• Business

    Jumbo: Στα 512,5 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στο εξάμηνο – Τι αποφάσισε για το μέρισμα

    • NewsRoom
    Απόστολος Βακάκης. Επικεφαλής της εταιρείας Jumbo

    Απόστολος Βακάκης. Επικεφαλής της εταιρείας Jumbo


    Αύξηση 7,5% σημείωσαν οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbο στο εξάμηνο από την 1η Ιουλίου έως την 31η Δεκεμβρίου, καθώς ανήλθαν σε 512,5 εκατ. ευρώ από 476,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο.

    Oι καθαρές πωλήσεις της μητρικής (χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές), σημείωσαν αύξηση 4% περίπου, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Ελλάδα ήταν αυξημένες κατά 3% περίπου. Αντίστοιχα, αύξηση πάνω από 4% σημείωσαν οι πωλήσεις στην Κύπρο, ενώ αύξηση κατά 7% παρουσίασαν οι πωλήσεις των καταστημάτων στη Βουλγαρία.  Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η συνεισφορά των πωλήσεων στα καταστήματα της Ρουμανίας, όπου η αύξηση ξεπέρασε το 20%.

    Με τη λειτουργία του ιδιόκτητου υπερ-καταστήματος (14.000 τμ περίπου) στο Brasov της Ρουμανίας τον Νοέμβριο 2019, το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου Jumbo έφτασε τα 80 καταστήματα. Από αυτά τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr στην Ελλάδα.

    Μάλιστα, η αύξηση των πωλήσεων καταγράφηκε παρά το γεγονός ότι συνολικά ο τομέας των παιχνιδιών δεν έδειξε την ίδια δυναμική σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο για τον μήνα Δεκέμβριο. Αυτή η τάση είναι παγκόσμιο φαινόμενο και αποδίδεται στο γεγονός ότι τα παιδιά της εποχής μας “μεταναστεύουν” πιο νωρίς σε προτάσεις όπως τηλέφωνα, μουσική κτλ μειώνοντας την δυναμική της ζήτηση για το ακριβό παιχνίδι. Η διοίκηση του Ομίλου, είχε από καιρό επισημάνει αυτή την νέα τάση της αγοράς παιχνιδιών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόβλημα υπερ-αποθεματοποίησης ξεκινώντας την νέα χρονιά.

    Υπό το πρίσμα αυτό, η διατήρηση του ρυθμού αύξησης πωλήσεων +7,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση συνιστά εξαιρετική επιτυχία πρόβλεψης και διαχείρισης, σημειώνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

    Αναμφισβήτητα, καθοριστικό ρόλο στην επίδοση αυτή του Ομίλου διαδραμάτισαν εκτός από την ανταπόκριση των καταναλωτών στις JUMBO προϊοντικές προτάσεις και η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην ελληνική και κυπριακή αγορά.

    Τι αποφάσισε η έκτακτη Γενική Συνέλευση

    Από εκεί και πέρα, η έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων του Ομίλου Jumbo, που πραγματοποιήθηκε σήμερα (Τρίτη 21 Ιανουαρίου) υιοθέτησε την πρόταση για την αλλαγή του ορισμού των οικονομικών χρήσεων για την εταιρεία, οι οποίες πλέον θα ξεκινούν  την 1η Ιανουαρίου και θα ολοκληρώνονται την 31η Δεκεμβρίου κάθε χρόνου.

    Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση με συμμετοχή μετόχων που εκπροσωπούν το 78% περίπου ενέκρινε τη διανομή προμερίσματος για την υποδωδεκάμηνη εταιρική χρήση από την 1η Ιουλίου έως την 31η Δεκεμβρίου 2019.

    Το μέρισμα για τη χρήση που έκλεισε το Δεκέμβριο του 2019 ανέρχεται σε 0,2820 ευρώ ανά μετοχή και αντιστοιχεί στο 50% του ετήσιου μερίσματος της οικονομικής χρήσης που έληξε την 30.6.2019, προσαυξημένο κατά 20% όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί η διοίκηση κατά τη διάρκεια της τελευταίας γενικής συνέλευσης.

    Το μέρισμα αυτό θα διανεμηθεί σε δύο φάσεις:

    1.Στις 30.01.2020 θα καταβληθούν 0,220 ευρώ ανά μετοχή, από τα φορολογημένα έκτακτα αποθεματικά που δημιουργήθηκαν από μη διανεμηθέντα κέρδη της εταιρικής χρήσης 1.7.2014 έως 30.6.2015 όπως ενέκρινε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 21.01.2020

    2.Το υπόλοιπο 0,062 ευρώ ανά μετοχή θα πρέπει πρώτα να εγκριθεί με απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2020.

    Οι επόμενες κινήσεις

    Ο σχεδιασμός της διοίκησης προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2020, στο δίκτυο καταστημάτων θα προστεθεί ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (9.000 τ.μ. περίπου). Όσον αφορά την Κύπρο πέρα από την έναρξη ενός νέου υπερ- καταστήματος στην Λευκωσία (11.000 τ.μ. περίπου) θα ξεκινήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα.

    Επίσης, θα λειτουργήσει στην Craiova (12.000 τ.μ. περίπου), στη Ρουμανία ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα ενώ στο ίδιο συγκρότημα θα στεγαστούν αποθήκες και οι υπηρεσίες για το e – jumbo της Ρουμανίας (33.000 τ.μ. περίπου).

    Ο Όμιλος, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).



    ΣΧΟΛΙΑ