• Business

    Κώστας Σκρέκας: Εμείς θέλουμε να πετύχουμε κάθε μέρα χαμηλή τιμή για τα νοικοκυριά

    • NewsRoom
    Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

    Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας


    Στην «Κοινωνία ώρα MEGA» ήταν καλεσμένος ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, όπου μίλησε για την ακρίβεια.

    Στην αρχή ο Κώστας Σκρέκας μίλησε για τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε επιχειρήσεις σχετικά με τον νόμο περί αθέμιτης κερδοφορίας.

    «Τα πρόστιμα που βάλαμε το καλοκαίρι εισπράχθηκαν σε διάστημα 20 ημερών για να λάβουν και την έκπτωση οι εταιρείες που παρανόμησαν.

    Σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα των 2 εκατ. ευρώ, ένα εκατ. για κάθε επιχείρηση που παραβίασε τον νόμο περί αθέμιτης κερδοφορίας, η μία επιχείρηση θα πληρώσει το πρόστιμο και μετά μπορεί να προσφύγει να κάνει ένσταση.

    Τα πρόστιμα εισπράττονται και πρέπει να σας πω ότι από τα 7.5 εκατ. πρόστιμα που έχουν επιβληθεί μέσα στη χρονιά τα 4.5 έχουν βεβαιωθεί ή πληρωθεί στην εφορία.

    Το θέμα δεν είναι μόνο να εισπραχθούν τα πρόστιμα, ο στόχος δεν είναι να κάνουμε κακό στις εταιρείες. Ο στόχος είναι να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις στις επιταγές του νόμου που έχει ψηφίσει η κυβέρνησή μας για την αθέμιτη κερδοφορία και τα νοικοκυριά να βλέπουν τις τιμές των προϊόντων να μειώνονται στα ράφια», είπε.

    Ακριβότερα τα ίδια προϊόντα στην Ελλάδα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες

    Η δημοσιογράφος, Γωγώ Καλύβα παρουσίασε ένα ρεπορτάζ του «Οικονομικού ταχυδρόμου», όπου συνέκρινε 4 ίδια προϊόντα πόσο πωλούνται στην Ελλάδα και πόσο στο εξωτερικό.

    Πιο αναλυτικά:

    -Αντρικό αποσμητικό (Unilever)
    Γαλλία Ελλάδα
    4,75€ 5,78€ (+21%)

    -Ξυραφάκια (P&G)
    Γαλλία Ελλάδα
    5,80 (10 τμχ) 5,98€ (5 τμχ) (+3%)

    -Υγρό πλυντηρίου ρούχων (Unilever)
    Γαλλία Ελλάδα
    12,25€ (34 πλύσεις) 12,50€ (30 πλύσεις) (+2%)

    -Πάνες (P&G)
    Γαλλία Ελλάδα
    0,38€/τμχ 0,50€/τμχ (+31,5%)

    «Εμείς θέλουμε να πετύχουμε κάθε μέρα χαμηλή τιμή για τα νοικοκυριά»

    Πάνω σε αυτό απάντησε ο κ. Σκρέκας:

    «Δεν πιστεύω ότι η πραγματική εικόνα μεταξύ της ελληνικής και της γαλλικής αγοράς είναι αυτό που παρουσιάζετε σε αυτή τη μελέτη.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε η ελληνική αγορά είναι σημαντικά φθηνότερη από την γαλλική αγορά. Θα σας πω όμως γιατί μπορεί να βλέπετε προϊόντα να είναι πιο φθηνά σε ένα ράφι σούπερ μάρκετ του εξωτερικού σε σχέση με την Ελλάδα.

    Πρώτον, εδώ δεν λαμβάνονται υπόψιν οι μέσες τιμές. Στην Ελλάδα τα αποσμητικά τις περισσότερες φορές είναι σε προωθητική ενέργεια.

    Έτσι, από την μία αυτό δίνει την αίσθηση στον καταναλωτή ότι ψωνίζει κάτι με έκπτωση και τον ελκύει να το αγοράσει, αλλά από την άλλη αυτό ενέχει κι ένα ποσοστό παραπλάνησης του καταναλωτή, γιατί η μόνιμη τιμή στο ράφι θα έπρεπε να είναι σημαντικά χαμηλότερη, δηλαδή η μόνιμη τιμή. Εμείς θέλουμε να πετύχουμε κάθε μέρα χαμηλή τιμή για τα νοικοκυριά.

    Γι’ αυτό ξεκινήσαμε την πρωτοβουλία μόνιμη μείωση της τιμής κατά 5%».

