• Business

    Lamda Development: Εντός του μήνα οι εξελίξεις για υποδομές και Marina Tower – Πότε ξεκινούν τα έργα για το καζίνο

    O διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου

    Οδυσσέας Αθανασίου, CEO Lamda Development


    Κομβικός μήνας θα είναι ο Ιανουάριος για τα έργα συνολικής αξίας 620 εκατ. ευρώ στο Ελληνικό, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη των αναδόχων που θα αναλάβουν τις υποδομές και την κατασκευή του Marina Tower.

    Επιπλέον, σε τροχιά συμβασιοποίησης βρίσκεται το Καζίνο στο Ελληνικό συνολικής αξίας 1,1 δισ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί, όπως όλα δείχνουν και αναφέρουν στο mononews.gr καλά ενημερωμένες  πηγές, από την Κοινοπραξία των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και της αμερικανικής πολυεθνικής Hard Rock.

    Έργα Υποδομών: Οι μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές και το Big Name από το Ντουμπάι

    Τα έργα για τα οποία υπήρξαν πρόσφατες εξελίξεις είναι αυτά για τις υποδομές στο Ελληνικό με κυριότερο την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, καθώς στο αμέσως επόμενο διάστημα και σίγουρα πριν τα τέλη του Ιανουαρίου θα παρουσιαστούν οι προσφορές των σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Εν συνεχεία η Lamda Development, στο διοικητικό τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο Οδυσσέας Αθανασίου, θα καταλήξει στην ανάδειξη του αναδόχου.

    Πρόκειται για έργα τα οποία έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων κατασκευαστικών Ομίλων, ενώ έχουν δημιουργηθεί ενδιαφέρουσες κοινοπραξίες και αναμφίβολα η μάχη που θα δοθεί για τη διεκδίκηση των έργων θα είναι σκληρή.

    Συγκεκριμένα, οι εταιρείες που έχουν ήδη ριχθεί στην αρένα των προσφορών με στόχο την ανάληψη των έργων είναι επτά και έχουν δημιουργηθεί 4 ισχυρά σχήματα. Από την μία πλευρά οι Όμιλοι της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και της ΑΒΑΞ θα δοκιμάσουν ξεχωριστά η κάθε μία τις δυνάμεις τους, καθώς πρόκειται για τους δύο μεγαλύτερους ομίλους της χώρας μας, ενώ από την άλλη έχουν δημιουργηθεί δύο ισχυρές κοινοπραξίες.

    Η πρώτη είναι αυτή του Ομίλου της Ελλάκτωρ με την Αρχιρόδον, ενώ η δεύτερη αποτελείται από την Mytilineos, την Intrakat και την κυπριακών συμφερόντων Wade Adams. Η τελευταία εταιρεία έχει τη βάση της  στο Ντουμπάι έχει αναλάβει όλα τα μεγάλα έργα υποδομών στον Περσικό Κόλπο και διαθέτει 40ετή εμπειρία στα στα οδικά έργα (κόμβοι, σήραγγες και λεωφόροι), την ύδρευση, την αποχέτευση, τα λιμενικά έργα και την κατασκευή μαρίνων, καθώς και σε έργα που αφορούν στις υποδομές αστικών περιοχών. Αποτελώντας κατ΄αυτόν τον τρόπο έναν σημαντικό «άσο στο μανίκι για την εν λόγω συμμαχία, καθώς μπορεί να καλύψει το εύρος όλων των έργων υποδομών στο Ελληνικό.

    Marina Tower: Ελληνογαλλικό ενδιαφέρον και μικρές καθυστερήσεις λόγω διοικητικών ανακατατάξεων στη Lamda

    Εντός του μήνα αναμένεται και η παρουσίαση των προσφορών για την κατασκευή και την ανέγερση του Marina Tower, αξίας 250 εκατομμυρίων ευρώ, για το οποίο έχουν υποβάλει προσφορές πέντε μεγάλες ελληνικές και μία γαλλική κατασκευαστική εταιρεία.

