• Business

    Μέλισσα Κίκιζας: Ο νέος μύλος, τα καινοτόμα προϊόντα και ο στόχος της πρωτοκαθεδρίας

    • Του Γιώργου Μανέττα


    Ρόλο πρωταγωνιστή διεκδικεί η Μέλισσα Κίκιζας στο νέο πεδίο που διαμορφώνεται, μετά και την νέα αύξηση που σημείωσαν τα οικονομικά μεγέθη της στη χρήση του 2018.

    Παρ’ ότι δεν τελεσφόρησε η προσπάθειά της να αποκτήσει την Μινέρβα Ελαιουργική, η ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών εμφανίζεται αποφασισμένη να μεγαλώσει το αποτύπωμά της και να ενισχύσει την παρουσία της στις αγορές που δραστηριοποιείται.

    Όπως αναφέρει η διοίκησή της στην έκθεση διαχείρισης επί των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων για την χρήση του 2018, στόχος είναι η βελτίωση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος καθώς και η ανάπτυξη των εξαγωγών σε νέες αγορές.

    Σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των παραπάνω στόχων εκτιμάται ότι θα παίξουν η λειτουργία του Νέου Μύλου στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Λάρισα, η οποία διευρύνει την παραγωγική ικανότητα, τα νέα προϊόντα καθώς και η ανανέωση των υφιστάμενων μαρκών.

    Με την νέα επένδυση στην Λάρισα, η Μέλισσα Κίκιζας διαθέτει πλέον τους μεγαλύτερους σιμιγδαλόμυλους στην Ελλάδα και παράλληλα αποκτά απόλυτη αυτάρκεια στην α’ ύλη για την παρασκευή των ζυμαρικών της ενώ αναμένεται να πετύχει περαιτέρω βελτίωση των κοστολογίων της.

    Αν και όπως λέει, οι εξελίξεις στην ελληνική αγορά τροφίμων και οι αστάθειες στο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον δημιουργούν προκλήσεις στην υλοποίηση της στρατηγικής, η διοίκηση υπογραμμίζει πως «η εταιρεία έχει όλα τα αναγκαία εφόδια (εμπορικά, οργανωτικά, χρηματοοικονομικά, κ.λπ.) για να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται».

    Η Μέλισσα Κίκιζας συνέχισε και κατά την χρήση του 2018 να αυξάνει τα μερίδια και τις πωλήσεις της εντός και εκτός συνόρων. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε περίπου 66,9 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 2,5% σε σχέση με το 2017 λόγω κυρίως της αύξησης του όγκου πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων στην Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και της διανομής από 1η Ιανουαρίου 2018 των προϊόντων Kraft.

    Σε ιδιαίτερα θετικό έδαφος κινήθηκε και η κερδοφορία του ομίλου, με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται σε περίπου 6 εκατ. ευρώ ενώ άνοδο σημείωσαν για ακόμα μια χρονιά οι εξαγωγές, κλείνοντας με αύξηση 5%.

    Να σημειωθεί επίσης πως στη διάρκεια του 2018, η Μέλισσα επαναλάνσαρε την premium μάρκα Primo Gusto, σε νέα σχήματα ζυμαρικών, αναβαθμισμένη γεύση και χάρτινη συσκευασία ενώ προκειμένου την κάλυψη κάθε εξειδικευμένης ανάγκης των καταναλωτών, λανσαρίστηκαν τα πρωτοποριακά λειτουργικά ζυμαρικά Melissa με β-γλυκάνη (που μειώνουν τη χοληστερίνη) και Melissa High Protein για επιπλέον ενέργεια.

    Η Μέλισσα Κίκιζας ιδρύθηκε το 1947 από τον Αλέξανδρο Κίκιζα και έχει την έδρα της στο Δήμο Αθηναίων του νομού Αττικής.

    Σήμερα, επτά δεκαετίες αργότερα, στα ηνία βρίσκεται η τρίτη γενιά της οικογένειας Κίκιζα και θεωρείται μια από τις σημαντικότερες εταιρίες τροφίμων στην Ελλάδα με παρουσία σε περισσότερες από 35 χώρες ενώ απασχολεί 280 άτομα.



    ΣΧΟΛΙΑ