• Business

    Μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

    Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου (Eurolife) – Φιλίππα Μιχάλη (NN Hellas) – Robert Gauci (Εθνική Ασφαλιστική) – Νίκος Αντιμησάρης, (ERGO)

    Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου (Eurolife) – Φιλίππα Μιχάλη (NN Hellas) – Robert Gauci (Εθνική Ασφαλιστική) – Νίκος Αντιμησάρης, (ERGO)


    Άνοιξε ο χορός των αυξήσεων στα συμβόλαια αυτοκινήτου, καθώς ήδη κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις, με κάποιες περιπτώσεις να φτάνουν ακόμα και +15%.

    Όπως αναφέρουν πηγές της αγορές, ο ανταγωνισμός έχει φτάσει σε υψηλότατα επίπεδα και σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό αλλά και τα συχνότερα τροχαία ατυχήματα (έχουν ξεπεράσει τα προ covid επίπεδα), οδηγούν τις ασφαλιστικές εταιρείες να αναδιαμορφώσουν τα συμβόλαια που προσφέρουν.

    Οι αυξήσεις δεν είναι σταθερές αλλά ούτε ίδιες σε όλες τις εταιρίες. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, κυμαίνονται μεταξύ 4%-6%, ενώ σε περιοχές που τα τροχαία ατυχήματα είναι σε έξαρση, οι αυξήσεις αναμένεται να πλησιάσουν ακόμα και το 10%. Ενώ δεν λείπουν οι περιπτώσεις που η αύξηση αγγίζει και το 15%, ειδικά σε μεικτά συμβόλαια.

    Από το 2022 παρατηρούνται όλο και πιο συχνά ανατιμήσεις στα συμβόλαια, με το μεγαλύτερο κύμα να καταγράφεται το 2023 ενώ και το 2024 όπως όλα δείχνουν τα ασφάλιστρα θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

    Οι αυξήσεις ήταν εδώ και αρκετούς μήνες αναμενόμενες, με την αγορά να θεωρεί βέβαιο ότι ακόμα και οι λίγες ασφαλιστικές που δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε ανατιμήσεις, θα το κάνουν το αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς εκεί τους οδηγεί η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

    Τα ατυχήματα

    Η ραγδαία επιδείνωση των τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, είναι και ένας από τους λόγους που οι ασφαλιστικές προχωρούν σε αυξήσεις στα ασφάλιστρα.

    Όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα της KPMG, ο αριθμός του συνόλου των ατυχημάτων σωματικών βλαβών και στο 2022 (7% σε σχέση με το 2021 και 23% σε σχέση με το 2020) με τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων και θανόντων σε επίσης ανοδική τάση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

    Μάλιστα τα τελευταία έτη και οι υλικές ζημιές δείχνουν ανοδική πορεία λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας ιδιαίτερα εντός αστικού ιστού και της αύξησης του κόστους επισκευής όπως δείχνουν και τα στοιχεία σφοδρότητας της συχνότητας της ΕΑΕΕ.

    Ακόμα ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων παραμένει σημαντικά υψηλότερος με 57 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πληθυσμού σε σχέση με τα 44 στο μέσο όρο της Ευρώπης.

    Ανασφάλιστα οχήματα

    Από την άλλη τρέχει και το ζήτημα με τα ανασφάλιστα οχήματα, με την κυβέρνηση να έχει στόχο να βάλει τέλος στη μάστιγα.

    Όπως δείχνουν τα στοιχεία πάνω από 1 στα 10 αυτοκίνητα ή μηχανές που κυκλοφορούν στη χώρα μας δεν έχουν συμβόλαιο, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες που έχουν ασφαλίσει το αυτοκίνητό τους αν εμπλακούν σε ατύχημα με ένα όχημα ανασφάλιστο, να βρεθούν μπροστά σε μια απίστευτη ταλαιπωρία.

    Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο στους δρόμους της χώρας μας κυκλοφορούν ανασφάλιστα πάνω από 500.000 – 600.000 οχήματα, γεγονός που κίνησε την ΑΑΔΕ να λάβει δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

    Η νέα πλατφόρμα, που βρίσκεται στα σκαριά, θα «τρέξει» από την ΑΑΔΕ και θα συγκεντρώνει στοιχεία από πολλές υπηρεσίες, ώστε να βλέπει αυτόματα τα ανασφάλιστα οχήματα και να επιβάλει πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους.

    Διαβάστε επίσης:

    Αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων – Τι θα γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα

    Άλμα 10,7% στην παραγωγή ασφαλίστρων στο 8μηνο

    Πόσο κοστίζει η ασφάλεια για φυσικές καταστροφές



    ΣΧΟΛΙΑ