• Business

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Το νέο πετυχημένο στοίχημα του Αλέξανδρου Εξάρχου – Τι είπαν Ταχιάος και Κουρέτας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο επικεφαλής της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνων Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, επισκέπτονται το Μετρό Θεσσαλονίκης

    Ο επικεφαλής της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνων Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, επισκέπτονται το Μετρό Θεσσαλονίκης


    Ο άνθρωπος των μεγάλων deal στις κατασκευές, τις τράπεζες και την ενέργεια, ο Αλέξανδρος Εξάρχου, έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιτυγχάνει τους στόχους που κάθε φορά θέτει, ακόμη και όταν όλοι τριγύρω αμφιβάλλουν για αυτό.

    Έτσι στις 8 Νοεμβρίου 2023 ακόμη πριν καλά – καλά «στεγνώσει το μελάνι» της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την οποία άναβε το πράσινο φως για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat, ο Διευθύνων Σύμβουλος του νέου σχήματος ήξερε ότι είχαν ωριμάσει οι συνθήκες για προχωρήσει με το «στοίχημα». Αυτό της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης στο φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί έως τον Νοέμβριο του 2024.

    Υπό αυτό το πρίσμα η παρουσία του Αλέξανδρου Εξάρχου στη Θεσσαλονίκη, εμπεριείχε έναν ισχυρό συμβολισμό.

    Είναι ενδεικτικό ότι ο ίδιος παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, και του Διευθύνοντα Συμβούλου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκου Κουρέτα κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης για την πορεία του έργου ανέφερε:

    «Έχουμε δεσμευτεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε τη διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα.

    Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δε βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματος του».

    Πώς φτάσαμε στις χθεσινές δηλώσεις για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης

    Το μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των στρατηγικών κινήσεων του Ομίλου της Intrakat για την εδραίωση της σε μία ηγετική θέση την εγχώρια κατασκευαστική αγορά.

    Όλα ξεκίνησαν στις 10 Νοεμβρίου 2023 όταν ο Αλεξανδρος Εξάρχου, έχοντας αναλάβει Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ μόλις λίγες ώρες, έσπευσε στη συμπρωτεύουσα προκειμένου να «στείλει το μήνυμα» της νέας σελίδας που άνοιγε για την ολοκλήρωση του εμβληματικού και πολύπαθου έργου.

    Η επόμενη κίνηση στην πορεία αυτή  ήταν το «ξεμπλοκάρισμα» του ποσού των 27,5 εκατ. ευρώ που έγινε λίγες ημέρες αργότερα από την επίσκεψή του (σ.σ. 20 Νοεμβρίου 2023) με τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για την αποπληρωμή των υπεργολάβων και προμηθευτών. Με αποτέλεσμα τα συνεργεία έπιασαν αμέσως δουλειά.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι το παραπάνω ποσό δεν ήταν το μόνο που διέθεσε η Intrakat προκειμένου να προχωρήσουν έργα της ΑΚΤΩΡ στο Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς, όπως δήλωσε στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων σε wine-bar στο Κολωνάκι, η Intrakat έχει προχωρήσει σε ένεση ρευστότητας 85 εκατ. Ευρώ για να ξεκολλήσουν τα έργα σε Ελλάδα και Ρουμανία.

    Τον Νοέμβριο του 2024 το πρώτο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονικής

    «Τον Νοέμβριο του 2024 θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης», είχε δηλώσει προφητικά ο Αλέξανδρος Εξάρχου, και φαίνεται ότι γνώριζε πολύ καλά τι έλεγε ύστερα και από τη χθεσινή επίσκεψη του Νίκου Ταχιάου και του επικεφαλής της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στη συμπρωτεύουσα, Νίκου Κουρέτα.

    Κατά τη διάρκεια αυτής έγινε ενημέρωση σχετικά με την πορεία του έργου, ενώ για πρώτη φορά οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να κάνουν με συρμό χωρίς οδηγό όλο το δρομολόγιο της βασικής γραμμής του Μετρό της συμπρωτεύουσας, ενώ έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

    Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ύστερα από τα παραπάνω δήλωσε:

    «Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά».

    Επίσης, πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».

    Πού βρίσκεται σήμερα το έργο

    Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσοτέρων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων.

    Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, καθώς όταν τεθεί σε λειτουργία, θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless).

    Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή.

    Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.

    Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση.

    Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

    Διαβάστε επίσης:

    Άκτωρ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στο Ελληνικό Κράτος

    ΟΑΣΑ: Στα 45 εκατ. ευρώ η αμοιβή στην ΚΤΕΛ Α.Ε για την απευθείας ανάθεση το 2024

    ΒΟΑΚ: Χωρίς απουσίες η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών των τριών



    ΣΧΟΛΙΑ