• Business

    LVMH – Hermes: Πώς ο Μπερνάρ Αρνό χάνει για δεύτερη φορά από την ισχυρή δυναστεία

    Bertrand Puech (Hermes)-Bernard Arnault (LVMH)


    Το 2010 μία σφοδρή σύγκρουση μεταξύ των δύο μεγιστάνων, του Μπερνάρ Αρνό και του Μπερτράν Πουές για τον έλεγχο της Hermes οδήγησε σε μία πολυετή διαμάχη. Η δυναστεία πίσω από την Hermes πάλευε για την ανεξαρτησία της κόντρα στον «master» των εξαγορών που έχει γιγαντώσει την περιουσία του.

    Ο Μr Louis Vuitton Μπερνάρ Αρνό έγινε γνωστός για την αδίστακτη τακτική του να εξαγοράζει με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα άλλες εταιρείες πολυτελείας. Πέτυχε να γίνει για λίγο ο πλουσιότερος άνδρας στον κόσμο, να έχει την πιο «ακριβή» σε κεφαλαιοποίηση εταιρεία των ευρωπαϊκών αγορών και να κυριαρχήσει στον κλάδο της πολυτέλειας με τολμηρές κινήσεις και φανατικούς αγοραστές.

    Η ύφεση που έφεραν τα υψηλά επιτόκια στους πλούσιους πελάτες έπληξε σοβαρά τον Γάλλο μεγιστάνα, όπως και τους αντιπάλους του. Όχι όμως την Hermes, μία εταιρεία που γνώρισε τα τελευταία χρόνια μια εντυπωσιακή ανάπτυξη και χάρη στα best selling της προϊόντα, τις πολυτελείς τσάντες Birkin και Kelly, δεν είδε ποτέ τη ζήτηση να μειώνεται.

    Hermes vs LVMH

    Από τον Οκτώβριο του 2010, 13 χρόνια μετά οι μετοχές της Hermes έχουν κερδίσει περισσότερο από 1.000%. Μία επίδοση πολύ καλύτερη από το 600% της LVMH. Η χρηματιστηριακή της αξία έχει εκτοξευθεί σε περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια ευρώ αγγίζοντας το 60% της αξίας της LVMH παρά το γεγονός ότι έχει μόλις το ένα έβδομο των εσόδων.

    Και η επικράτησή της δεν έχει να κάνει μόνο με τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της. Η Hermes έχει καταγράψει την καλύτερη επίδοση φέτος, με τις μετοχές της να έχουν ανακάμψει κατά 35% σε σύγκριση με την άνοδο 5,3% για την LVMH και την πτώση 15% της Kering.

    H σύγκριση όμως μεταξύ των δύο οίκων πολυτελείας είναι αναπόφευκτη καθώς η απόπειρα υφαρπαγής του ελέγχου της Hermes από τη LVMH πριν 13 χρόνια ήταν μία από τις πιο γνωστές ιστορίες στον κλάδο.

    Ο Αρνό κατηγορήθηκε ότι κρυφά είχε συγκεντρώσει περίπου το 23% των μετοχών της Hermes. H δυναστεία πίσω από την εταιρεία αποφάσισε να λύσει το πρόβλημα, όπως έκανε πάντα: με οικογενειακά συμβούλια.

    Πάνω από 50 μέλη της οικογένειας συγκεντρώθηκαν και αποφάσισαν τη δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου το οποίο θα συγκέντρωνε το 54,3% των μετοχών, αποτρέποντας και τους ίδιους να μπουν στο πειρασμό κάποια στιγμή στο μέλλον να πουλήσουν τις μετοχές τους.

    Οι οικογενειακοί δεσμοί

    Λίγες είναι οι δυναστείες  που έχουν καταφέρει να επιβιώσουν ενωμένες ανά τους αιώνες. Πολλά είναι τα παραδείγματα απογόνων που καταλήγουν στα δικαστήρια ακόμα και για έργα τέχνης, όπως στην περίπτωση των Ανιέλι ή αδυνατούν να προχωρήσουν την διαδικασία διαδοχής, τρομοκρατώντας τους μετόχους.

