• Business

    Στέφανος Μάνος: Υπηρέτης επιχειρηματικών συμφερόντων της Π. Πετρόπουλος και των Κινέζων;

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Στέφανος Μάνος, πρώην Υπουργός και μέλος ΔΣ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» - Κώστας Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ – Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών – Στέφανος Μάνος, πρώην Υπουργός και μέλος ΔΣ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» – Κώστας Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ – Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ


    Με έκπληξη διαβάσαμε στη σελίδα του πρώην υπουργού, Στέφανου Μάνου, στο facebook, μια ανάρτησή του, η οποία… αίφνης εξαπολύει ανοίκεια επίθεση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

    Και λέμε αίφνης διότι στην ανάρτηση αυτή ο κ. Μάνος βγάζει μια εμπάθεια κατά του υπουργού για θέματα που δεν είχε ασχοληθεί στο παρελθόν.

    Οπότε σκεφτήκαμε ότι… κάποιο λάκκο έχει η φάβα…

    Για να μην αδικήσουμε τον κ. Μάνο δημοσιεύουμε την ανάρτησή του για να αντιληφθείτε περί τίνος πρόκειται.

    Γράφει συγκεκριμένα:

    «Με ανακούφιση διάβασα ότι στις διορθωτικές κινήσεις του πρωθυπουργού δεν περιλαμβάνεται ο υπουργός υποδομών κ. Σταϊκούρας. Ο πρωθυπουργός προφανώς εκτίμησε την σπάνια ικανότητα του κ. Σταϊκούρα να καθυστερεί, γεγονός που ταιριάζει στον συντηρητικό χαρακτήρα της παράταξης που κυβερνά.

    1. Πριν από μερικές εβδομάδες έγραψα για την καθυστέρηση (άρνηση) του κ. Σταϊκούρα να υπογράψει την απόφαση για τα διόδια της Εγνατίας Οδού. Επειδή δεν υπογράφει, τα έσοδα της Εγνατίας Οδού δεν επαρκούν για την κανονική συντήρηση της και το σημαντικότερο δεν ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας και δεν εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ το πολυδιαφημισμένο τίμημα του 1,496 δισ. €.

    2. Σήμερα μετά από πολύμηνη κυοφορία ο κ. υπουργός ακύρωσε για σκοτεινούς τεχνικούς λόγους την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων από την κινεζική εταιρεία BYD. Με τι θα τα αντικαταστήσει και πότε; Νέος διαγωνισμός σημαίνει καθυστέρηση 2,5 ετών και σημαντική αύξηση των τιμών λόγω πληθωρισμού. Αξιοσημείωτο είναι ότι η BYD είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως ώστε να είναι ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε ποια κουσούρια εντόπισαν οι σύμβουλοι του κ. υπουργού για να διευκολύνουν την καθυστέρηση».

    Δείτε την ανάρτηση στο Facebook:

    Διαβάζοντας το κείμενο αυτό άραγε τι να σκέφτεται κάποιος; Ότι ο κ. Μάνος ενδιαφέρεται για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου;

    Ότι κόπτεται για τα διόδια της Εγνατίας;

    Ότι θέλει να κυκλοφορούν σύγχρονα λεωφορεία και κάπως στεναχωρήθηκε με την ακύρωση του διαγωνισμού;

    Ή έχει κάτι προσωπικό με τον πάντα προσεκτικό κι έμπειρο Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος μια χαρά κάνει τη δουλειά του σε ένα δύσκολο υπουργείο;

    Η απορία μας λύθηκε αμέσως μπαίνοντας στην ιστοσελίδα της εταιρείας Πετρόπουλος.

    Ναι, την ίδιας εισηγμένης στο ελληνικό χρηματιστήριο  εταιρείας η οποία έχασε τη δουλειά των 100 λεωφορείων αφού ο υπουργός κ. Σταϊκούρας κήρυξε άγονο το διαγωνισμό.

    Στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας Πετρόπουλος (κεφαλαιοποίηση 67,4 εκατ. ευρώ) , λοιπόν, διαβάζουμε ότι μη εκτελεστικό μέλος είναι ο… κύριος Στέφανος Μάνος.

