• Business

    Lidl Ελλάς: Επενδύει €120 εκατ. στην τριετία – Αυξάνει στα €1.000 μεικτά τον κατώτατο μισθό

    • Άννα Διανά
    Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ

    Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ


    Στην αύξηση κατώτατου μισθού στα 1.000 ευρώ μεικτά για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης σε καταστήματα και αποθήκες προχωρά η Lidl από τον Δεκέμβριο. Παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 120 εκατ. ευρώ  την τριετία 2024-2026 για το δίκτυο καταστημάτων και των αποθηκών.

    Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν χθες από τον πρόεδρο της διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ στο πλαίσιο εκδήλωσης για το αποτύπωμα της αλυσίδας στην ελληνική οικονομία. Η αλυσίδα, με παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1999 έχει υλοποιήσει επενδύσεις στη χώρα πάνω από 1,4 δισεκ. ευρώ και οι επενδύσεις που δρομολογούνται αφορούν σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις υφιστάμενων και στο δίκτυο logistics.

    Χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγορών άλλων αλυσίδων ο κ. Μπραντεμπούργκερ τόνισε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι η επέκταση μέσω της οργανικής ανάπτυξης, αλλά όπως είπε σχολιάζοντας την κινητικότητα στον κλάδο  «παρακολουθούμε την αγορά για ευκαιρίες».

    Η Lidl απασχολεί 6.772 εργαζόμενους με τον μέσο μισθό να είναι σήμερα στα 930 ευρώ.  Από την 1η Δεκεμβρίου ο κατώτατος μεικτός μισθός θα αυξηθεί στα 1.000 ευρώ μεικτά ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία προχωρά στην οικονομική στήριξη όλων των εργαζομένων της στα καταστήματα και τα logistic centers με το συνολικό ποσό των 500.000 ευρώ για το διάστημα Σεπτεμβρίου- Δεκεμβρίου 2023.

    «Στρατηγικός μας στόχος είναι να παρέχουμε αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που είναι ανταγωνιστικές και άνω του μέσου όρου της αγοράς ως ανταμοιβή και επιβράβευση για όλους τους εργαζομένους», σημείωσε ο κ. Μπραντεμπούργκερ. Απέφυγε ωστόσο να δώσει στοιχεία να δώσει στοιχεία για το ποσοστό αναλογίας των εργαζόμενων πλήρους και μερικής απασχόλησης τονίζοντας ότι στην πλειοψηφία τους στα καταστήματα οι εργαζόμενοι απασχολούνται με ευέλικτες μορφές εργασίας ενώ στις αποθήκες είναι όλοι πλήρους απασχόλησης.

    «Είναι μια σχέση win win» σχολίασε, συμπληρώνοντας πώς η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα στην εξεύρεση εργαζόμενων. «Οι εργαζόμενοι θέλουν να δουλεύουν μαζί μας γιατί έχουμε καλό περιβάλλον, καλούς μισθούς και ασφάλεια» πρόσθεσε.

    Μόνιμες μειώσεις τιμών 

    Εχοντας 4.000 κωδικούς προϊόντων εκ των οποίων το 70% είναι ιδιωτικής ετικέτας, η Lidl προχωρά σε μόνιμες μειώσεις τιμών έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες food και near food.

    «Εχουμε τη δύναμη να το κάνουμε και επενδύουμε στις συνεργασίες μας είπε ο Ελβετός μάνατζερ συμπληρώνοντας ότι με βάση εσωτερική εβδομαδιαία έρευνα σε 200 προίόντα, οι τιμές της Lidl είναι χαμηλότερες κατά 10% από τον ανταγωνισμό. «Ειμαστε η πρώτη αλυσίδα που μειώσαμε την τιμή στο γάλα στο 0,99 ευρώ δίνοντας το μήνυμα στην αγορά» είπε ο κ. Μπραντεμπούργκερ, ασκώντας παράλληλα κριτική στα κυβερνητικά μέτρα για την ακρίβεια θεωρώντας ότι πρέπει να υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός και λιγότερες νομοθετικές παρεμβάσεις.

    Κριτική για τα μέτρα για την ακρίβεια

    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του mononews είπε «είμαστε υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού και θεωρούμε ότι αυτό είναι που μπορεί να δώσει καλύτερες τιμές στην αγορά. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις δημιουργούν περισσότερα κόστη περισσότερα έξοδα σε όλα τα σούπερ μάρκετ, χρήματα, που μπορούν καλύτερα να επενδυθούν στις τιμές, στους ανθρώπους μας και στην επιχείρησή μας».

    Επεσήμανε δε ότι η  Lidl έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη για το πρόστιμο που της επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης για παραβίαση των περιθωρίων κέρδους.

    Ο επικεφαλής της εταιρείας, στάθηκε στη σχέση με τους προμηθευτές, σημειώνοντας ότι η εταιρεία αποτελεί έναν αξιόπιστο συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές καθώς ο μέσος όρος εξόφλησης είναι 41 ημέρες σε σχέση με τις 117 μέρες που είναι ο μέσος όρος  της αγοράς. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις συνεργασίες με τους περισσότερους από 450 Ελληνες αλλά και στην προοπτική που δημιουργείται για την προώθηση των προϊόντων τους εκτός συνόρων στις 31 χώρες που δραστηριοποιείται η Lidl προσθέτοντας ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό  ξεπέρασε το 2022 τα 460 εκατ. ευρώ.

    Μηχανισμός άμεσης αρωγής στην Πολιτική Προστασία

    Στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης ανακοινώθηκε η πρωτοβουλία της αλυσίδας για τη στήριξη του έργου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. «Αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να δημιουργήσουμε έναν λειτουργικό μηχανισμό άμεσης αρωγής, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Η στήριξη αυτή από την πλευρά μας ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών. Και φυσικά η Lidl Ελλάς αναλαμβάνει να τον εφοδιάζει σε σταθερή βάση», τόνισε ο Πρόεδρος διοίκησης της αλυσίδας.

    Δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης

    Την ίδια ώρα η υπεύθυνη επικοινωνίας της Lidl Ελλάς κα Βασιλική Αδαμίδου παρουσίασε και τις δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της αλυσίδας.

    «Έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργίας, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019. Επιδιώκουμε παράλληλα να δεσμεύσουμε τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, που ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με προϊόντα, να θέσουν τους δικούς τους κλιματικούς στόχους μέχρι το 2026», σημείωσε η κ. Αδαμίδου.

    Πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει ήδη 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζεται μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να ολοκληρωθεί με  την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37.

     «Παράλληλα, βάζουμε προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Σήμερα λειτουργούμε σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους», πρόσθεσε.

    Διαβάστε επίσης:

    ΟΤΕ: Γιατί πιέστηκε η μετοχή – Τι περιμένει η αγορά να πει ο Τσαμάζ

    Παπακωνσταντίνου (Ideal): Το προσωπικό στοίχημα και πώς τα Attica εκτόξευσαν τον τζίρο

    Προς ναυάγιο η ελληνική… Silicon Valley της ΧΡΩΠΕΙ



    ΣΧΟΛΙΑ