• Business

    J.F.Etienne: Το νέο «αφεντικό» της Ελαΐς Unilever – Τι λέει για την εταιρεία, τα σούπερ μάρκετ και την ελληνική οικονομία

    Ο Πρόεδρος και Δνων Σύμβουλος Unilever Ελλάδας, Κύπρου και Νοτιοανατολικής Ευρώπης κ. Jean François Etienne, η κα Ηρώ Αθανασίου και ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, Communications & External Affairs Director


    Γεμάτος όρεξη για δουλειά ήρθε στην Ελλάδα ο νέος επικεφαλής της Ελαΐς Unilever. Ο 53χρονος Jean Francois Etienne, στην παρθενική του εμφάνιση στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης πέντε μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, εμφανίστηκε έτοιμος για τη νέα πρόκληση στην καριέρα του και αποφασισμένος να παράξει έργο.

    Ο Γάλλος μάνατζερ στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος Αειφορίας του ομίλου στην Γαστούνη Ηλείας, δεν φάνηκε να πτοείται από τις δυσκολίες που υπάρχουν στην χώρα αλλά και την αποχώρηση της Ελαϊς από τις μαργαρίνες και το ελαιόλαδο (τις πούλησε στο fund KKR), αντίθετα, τοποθέτησε ψηλά τον πήχη, λέγοντας πως θέλει να διευρύνει περαιτέρω τα μερίδια και την θέση της εταιρείας ενώ αποκάλυψε πως έχει και άλλους φιλόδοξους στόχους, οι οποίοι υπερβαίνουν την εταιρεία και αφορούν στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

    Ψηλά στην ατζέντα του βρίσκεται η κατηγορία των απορρυπαντικών (Skip και OMO). Μια κατηγορία, όπως είπε πολλά υποσχόμενη, με καλή κερδοφορία και σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για τις επώνυμες μάρκες. Ο κ. Etienne χαρακτήρισε τα απορρυπαντικά κατηγορία-κλειδί για τις εργασίες της Unilever στην Ελλάδα, τονίζοντας πως θα επενδύσει αρκετά κεφάλαια στην υποστήριξη και προώθησή τους. Ήδη, η Ελαΐς διαθέτει ηγετική παρουσία στην κατηγορία με μερίδιο που προσεγγίζει το 30%, με την P&G να ακολουθεί από πολύ κοντά και να έπεται η ιδιωτική ετικέτα με 16%.

    Καταλυτικό ρόλο στην όλη προσπάθεια αναμένεται να παίξει η λειτουργία της γραμμής παραγωγής απορρυπαντικών στο εργοστάσιο στου Ρέντη, η οποία μεταφερθεί από την Ιταλία και αναμένεται να στοιχίσει περίπου 5 εκατ. ευρώ. Η μείωση του κόστους παραγωγής εκτιμάται πως θα δώσει το περιθώριο στην εταιρεία να προσφέρει πιο ανταγωνιστικές τιμές στον καταναλωτή και να έχει καλύτερο έλεγχο του κόστους της.

    Υπολογίζεται πως τα πρώτα απορρυπαντικά από τη νέα γραμμή στου Ρέντη θα κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Να σημειωθεί πως σήμερα τα απορρυπαντικά που διαθέτει η εταιρεία στην ελληνική αγορά εισάγονται από την Ιταλία.

    «Φέρνει στην Ελλάδα όλη την παραγωγή των Lux»

    Στα σχέδια του κ. Etienne είναι η σταδιακή μεταφορά όλης της παραγωγής των προϊόντων προσωπικής υγιεινής Lux, από την Σαουδική Αραβία στην χώρα μας. Ήδη, όπως είπε ένα μέρος των προϊόντων Lux παράγονται στην Ελλάδα σε συνεργασία με τον «Παπουτσάνη» ενώ υπάρχει συνεργασία outsourcing και με την Rolco, για την παραγωγή κάποιων απορρυπαντικών. Ο κ. Etienne δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να μεταφέρει την παραγωγή και άλλων προϊόντων του ομίλου στην Ελλάδα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι όλα στο τραπέζι». «Θα εξετάσουμε αυτή την δυνατότητα, και εάν μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί…», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

    Ο Γάλλος μάνατζερ θα επιδιώξει να αναπτύξει και το εξαγωγικό αποτύπωμα της Ελαίς, το οποίο σήμερα καταλαμβάνει ένα πολύ μικρό ποσοστό επί του συνολικού κύκλου εργασιών. Έχοντας ζήσει και εργαστεί για πολλά χρόνια σε διάφορες χώρες του εξωτερικού για λογαριασμό της Unilever και προηγουμένως της Nestle θεωρεί πως η Ελαΐς μπορεί να διευρύνει το αποτύπωμά της, κυρίως στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης.

