• Business

    Φρίξος Παπαχρηστίδης (Hellespont): Μεγάλο comeback με 4 νέα δεξαμενόπλοια

    Hellespont

    Φρίξος Παπαχρηστίδης, διευθύνων σύμβουλος της Hellespont Group


    Η ιστορική ναυτιλιακή εταιρεία Hellespont Group, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Φρίξος Παπαχρηστίδης, φαίνεται πως κάνει το μεγάλο comeback, καθώς πληροφορίες τη θέλουν να βρίσκεται σε συνομιλίες με την κινέζικη γιάρδα Cosco Shipbuilding για την επέκταση του στόλου των tanker της.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους brokers, η Hellespont υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 51.000-dwt το καθένα.

    Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το πόσο θα κοστίσει η κατασκευή των τεσσάρων tankers. Πάντως σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό κολοσσό Clarksons, η τιμή ενός standard medium range δεξαμενόπλοιου αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 33,5 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει πως αν ολοκληρωθεί το deal, ο κ. Παπαχρηστίδης θα πρέπει να καταβάλει ένα ποσό της τάξεως των 132 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η κίνηση αυτή, με την συμφωνία για τα νεότευκτα να είναι προ των πυλών, δείχνει με τον πλέον σαφή τρόπο, πως η οικονομική κατάσταση της Hellespont Group έχει ανακάμψει σε τέτοιο βαθμό, που η εταιρεία έχει την δυνατότητα να επενδύσει στην επέκταση του στόλου της.

    Αξίζει να αναφέρουμε πως η ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Παπαχρηστίδης διαθέτει στον στόλο της -με καθεστώς μερικής ιδιοκτησίας- τέσσερα δεξαμενόπλοια (όλα εν ενεργεία) τύπου LR1, με τον μέσο όρο ηλικίας τους να ανέρχεται στα 10 χρόνια.

    Πάντως το καλοκαίρι υπήρξε έντονη φημολογία πως η Hellespont πούλησε τα  τρία από τα τέσσερα tankers της για 42 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός  όμως που δεν έχει επαληθευθεί μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα οι φήμες αφορούν τα πλοία, Hellespont Promise (χωρητικότητας 73.669-dwt και κατασκευής 2007), Hellespont Protector (χωρητικότητας 73.821-dwt και κατασκευής 2007) καθώς και το Hellespont Pride  (χωρητικότητας 73.727-dwt και κατασκευής 2006).

    Επιπλέον η εταιρεία έχει και τέσσερα πλοία ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης τύπου PSV (Platform Supply Vessels) στο νερό.

    Η διοίκηση της  ελληνικής ναυτιλιακής -που έχει μεν την έδρα της στο Αμβούργο (μεταφέρθηκε εκεί το 2003), αλλά διατηρεί και γραφείο στη χώρα μας- έχει επικεντρωθεί στην διαχείριση πλοίων μετά την κρίση που ακολούθησε την κατάρρευση των αγορών το 2008.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Γεωργιόπουλος: Πούλησε τάνκερ aframax η Gener8 Maritime

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Μελισσανίδης: Business με την Cosco για 4+4 νεότευκτα bulkers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έργα εκσυγχρονισμού στο λιμάνι της Πάτρας

     



    ΣΧΟΛΙΑ