• Business

    Μετατίθεται η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για την έγκριση του master plan του ΟΛΠ

    • NewsRoom
    Ελλάδα κρουαζιέρα


    Μετάθεση για την επόμενη εβδομάδα παίρνει η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για την έγκριση του master plan του ΟΛΠ.

    Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, «κατόπιν αιτημάτων των ενδιαφερόμενων φορέων, η αυριανή προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), για την έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ Α.Ε, μετατίθεται για την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, προκειμένου να τους παρασχεθεί επαρκής χρόνος για την διατύπωση απόψεων».

    Υπενθυμίζεται πως το επενδυτικό πλάνο των κινέζων της Cosco για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον Πειραιά ανέρχεται σε 800 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων προβλέπει τη δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων, logistics center, εμπορικούς χώρους εντός του επιβατηγού σταθμού κρουαζιέρας, car terminal αλλά και νέο προβλήτα.

    Η μετάθεση έχει να κάνει κυρίως με τα  δύο νέα έργα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019 στο νέο masterplan του Οργανισμού, και αφορούν την επέκταση των container και του car terminal. Οι δήμαρχοι Κερατσινίου και Περάματος αλλά και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας Βασίλης Κανακάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κάνουν λόγο για λάθη στην επικοινωνιακή πολιτική του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ζητούν την τήρηση τη σύμβασης παραχώρησης, διάλογο επί του θέματος, ενώ δεν αποκλείουν και το ενδεχόμενο δικαστικών προσφυγών.

    Ο δήμαρχος Κερατσίνιου, Χρήστος Βρεττάκος, τόνισε ότι σε καμία περίπτωση ο ΟΛΠ δεν προχώρησε σε διαβούλευση για το θέμα του νέου επενδυτικού σχεδίου, ενώ δεν απέκλεισε δικαστική προσφυγή για το θέμα. “Δεν υπάρχει καμία παραχώρηση προς την κοινωνία” τονίζει ο κ. Βρεττάκος, προσθέτοντας ότι οι “αποφάσεις της διοίκησης του ΟΛΠ βάζουν απέναντι την κοινωνία”.

    “Απαιτούμε την αναβολή της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ, καθώς δεν εκπληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις της σύμβασης παραχώρησης τόνισε από την πλευρά του ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκης, εκφράζοντας και τη δυσφορία του για το ότι “δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με το δήμο”.

    Για λάθη στην επικοινωνιακή πολιτική του ΟΛΠ απέναντι στους φορείς και τους δημάρχους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, κάνει λόγο από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, Βασίλης Κανακάκης. Ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ αναφέρει ότι θα πρέπει να υπάρξει τήρηση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ, που δίνει τη δυνατότητα στους επενδυτές να είναι διαχειριστές των υποδομών και εκμισθωτές σε τρίτους. Ο κ. Κανακάκης υποστήριξε πως η κινεζική πλευρά εκδηλώνει προθέσεις ανάληψης και ναυπηγοεπισκευαστικού ρόλου, κάτι που, όπως υπογράμμισε, αντιβαίνει στη σύμβαση του ΟΛΠ.

    “Πρέπει να έχουμε ελεύθερη διακίνηση στους ναυπηγοεπισκευαστικούς χώρους, όπως ορίζει η σύμβαση” τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ.

    Σημειώνεται ότι το σύνολο των έργων που περιλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ και είχε αποδεχτεί στην τελευταία της συνεδρίαση η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στις αρχές Ιουλίου, ενέκριναν στη προηγούμενη τους συνεδρίαση τα μέλη της ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου.

    Ωστόσο αποφασίστηκε για τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019 και αφορούν στην επέκταση των container και του car terminal, να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, και να επανέλθει η ΕΣΑΛ εντός 10ημέρου για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών.



    ΣΧΟΛΙΑ