπίου: Τι προβλέπουν οι αναλυτές για τα μερίσματα της Dynagas LNG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «BLUE STAR PATMOS» : Σε ναυπηγείο στο Πέραμα με τη βοήθεια ρυμουλκών

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ψήφο εμπιστοσύνης στον Fredriksen δίνουν οι αναλυτές

     



    ΣΧΟΛΙΑ