    Προφανώς οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δηλαδή οι Κώστας και Γιάννης Πετρόπουλος, έχουν εκτιμήσει τα προσόντα και τις γνώσεις του πρώην υπουργού και του έχουν δώσει μια θέση στο τραπέζι του διοικητικού συμβουλίου.

    Και κάπως έτσι καταλαβαίνουμε προς τι η αιφνιδιαστική επίθεση και ο… θυμός του κ. Μάνου στον κ. Σταϊκούρα.

    Όχι, δεν προστατεύει το δημόσιο συμφέρον ο πρώην υπουργός, όπως κάνει ο νυν ακυρώνοντας τον διαγωνισμό και επαναπροκηρύσσοντας άλλον.

    Επιβεβαιώνει λοιπόν τον ρόλο του ο ο κ. Μάνος ως υπηρέτης των συμφερόντων της εταιρείας Πετρόπουλος και των Κινέζων που η ελληνική εισηγμένη εκπροσωπεί στην Ελλάδα;

    Εάν έχει τα κότσια ας απαντήσει.

    Διότι ο κ. Μάνος με εμφανή εμπάθεια που πηγάζει από την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του εργοδότη του, κ. Πετρόπουλου, αγνοεί το γεγονός ότι η αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης της εταιρείας BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT, που αποτελεί τον ευρωπαϊκό βραχίονα της κινεζικής BYD, η οποία έχει ως αντιπρόσωπο στη χώρα μας την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, χαρακτηρίζει την προσφορά ως μη παραδεκτή.

    Γιατί «κόπηκε»

    Όπως είχε γράψει το mononews, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης αυτής η εταιρεία «κόβεται», καθώς η τεχνική της προσφοράς δεν έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να μην προχωρά το υπουργείο Υποδομών στην αποσφράγιση του οικονομικού φακέλου.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως είχε γράψει ήδη το mononews από τον περασμένο Σεπτέμβριο, το μόνο που απέμενε για να κλειδώσει και επίσημα ο διαγωνισμός στην BYD ήταν να δώσει μερικές διευκρινήσεις που της είχαν ζητηθεί από το υπουργείο Υποδομών.

    Εν τούτοις, πηγές του υπουργείου είχαν αναφέρει ότι η BYD  καθυστερούσε σημαντικά.

    Ωστόσο, όπως φαίνεται και από τη σχετική απόφαση, αυτές είτε δε δόθηκαν ποτέ ή δεν κάλυψαν τα «κενά» που βρήκε η επιτροπή αξιολόγησης στον τεχνικό φάκελο με αποτέλεσμα η εταιρεία να χάνει το έργο των 45 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον τίθενται ερωτήματα σχετικά με την πορεία του συγκεκριμένου τμήματος, καθώς η BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT ήταν η μόνη εταιρεία που είχε ανανεώσει την προσφορά της, ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες που ήταν οι VAN HOOL ERGOTRAK ASSOCIATION, IRIZAR E-MOBILITY, S.L και IVECO FRANCE SAS δεν έπραξαν το ίδιο με αποτέλεσμα να κοπούν από τη διαγωνιστική διαδικασία πριν από ακριβώς ένα χρόνο.

    Υπενθυμίζεται ότι η BYD είχε κοπεί, επίσης, για τον ίδιο ακριβώς λόγο στο πέμπτο τμήμα του ίδιου διαγωνισμού που αφορούσε πάλι στην προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων και στον οποίο επικράτησε η Yutong που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Κοπελούζου.

    Μάλιστα, η σχετική σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί και τα νέα λεωφορεία αναμένεται να καταφτάσουν στη χώρα μας τον Απρίλιο του 2024.

    Προβληματικά λεωφορεία;

    Αξίζει να αναφερθεί ότι από τις αρχές του 2022 το mononews είχε αναδείξει σε σειρά ρεπορτάζ του τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λεωφορεία της BYD στην Ολλανδία, αλλά και την επιβάρυνση στην υγεία των κατοίκων κινεζικών πόλεων, κοντά στις οποίες είχε εργοστάσια η κινεζική εταιρεία.

    Μάλιστα είχαμε δημοσιεύσει και μια μελέτη της Goldman Sachs για αυτό το θέμα.