    Η δυναστεία πίσω από την Hermes αντίθετα αποδείχθηκε πολύ ισχυρή, παρά τον τριψήφιο αριθμό των απογόνων της, στο να καταλήγει σε ομόφωνες αποφάσεις για την προστασία της κληρονομιάς τους.

    Στα τέλη του περασμένου έτους, οι κληρονόμοι έκαναν ένα ακόμη βήμα για να βάλουν κάτω από την ίδια «στέγη» τις περιουσίες τους, συγκεντρώνοντας οκτώ οικογενειακά γραφεία και επενδυτικά σχήματα από διάφορους κλάδους σε μία ενιαία εταιρείαπου ονομάζεται Krefeld Invest.

    Φυσικά η διαδοχή δεν ήταν μία ήρεμη διαδικασία με διαμάχες μεταξύ των οικογενειών για το ποιος θα είναι ο επικρατέστερος που θα αναλάβει τα ηνία της αυτοκρατορίας τους. Παρ’ όλα αυτά, η οικογένεια αποφάσισε να κρατήσει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας τις ίντριγκες, με τις εντυπωσιακές επιδόσεις της να αμβλύνουν τις οικογενειακές διαμάχες.

    Η λαμπερή ιστορία της Hermes

    Ένα χαρακτηριστικό που πάλεψε ο οίκος πολυτελείας να διατηρήσει για αιώνες ήταν η ανεξαρτησία του. Ξεκίνησε το 1837 φτιάχνοντας ιμάντες σε σέλες και άλλα δερμάτινα είδη. Η επιχείρηση έμεινε στα χέρια της οικογένειας, η οποία πλέον μετράει πάνω από 100 μέλη και επένδυσε σε δεξιοτέχνες δημιουργούς για να περάσει σταδιακά στην παραγωγή πολυτελών ειδών.

    Η αέρινη Γκρέις Κέλι χάρισε την πρώτη τεράστια επιτυχία του οίκου, όταν φωτογραφήθηκε με μία τσάντα Kelly στο εξώφυλλο ενός περιοδικού. Αντίστοιχα η τραγουδίστρια Τζέιν Μπέρκιν αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία ενός exclusive item, το οποίο έμελλε να γίνει το πιο πολυπόθητο αξεσουάρ για κάθε γυναίκα. Οι τσάντες Birkin κοστίζουν έως και 200 χιλιάδες ευρώ και οι πελάτισσες είναι διατεθειμένες να περιμένουν για χρόνια μέχρι να τις κρατήσουν στα χέρια τους.

    Οι τσάντες Birkin και Kelly, εμπνευσμένες από τις διασημότητες της εποχής, αποτελούν και το πιο πετυχημένο αξεσουάρ του οίκου. Παρά το γεγονός ότι συνέδεσε τις πολυτελείς τσάντες με δύο εμβληματικές γυναίκες, η Hermes διαχρονικά επιλέγει να μην συνδέεται με επωνύμους. Κρατάει μία σταθερή και ίσως «παραδοσιακή» στάση, μακριά από τη μόδα του viral.

    Πολλοί είχαν προβληματιστεί με αυτή τη στάση, όμως όταν ξεκίνησαν κινήματα όπως το #MeToo και η αποκάλυψη σκανδάλων με επίκεντρο celebrities που κατηγορούνταν για κακές συμπεριφορές και παράνομες πρακτικές, ήταν η μόνη εταιρεία πολυτελείας που δεν αναγκάστηκε να απολογηθεί για καμία συνεργασία της.

    Διαβάστε επίσης:

    Από τα πετροδόλαρα μέχρι τις τσάντες Hermes και τα σνακ Mars: Αυτές είναι οι δέκα πλουσιότερες δυναστείες του κόσμου

    Hermes: Ο κληρονόμος που θέλει να αφήσει την περιουσία του στον κηπουρό του

    Χιλιάδες προϊόντα-μαϊμού LVΜΗ, Burberry, Hermes, αξίας 1 δισ. δολ. βρέθηκαν σε αποθήκη του Μανχάταν



    ΣΧΟΛΙΑ