• Business

    Η υψηλή φορολογία “διώχνει” τους ανταγωνιστές του Ε. Βασιλάκη


    Απορίας άξιον, για όλους τους Ελληνες πολίτες, είναι η επιδεικτική αναλγησία της Κυβέρνησης στη διαδικασία αποδυνάμωσης ενός απο τους βασικούς και γιατί όχι, του βασικού πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, του τουρισμού.

    Πριν απο λίγα 24ωρα ανακοινώθηκε η απόφαση της Ιρλανδικής αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Ryanair να διακόψει τις πτήσεις της προς Ελλάδα όσο το δυνατόν συντομότερα, εξ΄αιτίας της υψηλής φορολόγησης που δέχεται απο το ελληνικό κράτος, με το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης των Αεροδρομίων να ανέρχεται στα 12 ευρώ τον επιβάτη.

    Εν μέσω κυκεώνα αρνητικών συγκυριών για τον ελληνικό τουρισμό, η απόφαση αυτή της Ryanair δεν “θορύβησε” κανέναν από την Κυβέρνηση και πολύ δε περισσότερο την αρμόδια αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού κα. Ελενα Κουντουρά. Τουαντίον, στις δηλώσεις του Εμπορικού Διευθυντή της Ryanair κ. David O’ Brien ότι στις “25 επιστολές μας προς την Κυβέρνηση διαμαρτυρόμενοι για την υψηλή φορολόγηση” δεν “μπήκε κανείς” στον κόπο να μας απαντήσει! Φυσιολογική λοιπόν, μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει την κίνηση της Ryanair να διακόψει τις πτήσεις της στην Ελλάδα, την στιγμή κατά την οποία, πληρώνει πολύ περισσότερα για τη φορολογία στο Ελληνικό δημόσιο παρά της κοστίζει να “σηκώνει” τα αεροπλάνα της στον Ελληνικό ουρανό και να μεταφέρουν τουρίστες, οι οποίοι και ενισχύουν την ελληνική οικονομία.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία αναφέρει ο κ.O’ Brien, στη Ryanair αναλογεί ποσοστό 41% επί της συνολικής αύξησης της επιβατικής κίνησης στην Ελλάδα για τους πρώτους μήνες του 2016.

    Kountoura Elena

    Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η Ελληνική Κυβέρνηση “αγνοεί” τα 2,5 εκατ.επιβάτες που μεταφέρει η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία σε ετήσια βάση, και αντί να προσπαθήσει να αμβλύνει τις διαφορές της με την Ryanair απαντώντας, ως όφειλε, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κα. Ελενα Κουντουρά, αντιθέτως τις κάνει να φαίνονται πιο έντονες αφού αδιαφορεί για τις συνέπειες που θα έχει για τον ελληνικό τουρισμό η αποχώρηση της Ryanair απο τα ελληνικά αεροδρόμια!

    Πολύ φυσιολογικά, λοιπόν, ο Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν δηλώνει αδυναμία να κατανοήσει το γιατί η κα Έλενα Κουντουρά αγνοεί επιδεικτικά τις προτάσεις της Ryanair η οποία διεκδικεί πιο ευνοϊκούς όρους συνεργασίας με το ελληνικό κράτος προσφέροντας ως αντάλλαγμα την εγγύηση ότι θα φέρει επιπλέον 10 εκατομμύρια τουρίστες εντός της επόμενης τριετίας. Ο κ. Ο’ Μπράιεν θεωρεί ότι, εξαιτίας των πολύ υψηλών φόρων, το “Ελευθέριος Βενιζέλος” χάνει ένα τεράστιο πλήθος επιβατών. Κι αυτό συμβαίνει κατά τον εκπρόσωπο της Ryan Air επειδή ισχύει το μονοπωλιακό καθεστώς μιας ιδιωτικής εταιρίας στην οποία έχει παραχωρηθεί η εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, το κράτος φορολογεί με 12 ευρώ κάθε επιβάτη, χωρίς όμως να καρπώνεται τα έσοδα, εφόσον αυτά επενδύονται ξανά στην επένδυση του “Ελευθέριος Βενιζέλος”.

