• Business

    Υπογράφεται η πρώτη σύμβαση για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong που εκπροσωπεί ο όμιλος Κοπελούζου

    • NewsRoom
    Δημήτρης Κοπελούζος Πρόεδρος του Copelouzos Group

    Δημήτρης Κοπελούζος Πρόεδρος του Copelouzos Group


    Δόθηκε το «πράσινο φως» από το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έτσι προχωρά η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης 250 ηλεκτρικών λεωφορείων της κινεζικής YUTONG BUS, την οποία στην Ελλάδα εκπροσωπεί ο όμιλος Κοπελούζου.

    Η εταιρεία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος, με προσφερόμενη τιμή στα 440.720 €, πλέον ΦΠΑ, για κάθε λεωφορείο, με τη συνολική προσφορά να φτάνει τα 110,8 εκατ. €, συμπεριλαμβανομένων και 7 φορτιστών.

    Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στο πλαίσιο του προσυμβατικού ελέγχου που διενήργησε, με την απόφαση 1113/23 ενέκρινε το σχέδιο της σύμβασης.

    Με αυτόν τον τρόπο προχωρά ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του διαγωνισμού, το οποίο αφορά στο πέμπτο του τμήμα, για την αγορά και συντήρηση για έναν χρόνο 250 ηλεκτροκινούμενων αστικών λεωφορείων, μήκους 12 μέτρων, με αυτονομία τα 180 χιλιόμετρα.

    «Οι αστικές συγκοινωνίες, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, στρέφονται αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση. Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δίνει το πράσινο φως για την υπογραφή της πρώτης σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ελλάδα.

    Σύμφωνα με την προσφορά της αναδόχου εταιρείας, τα 250 νέα λεωφορεία θα έχουν παραδοθεί εντός έξι μηνών από την υπογραφή της σύμβασης», σημειώνει μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, συμπληρώνοντας πως «η υπογραφή της πρώτης σύμβασης ηλεκτρικών λεωφορείων απλά αποτελεί το πρώτο βήμα στην υλοποίηση ενός πακέτου δεσμεύσεων για τις αστικές συγκοινωνίες».

    Να σημειωθεί πως ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει το 2021 και εξαιτίας του μεγάλου αριθμού οχημάτων είχε χωριστεί σε πέντε τμήματα.

    Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού κηρύχθηκε άγονο καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, και αφορούσε στην προμήθεια 120 υβριδικών 12μετρων λεωφορείων, κατηγορίας EURO VI.

    Τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού αφορούν στην προμήθεια 200 απλών 12μετρων αστικών οχημάτων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI.

    Στην προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, και 100 απλών ηλεκτρικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.

    «Προχωράμε για την ολοκλήρωση και των επόμενων τμημάτων του διαγωνισμού για 400 επιπλέον οχήματα. Εντός του τρέχοντος έτους, θα ξεκινήσει η προετοιμασία του νέου διαγωνισμού για επιπλέον 650 λεωφορεία μηδενικών ρύπων», καταλήγει ο Γενικός Γραμματέας.

    Διαβάστε επίσης:

    Πράσινα Λεωφορεία: Ξεκολλάει η σύμβαση της Yutong – Προς κλείσιμο οδεύει ο διαγωνισμός

    Πράσινα Λεωφορεία: Κοντά στο «κλείσιμο» ο διαγωνισμός – Τι αναλαμβάνει ο Όμιλος Κοπελούζου

    Υπουργείο Υποδομών: Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία – Πότε καταφθάνουν στην Ελλάδα

    Πέντε οι μνηστήρες του διαγωνισμού των 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία



    ΣΧΟΛΙΑ