• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία – Πότε καταφθάνουν στην Ελλάδα

    O Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Η ματαίωση του πρώτου μέρους του διαγωνισμού για τα πράσινα λεωφορεία συνολικής αξίας 383 εκατ. ευρώ δε δημιουργεί εμπόδια στην εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών.

    Επισημαίνουν, επίσης, πως η απόφαση δεν ελήφθη λόγω της τρέχουσας προσφυγής της Mercedes στο ΣτΕ, αλλά στο γεγονός ότι δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά για το εν λόγω τμήμα.

    Προσθέτουν, δε, ότι ο αριθμός των λεωφορείων που θα παραμείνουν εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας (δηλαδή 100 ή 120 από το σύνολο των 770), και η αξία των οποίων ανέρχεται σε 37 εκατ. ευρώ, θα ενταχθούν σε ένα νέο διαγωνισμό που αφορά την προμήθεια 650 λεωφορείων και θα προκηρυχθεί από το Υπουργείο Υποδομών. Το μόνο που μένει να φανεί είναι αν η τεχνολογία των λεωφορείων θα παραμείνει η ίδια (υβριδικά) και ποια θα είναι η αρχιτεκτονική του νέου διαγωνισμού.

    Υπενθυμίζεται πως στόχος του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή είναι να ενισχυθούν οι στόλοι του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με περισσότερα από 1300 νέα λεωφορεία.

    Με την πρόσφατη εξέλιξη της ματαίωσης του πρώτου μέρους του εν εξελίξει διαγωνισμού, πλέον στο αντικείμενο του δεύτερου διαγωνισμού αναμένεται να περιλαμβάνεται η προμήθεια τουλάχιστον 750 έως και 770 λεωφορείων.

    Κανένα ενδιαφέρον από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πρώτο μέρος

    Άτομα με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας τονίζουν πως η κήρυξη του πρώτου μέρους του διαγωνισμού ως άγονου δε σχετίζεται με την απόφαση που αναμένεται να βγάλει το ΣτΕ εντός του μήνα ύστερα από την προσφυγή της Mercedes.

    Αυτό συμβαίνει καθώς η διαγωνιστική διαδικασία για όλα τα τμήματα του διαγωνισμού συνεχίστηκε κανονικά και επομένως οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να υποβάλλουν προσφορές.

    Όπως έχει γράψει το mononews.gr ο εν λόγω διαγωνισμός, που «σπάει» σε πέντε μέρη, έχει προσελκύσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη και την Κίνα. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί από τον περασμένο Νοέμβριο, και παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου για γρήγορη δημοπράτηση, το project είχε κολλήσει στο στάδιο των προσφυγών.

    Πιο συγκεκριμένα, οι Mercedes και Solaris, που φέρονταν να διεκδικούν τμήματα του διαγωνισμού, αλλά εν τέλει δεν υπέβαλαν καμία προσφορά, προσέφυγαν στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) για το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού. Με αποτέλεσμα να δοθούν συνεχείς παρατάσεις και οι προσφορές να υποβληθούν στα τέλη Μαρτίου.

    Το αίτημα των δύο εταιριών απορρίφθηκε και η Solaris δεν κινήθηκε περαιτέρω νομικά καθώς, όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές, φαίνεται πως ικανοποιήθηκε από τις διευκρινίσεις που έδωσε το Υπουργείο. Από την άλλη πλευρά η Mercedes προσέφυγε στο ΣτΕ για να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση.

    Να υπενθυμίσουμε πως οι μνηστήρες του έργου είναι η ισπανική ΙVECO, οι ιταλικές Irizar και Industria Italiana Autobus (στην οποία μετέχει η τουρκική Karsan κατά 28,5%) και οι κινεζικές Yutong και Build Your Dreams (BYD) που εκπροσωπούνται στη χώρα μας από τον Όμιλο Κοπελούζο και την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    Εντός του φθινοπώρου οι ανάδοχοι – Μέσα στο 2023 καταφθάνουν τα πρώτα πράσινα λεωφορεία

    Η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού επιτρέπει τη συνέχιση των υπόλοιπων μερών παρά το γεγονός ότι έχει ματαιωθεί το πρώτο. Οι μέχρι στιγμή πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι δεν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για το μέλλον του διαγωνισμού.

    Σημειώνεται πως η Επιτροπή Έργου έχει συσταθεί από τα τέλη Μαρτίου και είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε εντός εξαμήνου τους αναδόχους. Δηλαδή εντός του Οκτωβρίου, εάν δεν υπάρξουν νέα κωλύματα, όπως για παράδειγμα προσφυγές από τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους. Προς το παρόν το πεδίο είναι καθαρό.

    Να σημειώσουμε πως όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επιδιώκει την ταχύτερη δυνατή δημοπράτηση. Ωστόσο, γνωρίζει πολύ καλά ότι χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Το επόμενο βήμα είναι η υπογραφή της σύμβασης, η οποία τοποθετείται περί τα τέλη του τρέχοντος έτους ή τις αρχές του επόμενου. Αυτό σημαίνει πως είναι αρκετά πιθανό τα πρώτα πράσινα λεωφορεία να έρθουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ακόμα και εντός του 2023.

    Διαβάστε επίσης

    Υπουργείο Υποδομών: Το φθινόπωρο οι ανάδοχοι για τα πράσινα λεωφορεία των 383 εκατ. ευρώ – Θέλει να «τρέξει» πιο γρήγορα ο διαγωνισμός ο Κώστας Καραμανλής

    Kώστας Καραμανλής: Ξεκινάει το Πάτρα-Πύργος, ξεκολλά ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία- Εντός χρονοδιαγραμμάτος τα έργα Μετρό, τι γίνεται με Αττική Οδό

    Καταπέλτης ο Ολλανδός CEO για τα λεωφορεία της κινέζικης BYD: Ναι, έχουν προβλήματα – Τι θα γίνει με την Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