    Ήδη, από το εργοστάσιο της Pummaro στην Γαστούνη Ηλείας εξάγεται χυμός τομάτας ως πρώτη ύλη για τα εργοστάσια της Unilever στην Αγγλία, Πολωνία, Γαλλία και Ολλανδία. Μια δραστηριότητα που παρουσιάζει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Μόνο πέρυσι η αύξηση ανήλθε στο 158%.

    Ο κ. Jean Francois Etienne σημείωσε πως η χώρα μας παραμένει μια πολύ σημαντική αγορά για τον αγγλοολλανδικό όμιλο, τονίζοντας πως δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει ούτε στη διάρκεια κρίσης. Προς επίρρωση των παραπάνω είπε πως τα τελευταία επτά χρόνια επενδύθηκαν 120 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων για την εξαγορά της ΕΒΓΑ και την κατασκευή νέου κέντρου μεταφόρτωσης στο Σχηματάρι και πρόσθεσε πως υπάρχει βούληση να διατηρηθεί το επενδυτικό πλάνο τα επόμενα χρόνια.

    Τα σχέδια του δεν σταματάνε εδώ. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, ότι αυτή τη στιγμή εξετάζεται η ανάληψη μιας μεγάλης πρωτοβουλίας για την τόνωση της νεανικής επιχειρηματικότητας και την μείωση της ανεργίας των νέων. Αν και απέφυγε να δώσει περισσότερα στοιχεία, περιορίστηκε να πει ότι σχετίζεται με την παροχή βοήθειας σε νέους ανέργους να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση, η οποία θα εμπορεύεται προϊόντα της Unilever.

    Υπογράμμισε πως η ιδέα προέρχεται από ένα project που έτρεξε ο μητρικός όμιλος με μεγάλη επιτυχία, ωστόσο τόνισε πως υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την ελληνική γραφειοκρατία που στέκεται εμπόδιο και δεν έκρυψε πως θα ήθελε την Πολιτεία αρωγό σε αυτή την προσπάθεια.

    Η σχέση με τα σούπερ μάρκετ

    Ο κ. Etienne σχολίασε και την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά και ειδικότερα στο ελληνικό λιανεμπόριο, λέγοντας πως η εταιρεία διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με όλες τις αλυσίδες, χαρακτηρίζοντας «επαγγελματίες τους Έλληνες λιανέμπορους». Από την άλλη πλευρά, πάντως, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την ένταση των προσφορών, οι οποίες σε κάποιες κατηγορίες αφορούν το 80% με 90% των προϊόντων, λέγοντας πως δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη σε τέτοιο βαθμό. «Είναι μεγάλο πρόβλημα για όλους, σούπερ μάρκετ και προμηθευτές…», τόνισε με έμφαση, συμπληρώνοντας μια τέτοια κατάσταση δεν είναι βιώσιμη ενώ και τα επώνυμα προϊόντα χάνουν την αξία τους.

    Επεσήμανε μάλιστα πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχισθεί και ξεκαθάρισε πως πρόθεση της Unilever είναι να αλλάξει αυτή την κατάσταση τα επόμενα χρόνια. «Θέλουμε να μεγαλώσουμε πάνω σε υγιείς βάσεις και να είμαστε κερδοφόροι. Αυτή είναι η μόνη για να είμαστε βιώσιμοι, και πόσο επιθετικοί θέλουμε να είμαστε με τον ανταγωνισμό», πρόσθεσε.

    Κλείνοντας αναφέρθηκε και στην πορεία της ελληνικής οικονομίας, σημειώνοντας πως βλέπει να υπάρχει βελτίωση σε αρκετούς δείκτες ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την σταθεροποίηση του πληθωρισμού. Στον αντίποδα, πάντως, υπογράμμισε πως το ζητούμενο είναι η βελτίωση στην αγορά να μεταφραστεί σε αύξηση των εισοδημάτων και στην τόνωση της κατανάλωσης

    Ο Jean Francois Etienne ανέλαβε τα ηνία της Ελαίς Unilever Hellas στις αρχές του 2018, διαδεχόμενος την κα. Ηρώ Αθανασίου, η οποία αποχώρησε ύστερα από 33 χρόνια παρουσίας στον Αγγλοολλανδικό όμιλο. Η Ελαϊς Unilever είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και έχει παρουσία σε 26 προϊοντικές κατηγορίες. Απασχολεί 750 εργαζόμενους και έχει 3 εργοστάσια παραγωγής και 2 κέντρα διανομής.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Φως στο θρίλερ με τη Folli Follie: To ταγκό των… κακουργημάτων «χορεύει» η οικογένεια Κουτσολιούτσου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Unilever: Η αειφορία είναι επιτακτική προϋπόθεση της υγιούς επιχειρηματικότητας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γρ. Αντωνιάδης (Ελαΐς Unilever): «Θα ενισχύσουμε την παραγωγή στη χώρα»



    ΣΧΟΛΙΑ