• Business

    Μετρό Πειραιά: Παραδόθηκε από την κοινοπραξία AVAX – Ghella – Alstom η επέκταση της Γραμμής 3

    • NewsRoom
    Κωνσταντίνος Μιτζάλης διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος της εταιρείας ΑΒΑΞ Α.Ε

    Ο διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος της εταιρείας ΑΒΑΞ Α.Ε. Κωνσταντίνος Μιτζάλης ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ


    Οι τρεις νέοι σταθμοί “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο” στην επέκταση της γαλάζιας Γραμμής 3 του Μετρό αναμένεται να αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 επιβάτες ημερησίως, όπως σημειώνει η κοινοπραξία AVAX – Ghella – Alstom με αφορμή την επιτυχή ολοκλήρωση της επέκτασης των 7,6 χιλ. της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά.

    Οι νέοι σταθμοί αναμένεται όχι μόνο να αποφορτίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αλλά και να συνδέσουν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τον Πειραιά σε λιγότερο από μία ώρα, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της κοινοπραξίας. Ταυτόχρονα, εκτιμάται ότι θα μειώσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά 23.000 όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.

    Συγχαρητήρια από τον πρωθυπουργό

    Χθες, στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνεχάρη όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την έγκαιρη παράδοση της επέκτασης και υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει “δημιουργήσει σχολή για το πώς μπορεί να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς”.

    Ειδικά όσον αφορά στην κατασκευή του κεντρικού σταθμού του Πειραιά, ο Πρωθυπουργός αναφερόμενος στην ανάδοχο κοινοπραξία δήλωσε ότι “κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες”.

    Ομοίως, τόσο ο Υπουργός όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ.κ. Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Καραγιάννης αντίστοιχα, επεσήμαναν ότι το τελευταίο αυτό τμήμα είχε εξαρχής μεγάλες τεχνικές δυσκολίες με μεγαλύτερη την κατασκευή του σταθμού Πειραιά που κατασκευάστηκε όχι μόνο κάτω από τη στάθμη της θάλασσας αλλά και δίπλα ακριβώς στο λιμάνι.

    DCIM105MEDIADJI_0030.JPG

    Ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ που ηγείται της κοινοπραξίας δήλωσε:

    “Αυτό είναι αναμφίβολα ένα ορόσημο τόσο για εμάς ως κοινοπραξία όσο και για την πόλη του Πειραιά. Παρά τις δύσκολες συνθήκες εδάφους, τους περιορισμούς της πανδημίας, τις καθυστερημένες παραδόσεις και το αυξημένο κόστος των υλικών, καθώς και τον πρόσφατο πόλεμο στην Ουκρανία, ήμασταν αποφασισμένοι να παραδώσουμε τους τρεις νέους σταθμούς στην ώρα τους, όπως υποσχεθήκαμε το 2020, οπότε και παραδώσαμε τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά. Αλλά, όπως είπα, είναι ορόσημο και για τον Πειραιά καθώς οι επιβάτες από και προς το λιμάνι της πρωτεύουσας θα μπορούν να απολαμβάνουν έναν μοναδικό συγκοινωνιακό κόμβο στον σταθμό του Πειραιά που θα συνδέει τη Γραμμή 1 και τη Γραμμή 3 του Μετρό, το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το δίκτυο του Τραμ”.

    Υπενθυμίζεται ότι στην κοινοπραξία AVAX – Ghella – Alstom έχει ανατεθεί και η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, μεταξύ Άλσους Βεΐκου και Γουδή.



    ΣΧΟΛΙΑ