• Business

    Η εμπειρία του smartphone στην τηλεόραση. Τα σχέδια των παρόχων


    Σε νέα φάση εισέρχεται η συνδρομητική τηλεόραση με όλους πλέον τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, ΟΤΕ, Vodafone, Wind και Forthnet, να ποντάρουν στο περιεχόμενο, προκειμένου να διατηρήσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω την πελατειακή τους βάση.

    Η υπηρεσία της τηλεόρασης αλλάζει με τη διαδραστικότητα που της προσδίδει η μετάδοση μέσω του διαδικτύου και η λογική, η οποία αναμένεται να κυριαρχήσει με τις νέες πλατφόρμες, είναι η μεταφορά της εμπειρίας που έχει ο χρήστης στο smartphoneστην τηλεόραση καθώς και η μετάβαση από το τηλεοπτικό περιεχόμενο στο Home Entertainment.

    Η Wind έχει λανσάρει το Wind Visionκαι σύντομα αναμένονται οι ανακοινώσεις της Vodafone για τη νέα της τηλεοπτική πλατφόρμα. Η μεγάλη πλειοψηφία των συνδρομητών της COSMOTE TV και της Nova παραμένουν στη δορυφορική μετάδοση ως εκ τούτου υπάρχει ακόμα σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης νέων υπηρεσιών. Στην παρούσα συγκυρία κινήσεις αναμένονται κυρίως από την Cosmote. Η Forthnet έχει περιορισμένες δυνατότητες για επενδύσεις ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την πώλησή της.

    Η COSMOTE TV διαθέτει ήδη όλο της το αθλητικό περιεχόμενο σε φορητές συσκευές χωρίς χρονικές δεσμεύσεις, μέσω της over the top υπηρεσίας COSMOTE TV GO (πακέτο Sports), που είναι διαθέσιμη για όλους, ανεξαρτήτως τηλεπικοινωνιακού παρόχου. Το επόμενο διάστημα οι υπηρεσίες αυτού του τύπου θα πολλαπλασιαστούν.

    Στο τηλεοπτικό περιεχόμενο και ειδικότερα το αθλητικό, το οποίο θεωρείται από τα βασικότερα, το ενδιαφέρον στη παρούσα συγκυρία επικεντρώνεται στις αλλαγές στη μετάδοση του ελληνικού πρωταθλήματος. Η Nova ανανέωσε τη συνεργασία της με 9 ομάδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τρεις από τις μεγαλύτερες ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός, ενώ οι άλλες 7, μεταξύ των οποίων ο Παναθηναϊκός, συμφώνησαν με την ΕΡΤ.

    Η Forthnet – Nova αναφέρει σχετικά ότι πέτυχε σημαντική μείωση του κόστους της κατά περίπου 25% για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Παράλληλα προσθέτει ότι έχει διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιο της το 80% της εμπορικής αξίας του ελληνικού πρωταθλήματος, καθώς και ότι, αφού οι υπόλοιποι αγώνες δεν πήγαν στον ανταγωνισμό, αλλά στην ελεύθερη τηλεόραση δεν υφίσταται λόγος για φυγή συνδρομητών από την τηλεοπτική της πλατφόρμα.

    Το παραπάνω σκεπτικό μένει να επιβεβαιωθεί όταν η Nova θα ανακοινώσει συνδρομητές για το σύνολο της φετινής χρονιάς.

    Ερωτηθείς από τους αναλυτές (με την ευκαιρία των αποτελεσμάτων 6μήνου του ΟΤΕ) για το θέμα των εξελίξεων στο ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ο γενικός διευθυντής χρηματοοικονομικών του Ομίλου ΟΤΕ, Μπάμπης Μαζαράκης, σημείωσε ότι δεν επηρεάζεται η COSMOTE TV καθώς διαθέτει premium περιεχόμενο και κορυφαίες λίγκες όπως το UEFA Champions League και το UEFA Europa League. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι θα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς πώς θα αντιδράσουν οι συνδρομητές της Nova από τη στιγμή που οι 7 ομάδες της διοργάνωσης μετακόμισαν στην ελεύθερη τηλεόραση.

