• ΑΓΟΡΕΣ

    NBG Securities για Aegean Airlines: Πιο επιφυλακτική για το 2024, αλλά παραμένει θετική

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines και της Autohellas


    Η εξαιρετική επίδοση του εννεαμήνου οδηγεί σε σημαντική αναβάθμιση των κερδών για τη φετινή χρήση, επισημαίνει η NBG Securities για την Aegean Airlines.

    «Η Aegean κατέγραψε ρεκόρ κερδοφορίας το εννεάμηνο φέτος, με τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 83% σε ετήσια βάση στα 170,7 εκατ. ευρώ (2,2 φορές την επίδοση του 2019, ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα στον κλάδο), χάρη στην ισχυρή αύξηση της χωρητικότητας του διεθνούς δικτύου, τις επενδύσεις σε νέους προορισμούς και τη συνεχή αναβάθμιση του στόλου και των υπηρεσιών», υπογραμμίζει η χρηματιστηριακή. H σύσταση για τη μετοχή ΑΡΑΙΓ 2,57% 13,16 παραμένει υπεραπόδοση (οutperform) και η νέα τιμή στόχος αυξάνεται (στο τέλος του 2024) στα 15,90 ευρώ από 14,50 ευρώ, προγενέστερα.

    «Από την έναρξη της κάλυψής μας στις 30 Μαΐου, η Aegean έχει κερδίσει 16% σε απόλυτους όρους, ξεπερνώντας την αγορά κατά 11%, αντανακλώντας, κατά την άποψή μας, μια σημαντική επαναξιολόγηση της κερδοφορίας σε κορυφαίο επίπεδο στον κλάδο. Ο νέος στόχος τιμής υποδηλώνει δείκτη EV/EBITDA για το 2024 στις 4,9 φορές (έναντι 3,8 φορές στην τρέχουσα τιμή) και δείκτη P/E στις 10,7 φορές, τους οποίους θεωρούμε δίκαιους για τη μόχλευση και το προφίλ κερδών της Aegean. Συνολικά, εξακολουθούμε να είμαστε θετικοί για την Aegean, με βάση τα υγιή θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας/βιομηχανίας, την ισχυρή παραγωγή ταμειακών ροών και τον ισχυρό ισολογισμό, τα οποία αφήνουν περιθώρια για ελκυστική μερισματική απόδοση από 5,3% έως 6,1% την περίοδο 2024 – 2025. Αναγνωρίζουμε επίσης ότι παρόλο που το θέμα του κινητήρα GTF έχει επηρεάσει τις τάσεις της χωρητικότητας, αναμένουμε ότι η Aegean θα βελτιστοποιήσει τον στόλο της και θα υπερασπιστεί τα τμήματα του δικτύου της με υψηλά κέρδη», σημειώνει η Εθνική Χρηματιστηριακή.

    Οι νεότερες εκτιμήσεις για την Aegean

    «Επιπλέον, οι ισχυρές λειτουργικές ροές της Aegean υπεραντιστάθμισαν την υψηλότερη επενδυτική δραστηριότητα, οδηγώντας σε αξιοσημείωτη μείωση του καθαρού χρέους, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών μισθώσεων, στα 408 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο με μία φορά τα EBITDA. Ως αποτέλεσμα, έχουμε αυξήσει σημαντικά τις προηγούμενες εκτιμήσεις μας σε όλους τους τομείς, αναμένοντας πλέον ότι η Aegean θα εμφανίσει EBITDA και καθαρά κέρδη ύψους 410,9 εκατ. και 161,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 49% περίπου σε ετήσια βάση. Επιπλέον, εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι η Aegean θα επαναλάβει τη διανομή μερίσματος από τα φετινά κέρδη (μερισματική απόδοση 4,4% το 2023), χάρη στη σταθερή ικανότητα παραγωγής ταμειακών ροών. Οι εκτιμήσεις μας για τα EBITDA και τα κέρδη προ φόρων του 2023 είναι κοντά στο μέσο του εύρους καθοδήγησης που έδωσε η διοίκηση (EBITDA 400-415 εκατ. ευρώ, EBT 200-215 εκατ. ευρώ)», συνεχίζει η NBG Sec.

    Οι μελλοντικές προοπτικές φαίνονται τώρα πιο επιφυλακτικές

    «Κοιτάζοντας πέρα από το 2023, εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι η Aegean θα επωφεληθεί από τον ευνοϊκό ελληνικό τουριστικό τομέα και το ευνοϊκό περιβάλλον ναύλων. Ωστόσο, λόγω των πρόσφατων εξελίξεων στη Μέση Ανατολή και των προκλήσεων στις υποδομές (οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο μειώνουν προσωρινά τη χωρητικότητα για να επιθεωρήσουν τα αεροσκάφη που επηρεάζονται από την ανάκληση ορισμένων κινητήρων αεριωθουμένων Pratt & Whitney GTF), καθώς και των κατευθυντήριων οδηγιών της εταιρείας, υιοθετούμε τώρα μια πιο προσεκτική προοπτική αύξησης της χωρητικότητας. Αυτή συνίσταται σε μια επιβράδυνση της αύξησης της κίνησης σε +2,1% ετησίως το 2024 (έναντι 2% – 4% καθοδήγησης) από +4,8% προηγουμένως. Λαμβάνοντας επίσης υπόψη έναν βελτιωμένο συντελεστή πληρότητας (+50 μ.β.) που αντανακλά την αυξημένη ζήτηση, καθώς και μια συμπίεση των αποδόσεων κατά 2% ετησίως, αυτό οδηγεί σε αύξηση των εσόδων κατά +4,6% ετησίως σε 1,76 δισ. ευρώ (αναβάθμιση κατά 3,7%)», προβλέπει η χρηματιστηριακή.

    «Με τις αβεβαιότητες του κόστους να οδηγούν σε πτώση των κερδών ανά μετοχή κατά 17% σε ετήσια βάση το επόμενο έτος, η καθήλωση 10 αεροσκαφών neo A/C στο έδαφος το 2024 (που συνεπάγεται έναν λιγότερο αποδοτικό στόλο) και οι επακόλουθες διορθωτικές ενέργειες της διοίκησης (ανακατεύθυνση της χωρητικότητας, παράταση της μίσθωσης κ.λπ.) έχουν οδηγήσει σε σημαντικές αντιξοότητες κόστους (κυρίως στο κόστος συντήρησης και μίσθωσης), οι οποίες θα αντισταθμιστούν από το P&W (υπό διαπραγμάτευση επί του παρόντος, συνεπώς δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν). Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε τώρα ότι το EBIT του ομίλου θα σημειώσει μείωση 14% σε ετήσια βάση στα 222,7 εκατ. ευρώ (περιθώριο 12,7%), με καθαρά κέρδη 133,8 εκατ. ευρώ, -17% σε ετήσια βάση. Με αυτό το δεδομένο, αναμένουμε ότι η Aegean θα επιστρέψει σε αύξηση των κερδών ανά μετοχή κατά 2,2% το 2025, χάρη στις θετικές τάσεις της κορυφαίας γραμμής και τον εξορθολογισμό του κόστους», εκτιμά η NBG Securities.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιατί η Honda ανακαλεί πάνω από 100.000 υβριδικά οχήματα

    Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Imerys Βωξίτες από τη Mytilineos

    Στρατηγική συνεργασία Intrakat – ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ερχονται επενδύσεις πάνω από €1 δισ.



    ΣΧΟΛΙΑ