Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research Services δείχνουν μείωση κατά 61% στις νεότευκτες ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Ειδικότερα, οι παραγγελίες της MR παρουσιάζουν πτωτική τάση.

Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων έχουν μειωθεί εντυπωσιακά, με την Clarksons Research Services (CRS) να αναφέρει μόλις 198 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, συνολικού ύψους 15,8 εκατομμυρίων dwt, μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, σημειώνοντας μείωση 61% σε ετήσια βάση στις παραγγελίες χωρητικότητας.

1

Η ύφεση αυτή αντανακλά την υποτονική διάθεση των πλοιοκτητών, εν μέσω υψηλών τιμών νεότευκτων πλοίων και πολιτικής αβεβαιότητας, καθώς ο τομέας αντιμετωπίζει πιο χαλαρές αγορές εμπορευματικών μεταφορών και πιέσεις κόστους.

Η Hanwha Philly Shipyard πέτυχε μια σπάνια ώθηση τον Αύγουστο του 2025, εξασφαλίζοντας αυτό που η CRS περιγράφει ως «τη μεγαλύτερη εμπορική παραγγελία σε ναυπηγείο των ΗΠΑ εδώ και πάνω από 25 χρόνια, με σύμβαση για 10 δεξαμενόπλοια MR από το ναυτιλιακό τμήμα του ομίλου με έδρα τις ΗΠΑ τον Αύγουστο».

Τα πλοία, το καθένα ταξινομημένο ως δεξαμενόπλοια τύπου MR, υπογραμμίζουν το συνεχές ενδιαφέρον για ευέλικτη χωρητικότητα μεταφοράς προϊόντων και πετρελαίου, ικανή να εμπορεύεται σε θαλάσσιους οδούς μικρών αποστάσεων και διεθνείς οδούς πετρελαίου και προϊόντων.

Εν τω μεταξύ, το ναυπηγείο Santierul Naval Constanţa του ομίλου Histria στη Ρουμανία διατήρησε τις επιλογές για δύο ακόμη δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου 40.000 dwt.

Δύο πλοία αναμένεται να παραδοθούν τον Σεπτέμβριο του 2027 και τον Μάρτιο του 2028 και η τιμή τους εκτιμάται στα 45 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το καθένα.

Αυτές οι επιλογές θα μπορούσαν να ανεβάσουν τη συνολική σειρά σε τέσσερα πλοία, συμπληρώνοντας τα δύο που βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή, σε περίπτωση που οι ναυλωτές ή ο πλοιοκτήτης επιλέξουν να προχωρήσουν.