Business

Ikea: Σχεδιάζει αριθμό ρεκόρ νέων καταστημάτων παρά την πανδημία

  • Richard Milne
κατάστημα IKEA

κατάστημα IKEA


Αριθμό καταστημάτων ρεκόρ θα ανοίξει φέτος η Ikea, καθώς πιστεύει πως συνεχίζει να χρειάζεται μεγάλη «φυσική» παρουσία, έστω κι αν αυξάνονται συνεχώς οι αγορές που γίνονται μέσω Internet.

Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης επίπλων παγκοσμίως ετοιμάζεται να ανοίξει πάνω από 50 καταστήματα κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης, με την πλειονότητα αυτών σε κέντρα πόλεων ή σε μικρότερο μέγεθος από τα θηριώδη εκτός πόλης καταστήματα-αποθήκες με τα οποία έχει συνδεθεί η εταιρεία.

Όπως δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας του brand Ikea, της Inter Ikea, Jon Abrahamsson Ring, στους Financial Times: «Με τον τρόπο αυτό επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας να γίνουμε πιο προσιτοί, όπως φιλοδοξούμε». «Δεν πρόκειται να επιστρέψουμε ποτέ ξανά στο άνοιγμα αποκλειστικά και μόνο μεγάλων καταστημάτων. Θα έχουμε ένα συνδυασμό καταστημάτων, μεταξύ των οποίων και μικρότερα καταστήματα πιο κοντά στο μέρος όπου ζει ή εργάζεται ή κινείται ο κόσμος», δήλωσε ο Jon Abrahamsson Ring, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος τον περασμένο μήνα, έχοντας υπάρξει κατά το παρελθόν βοηθός του θρυλικού ιδρυτή της Ikea, Ingvar Kamprad.

Το φιλόδοξο σχέδιο για τα νέα καταστήματα έρχεται παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση εσόδων για το έτος, καθώς η πανδημία του νέου κορονοϊού – η οποία στο απόγειό της έκλεισε περίπου το 75% των καταστημάτων της- έπληξε την εταιρεία.

Οι πωλήσεις για τη χρήση που έκλεισε τον Αύγουστο του 2020 παρουσίασαν μείωση 4% στα 39,6 δισ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η Inter Ikea. Οι πωλήσεις μέσω Internet, όμως, αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50%. Στον Όμιλο Ingka, τον μεγαλύτερο retailer της Ikea, αντιπροσωπεύουν πλέον το 18% των συνολικών πωλήσεων, από 11% πέρυσι.

«Όλες οι επενδύσεις που κάναμε τα τελευταία χρόνια απέδωσαν εξαιρετικά. Σε κάποια μέρη καταφέραμε μέσα σε λίγες μέρες να περάσουμε εντελώς online», δήλωσε ο Jesper Brodin, διευθύνων σύμβουλος της Ingka στους FT, προσθέτοντας ότι η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων είχε αντισταθμίσει τα μισά περίπου έσοδα που χάθηκαν από τα φυσικά καταστήματα.

Η Inter Ikea και η Ingka είναι οι δύο σημαντικότερες εταιρείες στην αναπτυσσόμενη «αυτοκρατορία» των Ikea, έχοντας ουσιαστικά ρόλο franchiser και βασικού franchisee.

Η Ikea βρίσκεται αυτήν τη στιγμή σε φάση μεταμόρφωσης, της μεγαλύτερης στην 77χρονη ιστορία της, εγκαταλείποντας το μοντέλο ανάπτυξης αποκλειστικά μεγάλων καταστημάτων εκτός πόλης, όπου οι πελάτες πρέπει να παίρνουν μόνοι τους τα έπιπλα και να τα συναρμολογούν στη συνέχεια. Ο όμιλος πειραματίζεται με μικρότερα καταστήματα, στούντιο σχεδίασης κουζίνας και καταστήματα στο κέντρο της πόλης και προσφέρει υπηρεσίες όπως η παράδοση κατ’ οίκον, συναρμολόγηση, ακόμη και ενοικίαση επίπλων.

Σύμφωνα δε με τον κ. Brodin, η ανάκαμψη της Ikea από τη χειρότερη φάση των προβλημάτων που προκάλεσε η πανδημία ήταν ισχυρότερη από το αναμενόμενο, με τις πωλήσεις από τον Ιούνιο και μετά να έχουν εκτοξευθεί «σε ιστορικά υψηλά επίπεδα». Κάτι που τα στελέχη της εταιρείας θεώρησαν αρχικά ότι πρόκειται απλά για συσσωρευμένη ζήτηση, αλλά τώρα πιστεύουν ότι αντανακλά ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για οικιακό εξοπλισμό από την πλευρά των καταναλωτών, χάρη ακριβώς στην πανδημία που ανάγκασε μεγάλο αριθμό ανθρώπων να εργάζεται από το σπίτι.

Ο όμιλος βρίσκεται επίσης στη φάση της επιστροφής της οικονομικής βοήθειας που έλαβε από εννέα κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο, καθώς, όπως είπε ο κ. Brodin, ήταν «ηθική υποχρέωση» της εταιρείας από τη στιγμή που συνειδητοποίησε ότι οι αρχικές προβλέψεις για τις ζημίες που θα είχε ήταν υπερβολικά ζοφερές.

Ο κ. Ring τόνισε ότι, παρ’ όλο που οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξάνονται ραγδαία, οι περισσότεροι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να επισκεφτούν ένα κατάστημα σε κάποια φάση της διαδικασίας της αγοράς για να «αγγίξουν έναν καναπέ ή μια κουζίνα». Η Ikea έχει περίπου 440 καταστήματα παγκοσμίως και κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρήσης άνοιξε περίπου 30 νέα καταστήματα διαφόρων μεγεθών.

Σύμφωνα επίσης με τον κ. Ring, οι πωλήσεις είναι ισχυρές στα χαμηλότερου κόστους προϊόντα, τα οποία τους τελευταίους μήνες αντιπροσωπεύουν περίπου το 60%, από 40% σε κανονικές συνθήκες, καθώς οι πελάτες κυνηγούν όλο και περισσότερο τις ευκαιρίες.

Copyright The Financial Times Limited 2020

© 2020 The Financial Times Ltd. All rights reserved.



ΣΧΟΛΙΑ