• Business

    Μιχάλης Στασινόπουλος: Από τότε που αλλάξαμε έδρα στη Viohalco επενδύσαμε στην Ελλάδα 1,5 δισ. ευρώ

    Ελληνική Παραγωγή: Απειλή για την ανάπτυξη η αύξηση του ενεργειακού κόστους στη μεταποίηση

    Μιχάλης Στασινόπουλος


    «Από την εποχή που αλλάξαμε έδρα στη Viohalco (2013) έχουμε πραγματοποιήσει επενδύσεις 1,5 δισ. στην Ελλάδα, μέσα στην καρδιά της κρίσης», είπε χθες, σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, το μέλος του ΔΣ της Viohalco Μιχάλης Στασινόπουλος.

    Παρουσιάζοντας τη στρατηγική των ElvalHalcor και τις σημαντικές προοπτικές τους, σημείωσε: «Οι βιομηχανίες μας εκμεταλλευόμενες ανάγκες για πιο εξειδικευμένα προϊόντα, κατάφεραν να προωθήσουν ποιοτικά προϊόντα σε αγορές πάρα πολύ δύσκολες. Επενδύοντας πάντα στην αύξηση της δυναμικότητας και σε νέα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες της ζήτησης, μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στις απαιτητικές διεθνείς αγορές».

    Όπως εξήγησε, η Elval και η Halcor είναι εταιρείες που έχουν μεγαλώσει οργανικά και σταδιακά, έχουν βασιστεί στη συνέχεια στη συσσώρευση εμπειρίας στην εξωστρέφεια, στη μεγάλη προσήλωση στην ποιότητα και στο προϊόν και αυτή η εξωστρέφεια είναι που τους επέτρεψε να αναπτυχθούν.

    «Βασικό στοιχείο στην πορεία μας είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και οι άνθρωποι μας είναι το σημαντικότερο περιουσιακό μας στοιχείο, οι δεμένες ομάδες με τεράστια εμπειρία και η κουλτούρα που έχει δημιουργηθεί στις δεκαετία με αξιοπιστία και σοβαρότητα», τόνισε.

    Για να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά, η ElvalHalcor συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στις επενδύσεις, δίνοντας έμφαση στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας, δημιουργώντας τον δρόμο για βιώσιμη ανάπτυξη.

    Εξάλλου, σημαντικά διεθνή macro trends πηγάζουν από τη μετάβαση στην κυκλική οικονομία και την κλιματική ουδετερότητα σε κλάδους όπως οι μεταφορές, η συσκευασία και τα κτίρια, αυξάνοντας τη ζήτηση για τα προϊόντα του ομίλου.

    Το αλουμίνιο και ο χαλκός αποτελούν μέταλλα στα οποία θα στηριχθεί η μετάβαση, καθώς έχουν εφαρμογή σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της βιομηχανικής παραγωγής και  μπορούν να ανακυκλώνονται επ’ άπειρον χωρίς να χάνουν τις ιδιότητές τους.

    Συνεχείς επενδύσεις- σταθερή η αύξηση της ζήτησης

    Ο Νικόλας Καραμπατέας, Αν. Γενικός Διευθυντής του τομέα ελάσης αλουμινίου, τόνισε ότι η Elval πέτυχε τριπλάσια  παραγωγικότητα με τη χρήση του 4πλου έλαστρου Τandem, το οποίο ταυτόχρονα βελτιώνει την ποιότητα, προσθέτει μεταλλουργικές ιδιότητες στο προϊόν και μειώνει το κόστος.

    Όπως είπε, η βιομηχανία έχει ολοκληρώσει επενδύσεις στη θερμική έλαση και η δυναμικότητά της μπορεί να φτάσει στις 800.000 τόνους. Σημειώνεται ότι σήμερα η παραγωγική δυναμικότητα της Elval -σε τελικό προϊόν- είναι 360.000 τόνους με στόχο να φτάσει τους 520.000 τόνους το 2023.

    Ήδη έχει επενδύσει 150 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση του τετραπλού θερμού έλαστρου (tandem) και πραγματοποιεί πρόσθετες επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ  για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας  κατά 73% με 520 Ktns δυναμικότητας έτοιμου προϊόντος.

    Τα ισχυρά mega trends στη συσκευασία και την αυτοκινητοβιομηχανία και η συνεχής αύξησης της ζήτησης, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω επενδύσεις και μετά το 2023, μέχρι η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας να φτάσει στη δυναμικότητα των 800.000 τόνων.

    Τα προϊόντα έλασης αλουμινίου χρησιμοποιούνται από τα τρόφιμα, τα ποτά, την αυτοκινητοβιομηχανία τις βιομηχανικές εφαρμογές, τις ΑΠΕ, τη δόμηση και τις κατασκευές.

    Elval: Δεύτερη  στην Ευρώπη στη θερμή έλαση- πρώτη στη συσκευασία

    Η Elval παράγει επίπεδο αλουμίνιο, και σε  μια διεθνή αγορά 30 εκατ. τόνοι και με 300.000 τόνους είναι στο 1% της παγκόσμιας αγοράς. H διεθνής αγορά αναπτύσσεται με ρυθμό 4% και κάποιες περιοχές και με 7%.

    Είναι δεύτερη  στην Ευρώπη σε παραγωγικότητα θερμής έλασης και νούμερο 15 στον κόσμο με 1150 εργαζόμενους και 9 εργοστάσια στην Ελλάδα.

    Η συσκευασία είναι από τους σημαντικότερους κλάδους και αντιστοιχεί στα 7 από τα 30 εκ. ενώ στον τομέα αυτό η Elval είναι πρώτη στην Ευρώπη.

    Σημειώνεται ότι το 86% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από πωλήσεις εκτός Ελλάδας σε περίπου 100 χώρες.

    Διαβάστε επίσης:

    Viohalco: Η επανάσταση της βιωσιμότητας και η ενεργειακή μετάβαση αυξάνουν σταθερά την αξία της



    ΣΧΟΛΙΑ