    Με αυτή τη συμπεριφορά της ελληνικής Κυβέρνησης, αυτοί που μπορούμε να πούμε ότι βγαίνουν, εν μέρη, κερδισμένοι είναι η Aegean αλλά και οι λιγοστές βέβαια, low cost carries που έχουν απομείνει στην Ελλάδα, αφού όπως δήλωσε άλλωστε και ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της Aegean κ.Ευτύχης Βασιλάκης η αεροπορική του εταιρία, “κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών σε σχεδόν 12 εκατομμύρια από 1 εκατ. χωρίς ποτέ να λάβει ούτε ένα ευρώ έκπτωση από το σπατόσημο”. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα ότι η Aegean μπορεί να ανταπεξέλθει  σε οποιοδήποτε σύστημα φορολόγησης. Ενώ οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες, όπως άλλωστε το λέει και η κατηγορία που ανήκουν, δεν μπορούν να “αντέξουν” την τόσο έντονη φορολόγηση καθώς οι τιμές των ναύλων τους είναι εξαιρετικά χαμηλές.

    Ολοι λοιπόν, μπορούμε να αντιληφθούμε τι πρόκειται να επακολουθήσει τους επόμενους μήνες ή χρόνια κατά τα οποία οι αεροπορικές εταιρίες, πιθανό, να ακολουθήσουν, το παράδειγμα της Ryanair και σιγά-σιγά αρχίσουν να αποχωρούν λόγω υπερφορολόγησης. Ανταγωνισμός δεν θα υπάρχει, οπότε στην ελληνική αεροπορική αγορά θα παραμείνει η εξής μια εταιρία: Aegean.

    Τότε λοιπόν, να μην έχουμε παράπονο εάν το εισιτήριο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα κοστίζει περισσότερο απο Αθήνα-Νέα Υόρκη για παράδειγμα, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι η έλλειψη του ανταγωνισμού και η ενίσχυση του μονοπωλίου οδηγεί σε ασύμφορες συμπεριφορές για τον τουρίστα.

    Βέβαια, όλοι οι επιχειρηματίες που ασχολούνται, λίγο ή πολύ με τον τουρισμό και έχουν άμεση σχέση με το αεροδρόμιο “Ελ.Βενιζέλος” ισχυρίζονται και όχι αδίκως, ότι οι χρεώσεις του αεροδρομίου είναι οι υψηλότερες μεταξύ των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων.

    vasilakis eΟ ίδιος ο κ.Βασιλάκης, επισημαίνει ότι “η ανταγωνιστικότητα των χρεώσεων και της λειτουργίας των αεροδρομίων και των υποδομών είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη. Ειδικά το αεροδρόμιο της Αθήνας με εξαιρετική υποδομή και λειτουργία, έχει εξαιρετικά υψηλό κόστος για τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες, επειδή η σύμβαση παραχώρησης έχει μικρή διάρκεια. Η πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας με την Fraport για 50 χρόνια για τα περιφερειακά αεροδρόμια έδειξε ότι οι επενδύσεις και το τίμημα για το δημόσιο μπορεί να συμβαδίσει με τη διατήρηση χαμηλών χρεώσεων. Το ίδιο πρέπει να γίνει με την παράταση για την Αθήνα που τώρα ξεκινά να συζητά η κυβέρνηση με τους Καναδούς μετόχους. Περισσότερος χρόνος στις συμβάσεις παραχώρησης σημαίνει χαμηλότερες χρεώσεις για τους επιβάτες και τις αεροπορικές και χρεώσεις πιο κοντά στην Κωνσταντινούπολη και στην Βαρκελώνη, τους βασικούς μας ανταγωνιστές. Αυτή είναι η λύση για ανάπτυξη!

    Ετσι, λοιπόν, ως απλοί θεατές παρακολουθούμε την κατάρρευση ενός κλάδου ο οποίος συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία και ουσιαστικά συντηρεί μια ολόκληρη χώρα. Σε αυτό λοιπόν, το έργο, οι θεατές συμμετέχουν στο δράμα που βιώνει ο πρωταγωνιστής, που είναι η Ελλάδα, κρίνουν και κατακρίνουν τον χορό που πλαισιώνει τον πρωταγωνιστή, δηλαδή την Κυβέρνηση.



    ΣΧΟΛΙΑ