    «Από τη Δευτέρα ξεκινούν έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ αν έχουν τοποθετηθεί τα ταμπελάκια μόνιμης μείωσης τιμής»

    Σχετικά με ταμπελάκια που θα πρέπει να μπουν στα σούπερ μάρκετ και την κριτική που ακούγεται ότι δεν έχουν τοποθετηθεί σε αρκετά σούπερ μάρκετ ο υπουργός αποκάλυψε:

    «Από την Δευτέρα ξεκινούν έλεγχοι της ΔΗΜΕΑ στα καταστήματα σούπερ μάρκετ για να διαπιστωθεί αν έχουν τοποθετηθεί τα καρτελάκια μόνιμης μείωσης τιμής ως οφείλουν ή όχι.

    Αλλιώς το πρόστιμα θα είναι βαρύ. Διενεργούμε ελέγχους συνέχεια και συγκρίνουμε το περιθώριο κέρδους που έχουν οι εταιρείες το 2023 σε σχέση με το 2021.

    Αν δούμε ότι βγάζουν περισσότερο κέρδος σε σχέση με το 2021 ερχόμαστε κι επιβάλλουμε πρόστιμο. Το πρόστιμο υπολογίζεται ως εξής: διπλασιάζουμε την διαφορά του επιπλέον κέρδους».

    Στην συνέχεια ο υπουργός τόνισε ότι ήδη 629 κωδικοί προϊόντων στα σούπερ μάρκετ έχουν μόνιμη μείωση τιμής.

    Για την αύξηση των τιμών που παρατηρείται σχολίασε ο κ. Σκρέκας:

    «Η αύξηση των τιμών δεν προήλθε αποκλειστικά και μόνο από απληστία.

    Η αύξηση των τιμών τα προηγούμενα δύο χρόνια έγινε γιατί είχαμε αντικειμενικές συνθήκες, για παράδειγμα είχαμε ένα πόλεμο – τώρα έχουμε κι ένα δεύτερο πόλεμο – και υπήρχε και ενεργειακή κρίση.

    Οι τιμές έχουν μειωθεί, το σκληρό σιτάρι έχει πάει στα 28 λεπτά από τα 32 λεπτά, δηλαδή ”έπεσε” κατά 4 λεπτά. έχουν μειωθεί οι τιμές του ψωμιού και του τοστ στα σούπερ μάρκετ».

    Θα υπάρξει περαιτέρω μείωση των τιμών στα ράφια;

    Ο υπουργός τόνισε: «Πιέζουμε ώστε να μειωθούν όσο πιο πολύ γίνεται οι τιμές στα ράφια, έχουμε τους ελέγχους για αθέμιτη κερδοφορία, επιβάλλουμε πρόστιμα και διορθώνονται οι τιμές, έχουμε την πρωτοβουλία «μόνιμης μείωσης τιμής» κι έχουμε και το καλάθι του νοικοκυριού που κάθε εβδομάδα ανανεώνεται».

    Ο Κώστας Σκρέκας επιπλέον σχολίασε και το ρεπορτάζ που παρουσίασε χθες η εκπομπή για την τιμή του λαδιού, όπου αναμένεται να φθάσει τα 23 – 25 ευρώ το λίτρο.

    «Φέτος η παραγωγή λαδιού στην Ελλάδα και για δεύτερη χρονιά σε Ισπανία, Πορτογαλία κι άλλες χώρες που παράγουν ελαιόλαδο είχαν εξαιρετικά μειωμένη παραγωγή εξαιτίας των καιρικών συνθηκών κι αυτό εκτινάσσει τις τιμές. Σήμερα έρχονται λοιπόν εδώ ξένοι έμποροι και γίνεται πλειστηριασμός επί της ουσίας για να αγοράσουν λάδι από τον παραγωγό».

    «Δεν πρόκειται να σταματήσουν οι έλεγχοι»

    Αναφορικά με τα πρόστιμα και τους ελέγχους ο Κώστας Σκρέκας ανέφερε: «Ελέγχονται άλλες έξι πολυεθνικές εταιρείες και δεν πρόκειται να σταματήσουν οι έλεγχοι. Δεν θα έχουμε κανένα δισταγμό να επιβάλλουμε πρόστιμα σε όποιον παρανομεί. Εμείς δεν θέλουμε να κάνουμε κακό σε εταιρείες, θέλουμε να είμαστε μία φιλελεύθερη κυβέρνηση που τηρούνται οι νόμοι του κράτους».

    Διαβάστε επίσης:

    Ηλεκτρικό ρεύμα: Γιατί πιέζουν φορτικά οι εταιρείες για ανανέωση συμβολαίου- Τι συμφέρει τον καταναλωτή

    Μικέλης Χατζηγάκης (Hexicon): Σε συζητήσεις για σύμπραξη στα πλωτά με τους μεγάλους ενεργειακούς ομίλους της χώρας

    Aegean (Ευτύχης Βασιλάκης): Το θεαματικό ράλι στο Χ.Α. και γιατί προκρίνεται η ακύρωση των μετοχών από τα Warrants



    ΣΧΟΛΙΑ