• Business

    Νέα καθυστέρηση για ΣΔΙΤ απορριμμάτων αξίας 461 εκατ. ευρώ στην Αττική που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos)


    Σε νέα καθυστέρηση οδηγείται ΣΔΙΤ απορριμμάτων αξίας 461 εκατ. ευρώ  στην Περιφέρεια Αττικής. Πρόκειται για τη μονάδα απορριμμάτων στη Φυλή, η οποία δημοπρατείται από το 2021 και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εγχώριων Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos, Motor Oil και ΤΙΤΑΝ.

    Σύμφωνα με πηγές της Περιφέρειας Αττικής η πρόσκληση των σχημάτων που διεκδικούν το έργο για τις διαπραγματεύσεις σχετικά με τα θέματα του διαγωνισμού (στάδιο Β1) αναμένεται να καθυστερήσει, καθώς υπάρχει έλλειψη του απαραίτητου προσωπικού για να τρέξει τις διαδικασίες. Προσθέτουν, δε, πως παρά το γεγονός ότι το αντικείμενο του έργου δεν αλλάζει, εξετάζονται και άλλες περιοχές στην Αττική για την ανάπτυξη της μονάδας.

    Υπενθυμίζεται πως για τη μονάδα στο Σχιστό που δημοπρατείται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, η Περιφέρεια έχει καλέσει τα σχήματα στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού.

    Η Περιφέρεια είχε προκηρύξει μαζί τα δύο έργα με στόχο να υποβληθούν σχεδόν ταυτόχρονα οι δεσμευτικές προσφορές, και εν συνεχεία να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις μεταξύ του αναδόχου και της αναθέτουσας αρχής. Ωστόσο, βάσει της πρόσφατης αυτής εξέλιξης αναμένεται να υπάρξει ένα κενό διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών μεταξύ των χρονικών ορόσημων για τα δύο έργα.

    Σημειώνεται πως βάσει του προγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής οι δεσμευτικές προσφορές για τα δύο έργα αναμενόταν να έχουν υποβληθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους και οι ανάδοχοι να έχουν προκύψει έως το Β Τρίμηνο του 2023. Αυτό σημαίνει πως οι υπογραφές για τις δύο συμβάσεις θα μπορούσαν να έχουν πέσει  έως τα τέλη του ίδιου έτους και να ξεκινήσουν άμεσα να στήνονται τα εργοτάξια.

    Ακόμα μία καθυστέρηση

    Η νέα αυτή καθυστέρηση αποτελεί ακόμα ένα επεισόδιο στο σήριαλ των εμποδίων με τα οποία έρχονται αντιμέτωπες οι τρεις μονάδες απορριμμάτων στην Αττική.

    Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει με το δικό της τρόπο την ανησυχία της αγοράς για την καθυστέρηση της δημοπράτησης των έργων διαχείρισης απορριμμάτων.Ενδεικτικό της κατάστασης είναι οι συνεχείς παρατάσεις που είχαν δοθεί για τον διαγωνισμό για τη μονάδα απορριμμάτων στο Γραμματικό, η οποία έχει έρθει αρκετές φορές αντιμέτωπη με προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων, καθώς αυτά έχουν εντοπίσει σημαντικά «κενά» στα τεύχη δημοπράτησης.

    Επιπλέον, και η ίδια η Περιφέρεια έχει εκφράσει σημαντικές ανησυχίες για την έγκαιρη δημοπράτηση και υλοποίηση των έργων καθώς αναμένεται να υπάρξουν «καραμπόλες» λόγω των εξελίξεων της αγοράς. Αυτό συμβαίνει, διότι η εξαγορά του 30% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελλάκτωρ από τον Όμιλο Motor Oil, μπορεί να οδηγήσει σε προσφυγές και περαιτέρω καθυστερήσεις και τα δύο ΣΔΙΤ.

    Το έργο και μνηστήρες

    Το έργο έχει προσελκύσει τους μεγαλύτερους Ομίλους της χώρας μας, οι οποίοι έχουν συμμαχήσει μεταξύ τους και έχουν δημιουργήσει πέντε ισχυρά μπλοκ. Αυτά είναι τα εξής:

    • ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ
    • Motor Oil-ΑΒΑΞ-Thalis
    • Mytilineos-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.
    • ΗΛΕΚΤΩΡ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
    • Intrakat – Watt – Geocycle Hellas

    Πρόκειται για ένα έργο που δημοπρατείται από τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο του Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) με Πρόεδρο τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος Αττικής, Βασίλη Κόκκαλη.

    Η δυναμικότητα της υπό δημοπράτησης μονάδας ανέρχεται στους 450.000 τόνους απορριμμάτων σε ετήσια βάση. Μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, θα ακολουθήσει η αδειοδοτική και η κατασκευαστική περίοδος. Υπενθυμίζεται ότι για την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου, θα χρειαστούν τρία έτη από τα συνολικά 30 που προβλέπει η σύμβαση.

    Διαβάστε επίσης

    Γραμματικό: Ξεκινά η νομική «μάχη» μεταξύ κατασκευαστών και Περιφέρειας Αττικής – Τι επικαλούνται Περιφέρεια και αγορά

    Γιώργος Πατούλης: Στα σκαριά η δημοπράτηση νέων μονάδων απορριμμάτων παρά τα εμπόδια στο Γραμματικό

    Στην επόμενη φάση και χωρίς απουσίες περνά το ΣΔΙΤ 300 εκατ. ευρώ στο Σχιστό – Ποιοι το διεκδικούν και ποιες αμφιβολίες υπάρχουν



    ΣΧΟΛΙΑ