• Business

    M.Γκατζόφλιας, Ασφάλειαι Μινέττα: Σε “ανοικτή γραμμή” επικοινωνίας με πελάτες και συνεργάτες

    Μανόλης Γκατζόφλιας, Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing, Ευρωπαϊκή Ένωσις-Ασφάλειαι Μινέττα


    Η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα είναι χαμηλή και  η προσοχή των καταναλωτών στρέφεται κυρίως στις υποχρεωτικές από το νόμο καλύψεις, δηλώνει σε συνέντευξη του στο mononews.gr , ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing στην “Ευρωπαϊκή Ένωσις – ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ, Μανώλης Γκατζόφλιας, μιλώντας ανάμεσα στα άλλα για την σημασία της ενίσχυση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

    Συνέντευξη στη Νατάσα Σπαντιδάκη

    Η Ιδιωτική Ασφάλιση αποτελεί προτεραιότητα για τον Έλληνα καταναλωτή; Κατά τη γνώμη σας, πώς θα μπορούσε να γίνει προσιτή στον κόσμο;

    Η Ιδιωτική Ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελεί σήμερα προτεραιότητα για τον Έλληνα καταναλωτή. Το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων όμως,  και η ασφαλιστική συνείδηση που βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, δυστυχώς δεν επιτρέπουν αυτή την προτεραιοποίηση. Στο τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης είμαστε ουραγοί στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό του Α.Ε.Π. που διατίθεται για ιδιωτική ασφάλιση στη χώρα μας είναι περίπου 2%, ενώ ο μέσος όρος για αντίστοιχες δαπάνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση πλησιάζει το 8%.

    Το κόστος της ασφάλισης και στην Ελλάδα είναι πολύ προσιτό, ακόμη και σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία. Δεν ξέρω πόσοι Έλληνες γνωρίζουν ότι – ενδεικτικά – για ένα σπίτι 80τ.μ. το ετήσιο ασφάλιστρο για τις βασικές καλύψεις, είναι περίπου 50 ευρώ.

    Η ασφάλιση είναι μια έννοια η οποία στηρίζεται στο νόμο των μεγάλων αριθμών. Όσο περισσότεροι ασφαλίζονται και όσο λιγότερα ατυχήματα συμβαίνουν τόσο πιο προσιτό γίνεται το κόστος.

    Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και τα μειωμένα εισοδήματα του μέσου καταναλωτή, πώς επιχειρείτε να απευθυνθείτε στο μέσο Έλληνα και σε ποιους κλάδους εστιάζετε τη στρατηγική σας;

    Η δυσμενής οικονομική συγκυρία, έχει μειώσει ακόμη περισσότερο την δυνατότητα του καταναλωτή να κατανείμει μέρος του εισοδήματός του σε ασφαλιστικές υπηρεσίες. Οι ασφαλιστικές υπηρεσίες είναι όμως αυτές που δίνουν λύση ειδικότερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Αναλογιστείτε την ζημιά που μπορεί να προέλθει από ένα φυσικό φαινόμενο, μία πλημμύρα, σε ένα σπίτι ή σε ένα κατάστημα ή, ακόμα πιο σημαντικό, αναλογιστείτε την περίπτωση μιας ασθένειας. Θα χρειαστεί πιθανότατα μια νέα επένδυση, μια εκταμίευση. Αν δεν υπάρχουν ίδια κεφάλαια – και αλήθεια πόσοι έχουν πλέον τέτοια δυνατότητα – και με δεδομένη την δυσκολία για τραπεζικό δανεισμό, από πού θα προκύψουν αυτά τα χρήματα;

    Η ασφάλιση είναι προστασία. Προστασία ζωής κατά πρώτο λόγο. Εν προκειμένω και λόγω της χαμηλής ασφαλιστικής συνείδησης η προσοχή όλων στρέφεται κυρίως στις υποχρεωτικές από το νόμο καλύψεις. Εμείς ως έναν από τους βασικούς μας  στόχους έχουμε την ενημέρωση του καταναλωτή για αυτές τις υποχρεωτικές ασφαλίσεις –αυτοκίνητο, σκάφος, επαγγελματική – εστιάζουμε όμως και στις ασφαλίσεις προστασίας ζωής και υγείας, αλλά και περιουσίας, προσφέροντας πάντα ολοκληρωμένα, ευέλικτα προγράμματα, με προσιτό κόστος.