    Όπως είχε γράψει πρώτο το mononews.gr τα σχήματα που εκδήλωσαν τον ενδιαφέρον τους για το Marina Tower είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Archirodon, ΑΚΤΩΡ καθώς και η κοινοπραξία της Intrakat με τη γαλλική Bouygues.

    Υπενθυμίζεται πως η παρουσίαση των προσφορών αναμενόταν έως τα τέλη του προηγούμενου έτους, αλλά, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η τελική ημερομηνία πήρε προσωρινή παράταση λόγω και των εσωτερικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη διοίκηση της Lamda Development.

    Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου, ο Δημήτρης Ζωντανός αποχαιρέτησε τη θέση του Chief Construction and Planning Officer για να αναλάβει το ρόλο του ρόλο Συμβούλου στον CEO αναβαθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη θέση του όσον αφορά την ανάπλαση στο Ελληνικό.

    Ταυτόχρονα, ο Δημήτρης Κίτσιος, που διαθέτει εικοσαετή εμπειρία σε Development και Project Μanagement μεγάλων έργων σε αντίστοιχες εταιρείες στην Ασία, Μέση Ανατολή και Αμερική, αναλαμβάνει εντός του μήνα τη θέση του Chief Infrastructure & Controls Officer, ενώ ο Ζήσιμος Δανιηλάτος αποχώρησε από την εταιρεία.

    Καζίνο: Βάζει μπρος τις μηχανές η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ από τα μέσα του 2022 για την κατασκευή

    Από τα μέσα του τρέχοντος έτους φαίνεται πως θα βάλει μπρος τις μηχανές η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του Καζίνο στο Ελληνικό, η συνολική αξία του οποίου ανέρχεται στα 1,1 δισ. ευρώ με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης τους 36 μήνες.

    Ο Όμιλος παρά την πρόσφατη αποχώρηση της Mohegan από την κοινοπραξία Inspire Athens που είχε αναλάβει το έργο, φαίνεται, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές στο mononews.gr, να προχωράει σε κοινοπραξία με την Hard Rock. Προς το παρόν, βέβαια, το 100% της μετοχικής σύνθεσης της Inspire Athens ανήκει στη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ

    Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το ποσοστό της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στην μελλοντική κοινοπραξία, η οποία θα αποτελέσει τον κατασκευαστικό βραχίονα του έργου, θα συμμετέχει κατά 49% στη νέα κοινοπραξία, αυξάνοντας τη συμμετοχή της από το αρχικό 35% που κατείχε στο παρελθόν.

    Από την άλλη η Hard Rock φέρεται να συμμετέχει κατά το υπόλοιπο 51% στο νέο σχήμα και θα παρέχει στο σχήμα δάνεια εμπειρία που αφορά στη λειτουργία καζίνο.

    Πλέον η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ προχωράει χωρίς εμπόδια όσον αφορά τα διαδικαστρικά βήματα για την εκκίνηση των εργασιών για το Καζίνο, καθώς περί τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) έδωσε το πράσινο φως για την τροποποίηση της παραχώρησης της άδειας καζίνο.

    Το πράσινο φως έδωσε, επίσης, και το Ελεγκτικό Συνέδριο όσον αφορά τη σύμβαση για το καζίνο, ενώ το επόμενο βήμα είναι να εγκρίνει το Υπουργείο Οικονομικών τη σχετική άδεια. Έπειτα η σύμβαση θα πάει στη Βουλή προς υπογραφή, ενώ το τελευταίο βήμα είναι η έκδοση των οικοδομικών αδειών, ώστε να πάρουν «μπρος οι μπουλντόζες» και να στηθούν τα εργοτάξια.

    Διαβάστε επίσης

    ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ-Marina Tower: Ποιοι είναι οι 5 που κατέθεσαν προσφορές για την κατασκευή

    Ελεγκτικό Συνέδριο: Πράσινο φως για το καζίνο στο Ελληνικό – Τα επόμενα βήματα



    ΣΧΟΛΙΑ