• Business

    Lidl Ελλάς: Η στρατηγική με τους Έλληνες προμηθευτές και το επενδυτικό πλάνο των 100 εκατ. ευρώ

    • Άννα Διανά
    Lidl Ελλάς

    Lidl Ελλάς


    Οι συνεργασίες με τους Έλληνες προμηθευτές και η αύξηση των ελληνικών προϊόντων στα ράφια της αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl Hellas.

    Την ίδια ώρα υλοποιεί ένα ισχυρό επενδυτικό πρόγραμμα για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με ένα ευρύ επενδυτικό πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ στοχεύει στη διεύρυνση του δικτύου της μέσω οργανικής ανάπτυξης, καθώς στη στρατηγική της δεν περιλαμβάνεται η ανάπτυξη μέσω εξαγορών. Άλλη μια ιδιαιτερότητα της εταιρείας έναντι του ανταγωνισμού είναι ότι επενδύει σε ιδιόκτητα ακίνητα. Μόλις πέντε καταστήματα από το δίκτυο των 230 που διαθέτει είναι σε μισθωμένα κτίρια.

    Στη φαρέτρα της εν Ελλάδι θυγατρικής του γερμανικού λιανεμπορικού ομίλου,  είναι η επένδυση στην εγχώρια παραγωγική βάση, την ώρα που η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων της είναι ιδιωτικής ετικέτας.

    Περισσότεροι από 400 Έλληνες προμηθευτές συνεργάζονται με την εταιρεία με τον αριθμό να κινείται ανοδικά. Στο συνολικό προϊοντικό μείγμα το 60% προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές και παραγωγούς.

    Πότε παίρνει «κόκκινη κάρτα» ο προμηθευτής

    Υπάρχουν αυστηρές προϋποθέσεις για την συνεργασία με τους προμηθευτές, οι οποίοι περνούν από συνεχείς αξιολογήσεις επεσήμαναν στελέχη της εταιρείας σε press trip που διοργάνωσε η Lidl στην Κρήτη. Σε ετήσια βάση γίνεται έλεγχος από τον οίκο πιστοποίησης Lloyd’s.

    Τα αποτελέσματα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες με τους προμηθευτές που λαμβάνουν την «πράσινη» πιστοποίηση να συνεχίζουν απρόσκοπτα τη συνεργασία, τους προμηθευτές που μπαίνουν στην «πορτοκαλί πιστοποίηση» να χρειάζεται να προχωρήσουν σε διορθωτικές κινήσεις και τέλος την «κίτρινη πιστοποίηση» που σημαίνει ότι οι διαδικασίες που ακολουθούνται δεν τηρούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν τεθεί.

    Σε αυτήν την περίπτωση διακόπτεται η συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

    Οι προϋποθέσεις για να ενταχθεί μια εταιρεία στο δυναμικό των συνεργατών προμηθευτών της Lidl είναι εξίσου αυστηρές. Στόχος είναι, όπως τόνισαν τα στελέχη της εταιρείας η επιλογή της καλύτερης δυνατής ποιότητας στην καλύτερη δυνατή τιμή. Απαιτούνται συγκεκριμένες πιστοποιήσεις για να ανοίξουν οι… πόρτες του Lidl, παράλληλα όμως ανοίγουν και πόρτες στις διεθνείς αγορές, τόνιζαν τα ίδια στελέχη.

    Η συνεργασία με την εταιρεία αποτελεί καταλύτη για την εξωστρέφεια των μικρών ελληνικών επιχειρήσεων. Περίπου 200 κωδικοί εξάγονται στις χώρες όπου η διεθνής αλυσίδα έχει παρουσία ενισχύοντας έτσι τόσο την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων όσο και τον τζίρο τους.

    Η πρώτη παλέτα στη Σίνδο

    Οι κρητικές εταιρείες Agrocreta και Kreta Food αποτελούν δύο από τους βασικούς συνεργάτες της Lidl.

    Η πρώτη προμηθεύει την αλυσίδα με αβοκάντο και η δεύτερη με ΠΓΕ Χανίων, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο στη σειρά Νώμα.

    Η Agrocreta, μια εταιρεία με παρουσία από το 1999  συγκεντρώνει και τυποποιεί περί του 7.000-8.000 τόνους ετησίως αβοκάντο. Η συνεργασία με τη Lidl στην Ελλάδα της αποφέρει το 30% του κύκλου εργασιών της. Ένα ακόμη 30% προέρχεται από την εξαγωγική δραστηριότητα και το υπόλοιπο αφορά στην ευρύτερη ελληνική αγορά.

    Η Kreta Foods αποτελεί μια εταιρεία που συστάθηκε από τους Μιχάλη Στρατηγάκη και  Νικόλα Μαρματάκη με στόχο τις διεθνείς αγορές.

    Η συνεργασία με τη Lidl ξεκίνησε πριν ακόμη ανοίξει τις πύλες του το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη παλέτα που έφτασε στη Σίνδο ήταν της Kreta Foods σημείωσαν τα στελέχη της Lidl.

    To ένα τρίτο περίπου του τζίρου της εταιρείας (κινείται πέριξ των 20 εκατ. ευρώ) προέρχεται από τη συνεργασία με τη Lidl Ελλάς, ενώ η συνεργασία με τη Lidl International – συμπεριλαμβανομένης της Lidl Ελλάς – φέρνει περίπου το 50% του τζίρου της εταιρείας.

    Διαβάστε επίσης:

    Φουρλής: Double score σε τζίρο και κέρδη, στα τάρταρα η μετοχή

    Skroutz: Γιατί το marketplace χάνει συνεργάτες εμπόρους



    ΣΧΟΛΙΑ