• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Το φθινόπωρο οι ανάδοχοι για τα πράσινα λεωφορεία των 383 εκατ. ευρώ – Θέλει να «τρέξει» πιο γρήγορα ο διαγωνισμός ο Κώστας Καραμανλής

    O υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Το φθινόπωρο θα γνωρίζουμε τους αναδόχους για τον διαγωνισμό αξίας 383 εκατ. Ευρώ μέσω του οποίου θα έρθουν στη χώρα μας 770 πράσινα λεωφορεία προς ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

    Όπως αναφέρουν πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας χρειάζονται συνήθως έξι μήνες από την υποβολή των προσφορών και τη σύσταση της Επιτροπής που αξιολογεί τις προσφορές για την ανάδειξη των αναδόχων. Εάν λάβει κανείς υπόψη πως η σχετική επιτροπή συστάθηκε στα τέλη Μαρτίου, τότε είναι πιθανό να γνωρίζουμε τους αναδόχους στα τέλη του Σεπτεμβρίου ή τις αρχές Οκτωβρίου.

    Επιπλέον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, θέλει να «τρέξει» τις διαδικασίες για την ανάδειξη των αναδόχων νωρίτερα, αλλά γνωρίζει πως ένα καλό αποτέλεσμα απαιτεί υπομονή.

    Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός «σπάει» σε πέντε υπό-έργα, επομένως είναι πολύ πιθανό να υπάρξει διαφορετικός ανάδοχος για κάθε τμήμα. Τονίζεται, δε, πως λόγω της αρχιτεκτονικής του διαγωνισμού, αλλά και του προφίλ των μνηστήρων η Επιτροπή πρέπει να εξετάσει έναν μεγάλο όγκο εγγράφων πριν καταλήξει στους μειοδότες.

    ‘Ένα ακόμα ζήτημα είναι οι προσφυγές που έχουν γίνει και έχουν οδηγήσει τον διαγωνισμό σε παρατάσεις. Όσον αφορά την προσφυγή που έχει γίνει στο ΣτΕ για το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι θα έχουμε «κινητικότητα» εντός Μαΐου. Υπενθυμίζεται πως οι Mercedes-Benz και Solaris, που εν τέλει δε συμμετέχουν στον διαγωνισμό, είχαν προσφύγει αρχικά στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, αλλά το αίτημά τους δεν έγινε δεκτό Η Solaris δεν κινήθηκε περαιτέρω νομικά καθώς φέρεται να καλύφθηκε από τις απαντήσεις που έδωσε το Υπουργείο.

    Οι μνηστήρες

    O διαγωνισμός έχει προσελκύσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ιταλία, την Ισπανία και την Κίνα. Όσον αφορά την Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα τη Μεσόγειο η Irizar που έχει την έδρα της στην Ισπανία, και οι IVECO και Industria Italiana Autobus με βάση την Ιταλία συμμετέχουν στα περισσότερα μέρη του διαγωνισμού.

    Σημειώνεται πως το 28,5% των μετοχών της Industria Italiana Autobus ανήκει στην τουρκική Karsan, η οποία έχει εξοπλίσει με ηλεκτρικά λεωφορεία την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία και την Ουκρανία.

    Από την Άπω Ανατολή οι κινεζικές Yutong και Build Your Dreams (BYD) συμμετέχουν σε δύο μέρη του διαγωνισμού με εκπροσώπους στη χώρα μας τον Όμιλο Κοπελούζου και την Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ αντίστοιχα.

    Υπενθυμίζεται, πως τα λεωφορεία της BYD, όπως έχει αναδείξει σε συνεχή ρεπορτάζ του το mononews.gr, αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στην Ολλανδία προκαλώντας ταλαιπωρία στους επιβάτες, ανησυχία στους οδηγούς και αντιδράσεις από το μεγαλύτερο εργατικό σωματείο της χώρας.

    Συγκεκριμένα, τα προβλήματα που αναφέρονται στα ολλανδικά μέσα PV Magazine και De Stentor, αφορούν «τη χαλασμένη θέρμανση, τις άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια στρίβουν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή». Τα προβλήματα φαίνεται πως «ξεκίνησαν κατά τους πρώτους μήνες της χρήσης των οχημάτων, καθώς τα λεωφορεία σταματούσαν να κινούνται σε ανύποπτο χρόνο».

    Μάλιστα ο CEO της ολλανδικής Keolis, Alex Reinter, η οποία έφερε τα λεωφορεία στην Ολλανδία της κινεζικής BYD επιβεβαίωσε σε επικοινωνία που είχε το mononews.gr και επίσημα τα παραπάνω προβλήματα.

    Τα μέρη του διαγωνισμού

    Ο πλήρης τίτλος του υπό δημοπράτηση έργου αρχικού εκτιμώμενου κόστους 309 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης , είναι «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων, για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» και αποτελείται από τα εξής μέρη:

    1ο τμήμα

    Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 31 εκατομμύρια ευρώ προς ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος) και η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 45 μήνες.

    Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προμηθευτεί επιπλέον 20 οχήματα και στην περίπτωση αυτή το τελικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 37,2 εκατομμύρια ευρώ.

    2ο Τμήμα

    Το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 59 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος). Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

    3ο Τμήμα

    Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», και η αξία του ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

    4ο Τμήμα

    Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ, και η αξία του ανέρχεται στα 45,3 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 43 μήνες και υπάρχει η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

    5ο Τμήμα

    Το τελευταίο τμήμα αφορά στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ και η αξία του ανέρχεται στα 124,6 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση για ένα έτος).

    Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες και δίνεται η δυνατότητα παράτασης της ισχύος της σύμβασης.

    Διαβάσατε επίσης

    Πέντε οι μνηστήρες του διαγωνισμού των 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία – Πού «κολλάει» και πώς προχωρά το Υπουργείο Υποδομών

    Kώστας Καραμανλής: Ξεκινάει το Πάτρα-Πύργος, ξεκολλά ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία- Εντός χρονοδιαγραμμάτος τα έργα Μετρό, τι γίνεται με Αττική Οδό

    Καταπέλτης ο Ολλανδός CEO για τα λεωφορεία της κινέζικης BYD: Ναι, έχουν προβλήματα – Τι θα γίνει με την Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