• Business

    Μ. Χατζάκου: Πώς εξελίσσεται η διάσωση της ΜΕΒΓΑΛ και οι σχέσεις με το λιανεμπόριο

    • Του Γιώργου Μανέττα
    Χατζάκου, ΜΕΒΓΑΛ

    Μαίρη Χατζάκου, ΜΕΒΓΑΛ


    Αισιοδοξία ότι και η φετινή χρονιά θα κλείσει ανοδικά επικρατεί στην ΜΕΒΓΑΛ, η οποία δείχνει να έχει ξεπεράσει οριστικά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετώπισε τα προηγούμενα χρόνια.

    «Η εταιρεία έχει εισέλθει σε ανοδική τροχιά τους τελευταίους μήνες. Είμαστε ικανοποιημένοι από την εξέλιξη των πραγμάτων…», σημειώνει στο mononews.gr η διευθύνουσα σύμβουλος και τέταρτη γενιά των ιδρυτών της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας Μαίρη Χατζάκου.

    Η ανάπτυξη, όπως λέει η ίδια, προέρχεται απ’ όλες τις κατηγορίες προϊόντων ενώ και οι εξαγωγές παραμένουν μια σημαντική πηγή εσόδων, με αιχμή το ελληνικό γιαούρτι (το 70% των διεθνών πωλήσεων αφορά στο γιαούρτι και 30% στη φέτα).

    Η βελτίωση του κλίματος στην αγορά που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες σύμφωνα με την κ. Χατζάκου έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη των μεγεθών. Και η εταιρεία όμως από την πλευρά της συνεχίζει να ανταποκρίνεται στην ανάγκη των νοικοκυριών για φθηνότερες τιμές, προχωρώντας σε προσφορές και εκπτώσεις σε συνεννόηση με το λιανεμπόριο.

    Βέβαια, αυτό δεν γίνεται χωρίς κόστος. Για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της αγοράς αναγκάζεται να συμπιέσει τα κόστη και τα περιθώρια κέρδους, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτη την υψηλή ποιότητα των προϊόντων της.

    «Είμαστε σε συζητήσεις με τα σούπερ μάρκετ και πάντοτε προσπαθούμε να βρούμε μια κοινή λύση που να συμφέρει όλους μας», αναφέρει η κα. Χατζάκου σχολιάζοντας την πίεση που ασκούν οι αλυσίδες για καλύτερες τιμές αλλά και την πρόθεσή τους να αλλάξουν το μοντέλο προσφορών αναφορικά με την ένταση και τα χαρακτηριστικά του.

    Όσον αφορά στην επικείμενη έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις συνέπειες που ενδέχεται να έχει στην ΜΕΒΓΑΛ, η κα. Χατζάκου υπογραμμίζει πως η παρουσία της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας στην αγγλική αγορά είναι μικρή και ως εκ τούτου οι επιπτώσεις θα είναι περιορισμένες.

    Όπως λέει, η εταιρεία εξαιτίας του Brexit που ξεκίνησε πριν από δυο χρόνια σκόπιμα δεν έδωσε βαρύτητα στην επέκταση στην Μ. Βρετανία, παρ’ ότι η τοπική αγορά είναι μια από τις πιο σημαντικές για το ελληνικό γιαούρτι. Αντίθετα, επέλεξε να περιμένει έως ότου σταθεροποιηθεί η κατάσταση και ξεκαθαρίσει το τοπίο.

    Η αβεβαιότητα υπογραμμίζει η κα. Χατζάκου εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι και σήμερα καθώς κανείς δεν γνωρίζει πως ακριβώς θα διαμορφωθεί η επόμενη μέρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και ποια μορφή θα έχουν οι εμπορικές σχέσεις με την ΕΕ. Και το κυριότερο πως θα διαμορφωθεί η ισοτιμία ευρώ-στερλίνας, ώστε να υπολογίσει κανείς εάν συμφέρουν ή όχι οι εξαγωγές στην Αγγλία.

    Υπενθυμίζεται ότι η κα. Μαίρη Χατζάκου αποφάσισε να επιστρέψει στη διοίκηση της ΜΕΒΓΑΛ πριν από περίπου τρία χρόνια και να αναλάβει τον έλεγχο, προκειμένου να σταματήσει την κατρακύλα και να βοηθήσει στην ανάκαμψή της.



    ΣΧΟΛΙΑ