Business

Π. Γεωργιόπουλος: «Ελκυστικός στόχος» για εξαγορά η ναυτιλιακή του – Τι λένε οι αναλυτές

Πήτερ Γεωργιόπουλος

Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime


Η ναυτιλιακή Gener8 Maritime, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος, αποτελεί έναν «ενδιαφέροντα» υποψήφιο στόχο για εξαγορά τη στιγμή που έχει οχυρώσει τον ισολογισμό της, ενώ η μετοχή της εξακολουθεί να διαπραγματεύεται κάτω από την καθαρή αξία ενεργητικού (Net Asset Value-NAV), όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή από την αρχή του έτους έχει προχωρήσει στην πώληση 7 πλοίων του στόλου της, γεγονός που τόνωσε τα ταμεία της εν μέσω μιας περιόδου που είχε προσελκύσει πιθανούς «μνηστήρες» που επιθυμούν να την εξαγοράσουν – ο λόγος τόσο για τον Ισραηλινό εφοπλιστή Idan Ofer όσο και για τον Νορβηγό κροίσο John Fredriksen.

Μάλιστα, όπως ανέφερε και η διοίκηση, η Gener8 προτίθεται να πουλήσει κι άλλα παλαιότερης κατασκευής πλοία της στο μέλλον ενώ παράλληλα εξακολουθεί να στοχεύει σε εξαγορές σύγχρονων μεταχειρισμένων πλοίων σε «ελκυστικές τιμές» ώστε να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες της αγοράς.

Ο Jonathan Chappell, αναλυτής της Evercore ISI, σχολίασε στο report για τα αποτελέσματα που εμφάνισε η ναυτιλιακή ότι μια πιθανή συγχώνευσή της με άλλη εταιρεία είναι μεν πιθανή αλλά ιδιαίτερα δύσκολη να επιτευχθεί: «Παρόλο που η Gener8 έχει ενισχύσει σημαντικά την κεφαλαιακή της δομή ως τώρα, δεν βρίσκεται σε σημείο να διαθέτει άφθονη ρευστότητα για να μπορέσει να εκτελέσει μια επιθετική στρατηγική εξαγορών. Επιπλέον, η μετοχή της ακόμη διαπραγματεύεται με έκπτωση της τάξεως του 49% του NAV, κάτι που καθιστά τη συγχώνευσή της πιο δύσκολη να πραγματοποιηθεί, τουλάχιστον με τρόπο που να εξασφαλίζει κέρδος».

Ο αναλυτής της Evercore δεν παρέλειψε ωστόσο να τονίσει ότι η μεγάλη αυτή έκπτωση στο NAV καθιστά τη ναυτιλιακή παράλληλα «ενδιαφέροντα αγοραστικό στόχο», με τη λίστα των βαρυσήμαντων μετόχων της όμως να αποτελεί μάλλον ανασταλτικό παράγοντα.

Τα σχόλια αυτά ήρθαν αφού η διοίκηση της Gener8 επιβεβαίωσε την πώληση των δύο παλαιότερων δεξαμενόπλοιών της για scrap αλλά και την πώληση ενός τρίτου, όπως έγραψε το mononews.gr. Συμφωνίες που ενίσχυσαν τα ταμεία της με 69 εκατ. δολάρια. Ο Chappell, σύμφωνα με την TradeWinds, είπε σχετικά ότι «οι αποπληρωμές χρέους και τα πρόσθετα κεφάλαια από τις πωλήσεις των tankers εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό τη υγιή χρηματοπιστωτική εικόνα της ναυτιλιακής, εν μέσω μιας αγοράς που προβλέπεται ταραχώδης για τους επόμενους 12-18 μήνες».

Ο αναλυτής ακόμη εξήγησε ότι η εταιρεία που ελέγχει ο κ. Γεωργιόπουλος θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της τρέχουσας αδύναμης ναυλαγοράς ικανοποιητικά. Έπειτα, θα μπορέσει να τα πάει εξαιρετικά καθώς θα δραστηριοποιείται με έναν στόλο σύγχρονο και διαθέσιμο στην spot αγορά αμέσως μόλις οι συνθήκες βελτιωθούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: «Διαλύει» τα παλαιότερα πλοία του

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ξεφορτώνεται» ναυτιλιακά δάνεια η Commerzbank

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Εξέλιξη-σταθμός: H Costamare του Κ. Κωνσταντακόπουλου ετοιμάζεται να εκδώσει ομόλογο στο ΧΑ