    Ξεκινώντας από την Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα από τα τέλη του 2020 τα 259  ελαττωματικά ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD είχαν ξεσηκώσει θύελλα  από τα εργατικά σωματεία και τους οδηγούς λεωφορείων στην Ολλανδία.

    Το mononews είχε φέρει στην επιφάνεια ρεπορτάζ των ολλανδικών μέσων  De Stentor και PV Magazine, στα οποία αναφερόταν τα εν λόγω λεωφορεία παρουσίαζαν αρκετές επικίνδυνες δυσλειτουργίες. Αυτές ήταν η χαλασμένη θέρμανση, οι άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια έστριβαν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή.

    Μάλιστα, σε απάντηση του προς ερώτημα του mononews, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Keolis (σ.σ. Η εταιρεία που προμήθευσε τα λεωφορεία στην Ολλανδία), Alex Rentier, είχε επιβεβαιώσει τα παραπάνω προβλήματα.

    Χαρακτηριστικές ήταν, επίσης, οι αντιδράσεις του μεγαλύτερου εργατικού σωματείου της χώρας (FNV), όσο και των επαγγελματιών οδηγών, οι οποίοι δήλωναν ότι όταν άκουγαν πως θα οδηγούσαν τα κινεζικά λεωφορεία δε δίσταζαν να εκφράσουν τον τρόμο τους.

    Μεταφερόμαστε τώρα στην Άπω Ανατολή και στη βάση της BYD, που είναι η Κίνα, στην οποία η εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με κατηγορίες προβλήματα στη χώρα που έχει την έδρα της. Μάλιστα, όπως είχε αναφερθεί σε report της Goldman Sachs, η εταιρεία εγκαλείται σχετικά με τα προβλήματα υγείας που φέρονται να προκαλούν τα «φουγάρα» της στους κατοίκους των τριγύρω περιοχών.

    Αναλυτικότερα το report  που «καίει» τη BYD βασίζεται σε έρευνες που αναφέρουν ότι εργοστάσια της BYD στην πόλη της Τσανγκσά προκαλούν προβλήματα υγείας στους κατοίκους των τριγύρω περιοχών.

    Στην ανάλυση γίνεται λόγος για ρινορραγίες, ενώ αποκαλύπτεται ότι εκπέμπονται ουσίες οι οποίες ενδέχεται να προκαλούν καρκίνο, μεταλλάξεις, ερεθισμούς και αναιμία.

    Τα αγνοεί ο κ. Μάνος;

    Όλα αυτά, λοιπόν, δείχνει να τα αγνοεί ο κ. Μάνος ενώ θα έπρεπε ως πρώην υπουργός, ως σημαίνον πολιτικό στέλεχος μιας άλλης εποχής, να ενδιαφέρεται για την υγεία των πολιτών.

    Θα έπρεπε να βάζει μπροστά την ασφάλεια των επιβατών κι όχι να επιτίθεται στον υπουργό ο οποίος οφείλει να είναι προσεκτικός σε τέτοιες υποθέσεις.

    Αν θα καθυστερήσει ο διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων έχει μικρότερη σημασία από το να είναι αυτά τα λεωφορεία ασφαλή για τον κόσμο.

    Κι αν υπάρχουν καταγγελίες κι αναφορές ότι τα κινεζικά λεωφορεία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις τότε υποθέτω ότι μάλλον καλά έκανε ο Σταϊκούρας που κήρυξε άγονο το διαγωνισμό και δεν προχώρησε στην προμήθειά τους.

    Οσο για τον κ. Μάνο. Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά… ιταμές επιθέσεις που κρύβουν σκοπιμότητες και πολλά – πολλά λεφτά.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πέτρος Πετρόπουλος (πηγή: επίσημη ιστοσελίδα εταιρείας)
    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πέτρος Πετρόπουλος (πηγή: επίσημη ιστοσελίδα εταιρείας)

    Διαβάστε επίσης:

    Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Τι λέει για τον διαγωνισμό με τα πράσινα λεωφορεία

    Πράσινα λεωφορεία: Τι θα γίνει με τους άγονους διαγωνισμούς – Γιατί κόπηκε η Πετρόπουλος

    Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέο πλήγμα από το Υπουργείο Υποδομών – Κόπηκε από τον διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία



    ΣΧΟΛΙΑ