• Business

    Γιατί όλοι θέλουν να αγοράσουν μεταχειρισμένα VLCCs;

    ναυτιλία


    Οι κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου κυριαρχούν εδώ και πολλούς μήνες στα ναυτιλιακά νέα, καθώς η διαρκής ανάκαμψη στην αγορά του dry bulk έχει ωθήσει πολλούς πλοιοκτήτες να ασχοληθούν πιο ενεργά με το ξηρό φορτίο, βλέποντας εκεί τις μεγαλύτερες προοπτικές κερδοφορίας. Όμως όλα δείχνουν ότι μία άλλη κατηγορία πλοίων, που τα τελευταία χρόνια “υπέφερε” αρκετά, τώρα ανακάμπτει δυναμικά: η κατηγορία των πολύ μεγάλων τάνκερ (VLCCs), και συγκεκριμένα η αγορά των μεταχειρισμένων VLCCs.

    Η τάση αυτή άρχισε να διαφαίνεται ουσιαστικά πριν από λίγες μέρες, όταν η πώληση δύο δεξαμενόπλοιων από τη ναυτιλιακή Gener8 Maritime, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος, εκτός του ότι απεδείχθη εξαιρετικά επικερδής, οδήγησε παράλληλα στο να καταγραφεί η πρώτη αύξηση στις αξίες των μεταχειρισμένων από την αρχή του 2017. Η αύξηση αυτή ήταν της τάξεως του 5%.

    Τη σκυτάλη πήρε η Zodiac Maritime του εφοπλιστή Eyal Ofer, που για πρώτη φορά μετά από μία δεκαετία απέκτησε μεταχειρισμένο VLCC, ενώ από την άλλη η Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου, πούλησε το VLCC Amantea (χωρητικότητας 309.288 dwt και κατασκευής 2002) σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, αγνώστων λοιπών στοιχείων, έναντι ποσού ύψους 23,5-24 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Είναι κάτι παραπάνω από φανερό ότι το ενδιαφέρον για εξαγορές μεταχειρισμένων VLCCs είναι ιδιαίτερα “ζεστό” αυτήν την περίοδο, και μάλιστα οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να πληρώσουν ικανοποιητικότερα ποσά για την απόκτησή τους, θέλοντας να είναι οι πρώτοι που θα εκμεταλλευτούν την αναμενόμενη άνοδο των τιμών τους επόμενους μήνες (κάποιοι προβλέπουν μάλιστα αύξηση που μπορεί να ξεπεράσει και το 10% σε ετήσια βάση, ειδικά στα νεότερα πλοία), η οποία φυσικά θα προκαλέσει και σημαντικά αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον.

    Πάντως, δε συμμερίζονται όλοι τον ενθουσιασμό αυτό για την αγορά των VLCCs, με ορισμένους αναλυτές να παρατηρούν πως δεν υπάρχει αυτός ο “παροξυσμός” που παρατηρείται στην αγορά του ξηρού φορτίου, και οι τιμές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, χωρίς τις υπερβολές του dry bulk.

    Τα στοιχεία της VesselsValue δείχνουν πάντως ότι μέχρι τώρα φέτος έχουν αλλάξει χέρια συνολικά 23 VLCCs (αν και τα 11 από αυτά αγοράστηκαν μαζικά από την DHT, όταν εξαγόρασε το σύνολο του στόλου της BW Group), ενώ παράλληλα στο “μέτωπο” των νεότευκτων VLCCs καταγράφονται πάνω από 30 νέες παραγγελίες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Συνεχίζει την επεκτατική στρατηγική με νέα πλοία στο χαρτοφυλάκιό του

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Ανοίγει ο δρόμος για την απόκτηση των 14 πλοίων της Rickmers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Χατζηιωάννου: Εντυπωσιακή αύξηση εσόδων και μείωση ζημιών για τη Safe Bulkers



    ΣΧΟΛΙΑ