• Business

    ΒΟΑΚ: Χωρίς απουσίες η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών των τριών

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Πρόεδρος και CEO της Mytilineos) – Γιώργος Περιστέρης (Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) - Αλέξανδρος Εξάρχου (CEO Intrakat) - Χρήστος Ιωάννου (Πρόεδρος ΑΒΑΞ) - Χρήστος Σταϊκούρας (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών)

    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Πρόεδρος και CEO της Mytilineos) – Γιώργος Περιστέρης (Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) – Αλέξανδρος Εξάρχου (CEO Intrakat) – Χρήστος Ιωάννου (Πρόεδρος ΑΒΑΞ) – Χρήστος Σταϊκούρας (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών)


    Χωρίς απουσίες προχωρά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, καθώς το υπουργείο υποδομών ενέκρινε και επίσημα τους τεχνικούς φακέλους των τριών ενδιαφερομένων σχημάτων. 

    Πρόκειται για την παραχώρηση αξίας άνω των 1,7 δια. Ευρώ που διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos-Ελλακτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ένας κρυφός εταίρος στο σχήμα Mytilineos-Ελλακτωρ, ο οποίος είναι η Intrakat, καθώς στο ενδεχόμενο της επικράτησης του σχήματος δεν αποκλείεται να κληθεί η θυγατρική του ΑΚΤΩΡ για την κατασκευή του οδικού άξονα.

    Το επόμενο βήμα είναι ανανεώσουν τα σχήματα τις εγγυητικές τους επιστολές και στη συνέχεια το υπουργείο υποδομών θα προχωρήσει στην αποσφράγιση των οικονομικών τους προσφορών.

    Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι έχουν στη διάθεσή τους 10 ημέρες για να κάνουν ενστάσεις και στη συνέχεια οι φάκελοι με τις προσφορές θα ανοίξουν στις αρχές Μαρτίου.

    Επομένως, δεν αποκλείεται να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο της παραχώρησης μέχρι τα τέλη του α τριμήνου του 2024. Το επόμενο βήμα είναι περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί από τη Βουλή ως νόμο του κράτους.

    Εάν δεν υπάρξουν νέα «βραχυκυκλώματα» στο διαγωνισμό τότε το έργο θα έχει ξεκινήσει έως τα τέλη του τρέχοντος έτους ή τις αρχές του 2025. Η κατασκευή του οδικού άξονα θα διαρκέσει τέσσερα έτη, δηλαδή αυτό θα δοθεί στη κυκλοφορία εντός του 2029, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος 31 ετών που θα αφορά την συντήρηση και τη λειτουργία.

    Γιατί είχε «βραχυκυκλώσει» – Μάχη Περιστέρη και Μυτιληναίου

    Ο διαγωνισμός για τη μάχη της Κρήτης που αφορά τον οδικό άξονα 157,5 χιλιομέτρων είχε «βραχυκυκλώσει». Αυτό συμβαίνει καθώς οι προσφορές των τριών σχημάτων είχαν υποβληθεί από τον Μάιο του 2023 και είχε εκτιμηθεί από προηγούμενες διοικήσεις ότι στα τέλη του ίδιου έτους θα γνωρίζουμε τον ανάδοχο.

    Ωστόσο, φτάσαμε στο Δεκέμβριο, και τότε έληγε η διάρκεια των οικονομικών προσφορών χωρίς να έχουμε ανάδοχο. Τότε ήταν που ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, προχώρησε σε αυτόματη παράταση της διάρκειάς τους έως και τον Μάρτιο.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η κυβέρνηση επιδιώκει αυτό το έργο πνοής να κατασκευαστεί και για αυτό τον λόγο φαίνεται πως αναζητά μία συμβιβαστική λύση.

    Μιας και πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραχώρηση ύστερα από την Αττική Οδό η μάχη που θα ξεσπούσε μεταξύ των δύο ισχυρών σχημάτων με επικεφαλής τους Γιώργο Περιστέρη και Ευάγγελο Μυτιληναίο, ήταν κάτι περισσότερο από σίγουρη.

    Μάλιστα, ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης έχει συναντήσει ξεχωριστά τους κ. Περιστέρη και Μυτιληναίο προ μηνών στο Μέγαρο Μαξίμου για αυτό το θέμα.

    Εν τούτοις, συνάντηση αντικρουόμενες απόψεις, ενώ ακόμα και σήμερα  δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή. Λέγεται ότι υπάρχει η πρόταση οι δύο μονομάχοι να αναλάβουν από κοινού το έργο, αλλά ένας εκ των δύο δεν αποδέχεται την πρόταση.

    Το φαβορί για την επικράτηση στο διαγωνισμό είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η συνταγή του να κατέβει μόνη της φαίνεται και από την Αττική Οδό ότι της βγαίνει.

    Στην απέναντι πλευρά, ωστόσο, βρίσκεται το κοινό μέτωπο Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την πρώτη εταιρεία να θέλει να αναδείξει το μέταλλο της σε έργα κατασκευής και λειτουργίας ενός μεγάλου οδικού άξονα.

    Επιπλέον, μία παραχώρηση όπως αυτή του ΒΟΑΚ θα προσφέρει σημαντικές χρηματοδοτικές ροές στα ταμεία των εισηγμένων, κάτι το οποίο χρειάζεται η Mytilineos, και πολύ περισσότερο ο Ελλάκτωρ, καθώς από τον ερχόμενο Οκτώβριο λήγει η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

    Διαβάστε επίσης

    Εγνατία Οδός: Τα τελευταία βήματα για την υπογραφή της σύμβασης από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis

    Ελλάκτωρ: Δόθηκε το πράσινο φως για την πώληση του 25% των ΑΠΕ στη Motor Oil

    Υπουργείο Υποδομών: Πώς θα γίνει το «λίφτινγκ» στον ΟΣΕ – Όλες οι αλλαγές θα γίνουν στον σιδηρόδρομο



    ΣΧΟΛΙΑ