    Ποιος είναι ο  ρόλος της τεχνολογίας στην νέα ασφαλιστική εποχή;

    Τεχνολογία είναι η εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης σε πρακτικούς σκοπούς. Αυτό σημαίνει από τη μία πλευρά ότι ανοίγονται νέοι ορίζοντες για ασφαλίσεις. Π.χ. η ύπαρξη αυτοκινήτου χωρίς οδηγό αποτελεί μία τεχνολογική εξέλιξη η οποία θα επηρεάσει και την ασφάλιση των οχημάτων. Όμως υπάρχουν και τεχνολογίες οι οποίες βοηθούν τις ασφαλιστικές εταιρίες να εκτιμήσουν καλύτερα ένα προς ασφάλιση κίνδυνο με αποτέλεσμα να μπορούν να προβούν σε καλύτερες προτάσεις/συστάσεις και να κατανείμουν σωστότερα τα ασφάλιστρα. Τέλος δίνεται η δυνατότητα με την χρήση κατάλληλων τεχνολογιών να γίνεται σωστότερη ενημέρωση του καταναλωτή, να γίνεται καλύτερη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων με αποτέλεσμα την καλύτερη τιμολόγηση των προγραμμάτων προς γενικότερο όφελος. Πέρα όμως από την μόνιμη αναζήτηση της Εταιρίας μας για, βασισμένους σε νέα τεχνολογία, τρόπους παροχής ποιοτικότερων υπηρεσιών, στη ΜΙΝΕΤΤΑ δεν ξεχνάμε ότι η ασφάλιση είναι πρωτίστως ανθρώπινη σχέση, μεταξύ των ανθρώπων μας (εργαζόμενοι-συνεργάτες) και των ασφαλισμένων.

    Πιστεύετε ότι η ιδιωτική́ ασφάλιση προσελκύει νέους ανθρώπους καταρτισμένους και ικανούς για καριέρα;

    Σαφώς προσελκύει νέους με πολύ καλές σπουδές που έχουν φιλοδοξία να κάνουν καριέρα στο χώρο της ασφαλιστικής βιομηχανίας και βέβαια αυτά τα στελέχη είναι η βάσιμη ελπίδα για την μελλοντική ανάπτυξη.

    Ποια η εκτίμησή σας για την πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα τα αμέσως επόμενα χρόνια;

    Θεωρούμε ότι λόγω της οικονομικής κατάστασης θα γίνει σύντομα αντιληπτή η συνεισφορά της ιδιωτικής ασφάλισης στην καθημερινή ζωή και στην οικονομία γενικότερα και αποτέλεσμα την ανοδική πορεία του κλάδου.

    Τι θα συμβουλεύατε έναν επικείμενο πελάτη να προσέξει πριν υπογράψει ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο;

    Δεν υπάρχει μαγική συνταγή. Η σχέση κόστους με καλύψεις είναι η απάντηση. Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τελικά είναι φθηνότερο. Εμείς σαν Εταιρία δίνουμε σημασία στην ουσία και προσφέρουμε τέτοια προγράμματα με προσιτό κόστος. Άλλωστε ο σοφός λαός λέει ότι το φθηνό το πληρώνεις ακριβά.

    Ποιες κινήσεις έκανε η εταιρεία σας για την ενίσχυση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης;

    Για την ΜΙΝΕΤΤΑ το δίκτυο των διαμεσολαβητών είναι το αποκλειστικό κανάλι διάθεσης των προϊόντων της. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι εργαζόμαστε διαρκώς για τη συνεχή αναβάθμιση της σχέσης με το δίκτυό μας αφού αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό τομέα στην δραστηριότητά μας. Συγχρόνως, προσπαθούμε να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης του κοινού, αλλά και στην ανάδειξη του σημαντικότατου ρόλου του διαμεσολαβητή στις ασφαλιστικές υπηρεσίες που λαμβάνουν οι καταναλωτές. Στα παραπάνω πλαίσια εντάσσονται οι συνεχείς εκπαιδεύσεις των συνεργατών μας, η προσφορά ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας για τη διαδικασία επαναπιστοποίησης, βάσει των προϋποθέσεων που έχει θέσει η Εποπτική Αρχή (Τράπεζα Ελλάδος) καθώς και η ένταξη προσφερόμενων υπηρεσιών τρίτων σε προνομιακό κόστος για τους συνεργάτες.

    Στη ΜΙΝΕΤΤΑ  η «ανοικτή γραμμή» επικοινωνίας που έχουμε με το κοινό υπάρχει και με τους διαμεσολαβητές, ώστε να «ακούμε» τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τις προτάσεις όλων για τη βελτίωση της δραστηριότητάς μας.



    ΣΧΟΛΙΑ