ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το μέλλον μιας γοητευτικής μετοχής, ο ενθουσιασμός της Λάτση, το colpo grosso Σιάμισιη, οι σχέσεις Μητσοτάκη – Μπακογιάννη, η πρέσβης και τα dick pics και ένα hot quiz με τον famous βουλευτή και την πλατινομαλλούσα
Κότα που κάθεται πάνω σε… χρυσά αυγά μπορεί να παρομοιαστεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο οποίος δεν πλήττεται ιδιαίτερα από τις εξελίξεις στην Μέση Ανατολή, αφού οι πελάτες του – ναυτιλιακές εταιρείες που δένουν στις προβλήτες του δεν χρησιμοποιούν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, οπότε δεν πλήττεται η διακίνηση των εμπορευμάτων για Σκόπια, Βουλγαρία, Βαλκάνια και Ευρώπη.
Και το σημαντικότερο, δύσκολα μπαίνει το χέρι στην τσέπη για… επενδύσεις. Αφού από τα 180 εκατ. ευρώ που πρέπει υποχρεωτικά να επενδυθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2025, έχουν επενδυθεί 23,9 εκατ. ευρώ και απομένουν άλλα 156,1 εκατ. ευρώ.
Το «λιμάνι» όμως, θα κάνει χρήση δικαιώματος και θα τραβήξει έναν ακόμα χρόνο το διάστημα για την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεών του. Δηλαδή, μέχρι τον Μάρτιο του 2026.
Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση, «αναφορικά με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, αναφέρεται πως η καταληκτική ημερομηνία της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου (Μάρτιος του 2025) δύναται και εκτιμάται από τη Διοίκηση πως θα παραταθεί έως τον Μάρτιο του 2026, κατόπιν γραπτού αιτήματος της ΟΛΘ Α.Ε., χωρίς να απαιτείται η έγκριση του Ελληνικού Δημοσίου.
Οι πραγματοποιηθείσες Υποχρεωτικές Επενδύσεις από τον 3/2018 έως την 31.12.2023, προσεγγίζουν τα € 23,9 εκατομμύρια, για τα οποία αναμένεται η πιστοποίηση του Ανεξάρτητου Μηχανικού (σε όρους Βασικού Κόστους Αναφοράς) και αφορούν κατά βάση μηχανολογικό εξοπλισμό, συγκεκριμένα προμήθεια:
- δύο Γερανογεφυρών,
- ενός Αυτοκινούμενου Γερανού
- πέντε Straddle Carriers (οχήματα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων), τα οποία βρίσκονται σε λειτουργία στον λιμένα), και επίσης iv. μελέτες για την γενική ανάπτυξη λιμένα, περιλαμβανομένων των έργων αποκατάστασης του κτιρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού.
Συνεπώς το ανεκτέλεστο των Υποχρεωτικών Επενδύσεων είναι συνολικά € 156,1 εκατομμύρια».
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, το σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» όπως εγκρίθηκε σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο της OΛΘ Α.Ε., προχωρώντας ένα ή δύο χρόνια πριν την εκπνοή του χρόνου για τις υποχρεωτικές επενδύσεις στην ανάθεση του σχετικού έργου.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία προχώρησε σε ιδιαίτερα σημαντικές πρόσθετες επενδύσεις, όπως τονίζεται, ύψους άνω των 47 εκατομμύρια, για αναβάθμιση υποδομών (Αναβαθμίσεις κτιρίων, γραφείων, υποσταθμών, υποδομών στο κρηπίδωμα 26), αγορά εξοπλισμού (7 πρόσθετα μηχανήματα στοιβασίας, τράκτορες, ανυψωτικά μηχανήματα) και λοιπών ποικίλων εργασιών, την ίδια περίοδο (από τον 3/2018 έως 31.12.2023). Οι καθαρές επενδύσεις συνεπώς της Εταιρείας από τον 3/2018 έως και 31.12.2023 ξεπερνούν τα € 71 εκατομμύρια.
Να σημειωθεί ότι ο ΟΛΘ καλείται να καταβάλλει στο ΤΑΙΠΕΔ και 51 εκατ. ευρώ για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, στον οποίο κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ τον Σεπτέμβριο του 2023.
Και μάλιστα, τα κεφάλαια αυτά πρέπει να καταβληθούν άπαξ και όχι σε δόσεις.
Η σχετική σύμβαση πάντως, βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Επιστρέφοντας στα μετρητά, λόγω της αύξησης των επιτοκίων, οι καταθέσεις το 2023 αυγάτισαν στα 95,241 εκατ. ευρώ από 93,8 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του Οργανισμού, τα έσοδα τόκων από τραπεζικές καταθέσεις αναγνωρίζονται με βάση την αρχή του δεδουλευμένου, και ανέρχονται σε 2,111 εκατ. για τον Όμιλο και 2,148 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, για τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2023 (347χιλ. για την χρήση 2022για Όμιλο και 371 χιλ. για την εταιρεία).
Τα επιτόκια των προθεσμιακών καταθέσεων κυμάνθηκαν για τη χρήση του 2023 από 0,50% έως 3,70%, όταν στη χρήση του 2022 κινήθηκαν μεταξύ… 0,15%.
Η εταιρεία θα δώσει μέρισμα 1,30 ευρώ, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 7% και κατέχει μία θέση στο Δ.Σ.
Διαβάστε επίσης
ΟΛΠ: Συμμετοχή στην 1η Έκθεση «Logistics & Transports Thessaloniki Expo»