Η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, είχε σημαντικό αντίκτυπο στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, είχε σημαντικό αντίκτυπο στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Ανάμεσα στα λιμάνια που έχασαν έδαφος είναι και το λιμάνι του Πειραιά, ενώ αντίθετα ωφελημένοι βγήκαν το Αμβούργο και η Βαλένθια.

1

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, προκύπτει ότι το λιμάνι του Αμβούργου, το απέκτησε αξιοσημείωτη μέση μηνιαία χωρητικότητα 169.000 TEU.

Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη συχνότητα προσέγγισης και το μέγεθος των πλοίων, οδήγησε σε τεράστια αύξηση της συνολικής συμμετοχής του στην αγορά.

Η Βαλένθια ήταν ο άλλος σαφής νικητής, προσθέτοντας πάνω από 78.000 TEU μηνιαία χωρητικότητα πλοίου και εδραιώνοντας τη θέση της ως αναδυόμενης δύναμης στη Μεσόγειο.

Αντίθετα, τα δεδομένα αποκαλύπτουν μια σημαντική στρατηγική μετατόπιση σε αρκετούς μεγάλους κόμβους.

Η Αμβέρσα (-138.000 TEU) και ο κόμβος μεταφόρτωσης της Ταγγέρης (-122.000 TEU) έχασαν σημαντική μέση μηνιαία χωρητικότητα.

Το Ρότερνταμ, από την άλλη πλευρά, εδραιώνει την ακλόνητη θέση του ως κυρίαρχο λιμάνι πύλης της Ευρώπης.

Τέλος, η Γένοβα σημείωσε μια μικρή βελτίωση.

Διαβάστε επίσης: 

Σε Πειραιά και Αθήνα λειτουργούν 572 ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται 5.340 πλοία – Υπάρχουν 86 μονοβάπορες εταιρείες

Imperial Petroleum (Χάρης Βαφειάς): Θα δώσει μέρισμα 0,546875 στους μετόχους, ενώ διαθέτει 19 πλοία και αγοράζει άλλα 3 πλοία

Όμιλος Τσάκου: Εγκαίνια για το νέο τμήμα Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών στο ΤΕΕΝΣ