    Στα ξένα πρωταθλήματα η COSMOTE TV μεταδίδει το Αγγλικό, Ισπανικό, Γερμανικό και Πορτογαλικό, η Novaτο Γαλλικό και το Ιταλικό. Στο Μπάσκετ, η COSMOTE TV έχει το NBA και το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πρωταθλήματος με ΠΑΟ, ΟΣΦΠ και ΑΕΚ (τις υπόλοιπες ομάδες εντός της έδρας τους τις μεταδίδει η ΕΡΤ). Η Novaέχει την Euroleague. Στα κινηματογραφικά, η COSMOTE TV και η Novaμοιράζονται για τις πρεμιέρες των καναλιών τους τα 6 μεγαλύτερα studios του US box office (από 3 η κάθε πλατφόρμα COSMOTE: UNIVERSAL, DISNEY, PARAMOUNT, Nova: WARNER, FOX, SONY).

    Συνολικά η συνδρομητική τηλεόραση μετρά περί το 1 εκατ. συνδρομητές μέγεθος σχεδόν αμετάβλητο σε σχέση με πέρσι. Η COSMOTE TV εξυπηρετεί περίπου 530.000 (αυξήθηκαν σε σχέση με πέρσι βάσει των στοιχείων που ανακοίνωσε ο ΟΤΕ για το εξάμηνο, αλλά μειώθηκαν κατά 2.000 το δεύτερο τρίμηνο φέτος, σε σχέση με το πρώτο). Η Nova στο τέλος του 2017 (τελευταία επίσημα στοιχεία) είχε ανακοινώσει 417.000 συνδρομητές, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι έχουν μειωθεί περίπου στους 400.000.

    Η Vodafone εκτιμάται ότι έχει περίπου 90.000 συνδρομητές, ενώ η Wind με το Wind Vision στο τέλος του πρώτου εξαμήνου και ελάχιστο διάστημα από την εμπορική διάθεση της νέας υπηρεσίας της είχε 10.000. Υπενθυμίζεται ότι η Vodafone και η Wind έχουν συνάψει εμπορική συμφωνία με τη Nova για τη μετάδοση του αθλητικού περιεχομένου της.

    Η στασιμότητα στην διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στην επιβολή της επιπλέον φορολογίας, τη στιγμή που η οικονομική κρίση έχει τις δυνατότητες των νοικοκυριών. Εκτιμάται ότι η περαιτέρω ανάπτυξη της υπηρεσίας θα προέλθει κυρίως από τις νέες εξατομικευμένες υπηρεσίες οι οποίες ως περιβάλλον θυμίζουν ολοένα και περισσότερο τα smarthpone.

    Παγκοσμίως, άλλωστε, πρωταγωνιστεί η πλατφόρμα Android TV από την Google με έτοιμες εφαρμογές και παιχνίδια μέσω του Play Store αλλά και επιπλέον υπηρεσίες (Play Music, Play Movies κλπ) οι οποίες συμβάλουν στην ανάπτυξη του Home Entertainment, πέρα δηλαδή από την απλή θέαση μιας ταινίας ή ενός αθλητικού γεγονότος. Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται την προτίμηση καταναλωτών κερδίζουν οι σειρές με το Netflix να καταγράφει θετική πορεία.

    Όπως είναι γνωστό η Windέχει επιλέξει το Android TV με τις πληροφορίες να αναφέρουν δεν θα μείνει η μοναδική με αυτή την πλατφόρμα. Με ενδιαφέρον αναμένονται οι ανακοινώσεις της Vodafone. Ο όμιλος της Vodafoneστην Ιταλία και την Ισπανία έχει επιλέξει την πλατφόρμα Kaltura OTT TV και μένει να δούμε τις επιλογές και για την Ελλάδα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αλουμύλ: Πέντε σοβαρά σχήματα κατέθεσαν μη δεσμευτικές προσφορές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καταιγιστικές εξελίξεις στη Folli – Έκτακτο Δ.Σ. ζητά η Επιτροπή Ελέγχου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Λαμπρόπουλος στο mononews: «Θέλουμε και μπορούμε να αποκτήσουμε το ποσοστό της FF στα Attica»



    ΣΧΟΛΙΑ