• Business

    Η DryShips απέκτησε νεότευκτο τάνκερ από τον Γιώργο Οικονόμου

    Γιώργος Οικονόμου DryShips ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Την απόκτηση ενός υπό κατασκευή τάνκερ suezmax από τον ιδιοκτήτη της, Γιώργο Οικονόμου, γνωστοποίησε η ναυτιλιακή Dryships, στο πλαίσιο των ανακοινώσεών της για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2017.

    Όπως ανακοίνωσε η Dryships, συμφώνησε με εταιρεία συμφερόντων του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας για την απόκτηση ενός τάνκερ χωρητικότητας 158.000 dwt, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή στην Κίνα και αναμένεται να παραδοθεί εντός του μήνα.

    Η εταιρεία θα πληρώσει για την απόκτηση του πλοίου, συνολικού κόστους 64 περίπου εκατομμυρίων δολαρίων, με ρευστό.

    Το πλοίο θα ναυλωθεί πίσω στον Γιώργο Οικονόμου για χρονικό διάστημα πέντε ετών από την παράδοσή του με οψιόν επέκτασης, στην τιμή βάσης των ναύλων συν μερίδιο των κερδών, ενώ ο Έλληνας εφοπλιστής θα έχει και οψιόν αγοράς του πλοίου.

    Υπολογίζοντας τη μέση τιμή spot για πλοία suezmax για τα επόμενα πέντε χρόνια στα 25.000 δολάρια ημερησίως, η Dryships προβλέπει πως τα αναμενόμενα έσοδα για την εταιρεία θα ξεπεράσουν τα 43 εκατομμύρια δολάρια.

    Όσον αφορά τον δανεισμό της, η Dryships ανακοίνωσε ότι πλέον έχει ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση του ισολογισμού της το τελευταίο εξάμηνο και πλέον κανένα πλοίο της δεν φέρει δανειακά βάρη. Αποκάλυψε επίσης ότι στις αρχές του μήνα έλαβε δέσμευση από μεγάλη ευρωπαϊκή τράπεζα και ασιατικό πιστωτικό ίδρυμα για δάνειο ως και 200 εκατομμυρίων δολαρίων, ώστε να χρηματοδοτήσει εν μέρει την παραλαβή των τεσσάρων πλοίων VLGC της.

    Όσον αφορά στα λοιπά οικονομικά στοιχεία της εταιρειας, στις 10 Μαΐου τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της Dryships ανέρχονταν σε περίπου 340,7 εκατ. δολάρια και η καθαρή λογιστική αξία των πλοίων της σε περίπου 286,2 εκατ. δολάρια.

    Στο α’ τρίμηνο 2017 οι καθαρές ζημίες της εταιρείας περιορίστηκαν στα 10,7 εκατομμύρια δολάρια, από 61,1 εκατ. δολάρια στο α’ τρίμηνο 2016, ενώ τα έσοδα από τα πλοία της Dryships ανήλθαν στα 11,8 εκατ. δολάρια, έναντι 17 εκατ. δολαρίων έναν χρόνο πριν,

    Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, ο Γιώργος Οικονόμου ανέφερε: “Η Dryships έχει διανύσει μεγάλη απόσταση από πέρυσι, όταν παλεύαμε για την επιβίωση της εταιρείας. Έκτοτε έχουμε καθαρίσει τον ισολογισμό της εταιρείας και σχεδόν διπλασιάσαμε τον στόλο μας, αποκτώντας σύγχρονα ποιοτικά πλοία. Με αυτήν τη φάση ραγδαίας επέκτασης πίσω μας, ανυπομονούμε να παραλάβουμε τα πλοία που έχουμε αποκτήσει τους τελευταίους μήνες σε ιστορικά χαμηλές τιμές και να αρχίσουμε να δημιουργούμε έσοδα που θα βελτιώσουν τη θέση μας και θα καταδείξουν την ικανότητα εσόδων του στόλου μας στα επόμενα τρίμηνα”.

    Πάντως, την ίδια στιγμή ο Γιώργος Οικονόμου βρίσκεται στο επίκεντρο έρευνας από δικηγορικές εταιρείες για ενδεχόμενη απάτη σε βάρος επενδυτών, μετά από δημοσίευμα της Wall Street Journal σύμφωνα με το οποίο η Dryships ξεκίνησε μία σειρά πωλήσεων μετοχών αξίας άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων μία μέρα αφού οι μετοχές της εκτοξεύθηκαν τον Νοέμβριο του 2016 από τα 163 δολάρια στα 2.336 δολάρια ανά μετοχή. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, η DryShips πούλησε μετοχές της στην Kalani Investments, η οποία με τη σειρά τις τις μεταπώλησε σε “μικρούς επενδυτές”, υποστηρίζοντας πως η σειρά αυτή γεγονότων πιθανόν να απέφερε στον Γιώργο Οικονόμου κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: «Χτύπησε» κι άλλο πλοίο η Αγγελική Φράγκου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG έφερε κέρδη-έκπληξη στη Seacor Holdings

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