• media Sonia gif

    Media

    Τι ζητά στην ενημέρωση ο Πέτρος Κωστόπουλος, o πανικός της Ευης Κουτσαυτάκη, η κακή ενέργεια στο «τρίγωνο» των καναλαρχών και κίνηση έκπληξη του Κυριακού

    • Σόνια Χαϊμαντά

    Περιεχόμενα

    Πέτρο Κωστόπουλε, τι ζητούσες στην ενημέρωση, εσύ ένας life-styλάς;

    Από το χρυσοποίκιλτο glam, το βαθύ lifestyle και την εκστρατεία-«ξεβλάχεμα» των Ελλήνων, στο δύσκολο σπορ της ενημέρωσης μεταπηδά ο Πέτρος Κωστόπουλος, εκδότης όλων των Μέσων του ομίλου της Alpha Editions A.E., που ανήκει στην οικογένεια Σμυρνιωτάκη (4 Τροχοί, Hello!, Nitro, 7Μέρες TV, 4troxoi.gr, Provocateur.gr, Nitro.gr, TheNotebook.gr και Faysbook.gr).

    Παραφράσσοντας τον εμβληματικό στίχο του Νίκου Εγγονόπουλου από το ποίημα «Μπολιβάρ» («Στρατηγέ, τι ζητούσες στη Λάρισα, συ ένας Υδραίος;») -ως συνοπτική αποτίμηση για την Επανάσταση του 1821- μπορούμε να αναρωτηθούμε τι ζητάει στην ενημέρωση ο βασιλιάς του lifestyle της δεκαετίας του 90… με το νέο site ενημέρωσης και επικαιρότητας intronews και το κλικάτο σλόγκαν «Όλα εκεί έξω, είναι εδώ μέσα»…

    Εύη Κουτσαυτάκη: Δεν περπατάει το «Voice»; Μας αφήνει ο Μουτσινάς; Ας δώσουμε τους «Πανθέους», ας απαγάγουμε τον Σεφερλή… Κι ας ενοχληθεί ο Κυριακού!

    Ένας δημιουργικός προβληματισμός που αγγίζει ενίοτε τα όρια του πανικού σκιαγραφεί το κλίμα στις αίθουσες συσκέψεων του ΣΚΑΪ υπό την Εύη Κουτσαυτάκη που δεν διστάζει να ρίξει στο τραπέζι τις πιο τολμηρές προτάσεις, να αλλάξει με συνοπτικές διαδικασίες ώρες μετάδοσης όταν κρίνει ότι κάτι δεν πάει καλά ή να φωνάξει «dismissed!!» σε όσους θεωρεί ότι της εμποδίζουν τη θέα προς την επιτυχία.

    Έτσι σε έναν μάλλον πρόωρο επαναπρογραμματισμό για την επόμενη σεζόν, το «The Voice» φαίνεται να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της «Ιφιγένειας» στο βωμό του συνόλου των talent shows που …δεν τα φέρνουν.

    Η «βάρκα» της απόφασης έγειρε προς την πλευρά αυτή όταν ο ημιτελικός που προβλήθηκε την προπερασμένη Παρασκευή από τον ΣΚΑΪ σημείωσε μερίδιο τηλεθέασης 6% στο δυναμικό κοινό και 8% στο σύνολο, και ο τελικός του Σαββάτου, αν και πρώτος στη ζώνη μετάδοσής του, 13,8% στο δυναμικό κοινό και 16,9% στο σύνολο – ιστορικό-χαμηλό στις 9 συνολικά σεζόν που προβλήθηκε το πρόγραμμα.

    Στον ΣΚΑΪ εξετάζουν το ενδεχόμενο να προβληθεί το «The Voice» στο β’ μισό της σεζόν ή και να μην μεταδοθεί καθόλου.

    Η αρπαγή Σεφερλή και η τηλεοπτική «μεταδημότευση» Μουτσινά

    Από τον ΣΚΑΪ σχεδιάζει να αποχωρήσει και ο Νίκος Μουτσινάς και ήδη ανακοίνωσε ότι «Καλό μεσημεράκι» – γιόκ για την επόμενη σεζόν.

    Ο περφόρμερ θα επιθυμούσε την επόμενη σεζόν να μετέχει στο πρόγραμμα κυρίως με εκπομπή δύο φορές την εβδομάδα στη βραδινή ζώνη με τον ΣΚΑΪ να επιμένει στο καθημερινό μεσημεριανό και το Star να εκμεταλλεύεται τη συγκυρία συζητώντας διάφορες προοπτικές με τον Μουτσινά.

    Πάντως ο ΣΚΑΪ έσπευσε να προσλάβει τον Μάρκο Σεφερλή αρπάζοντάς τον από τα χέρια του ΑΝΤ1.

    Μάλιστα έκλεισε και διετές συμβόλαιο για παρουσίαση καθημερινής εκπομπής ψυχαγωγικού περιεχομένου. Παράλληλα, ο Σεφερλής παραχώρησε στον ΣΚΑΪ και τα δικαιώματα μετάδοσης των θεατρικών του παραστάσεων, που μέχρι τώρα προβάλλονταν από τον ΑΝΤ1.

    Αν γνώριζαν στο κανάλι του Αμαρουσίου για την απόφαση του Σεφερλή να μη συνεχίσει το «5Χ5»; Ναι! το είχαν μυριστεί εξ ου και είχαν ζητήσει να γυριστούν δύο διαφορετικά φινάλε για το τέλος της σεζόν, ένα που θα δίνει ραντεβού τον Σεπτέμβρη και ένα δεύτερο που ο Σεφερλής αποχαιρετά το κοινό, ωστόσο αυτό που αγνοούσαν ήταν η συμφωνία του ηθοποιού και παρουσιαστή με τον ανταγωνιστή ΣΚΑΪ.

    Ήδη ο Νίκος Μουτσινάς έσπευσε να ζητήσει on air από τον Σεφερλή να προσλάβει την ομάδα του σύσσωμη.

    Γιάννης Αλαφούζος στην οδό της καμήλας

    Ο ΣΚΑΪ θα ακολουθήσει την οδό της καμήλας: Εξετάζει το ενδεχόμενο να εντάξει στο καθημερινό του πρόγραμμα το μυθιστόρημα «Οι Πάνθεοι» του Τάσου Αθανασιάδη (1948-1961), το οποίο έχουν προλάβει να δουν στο παρελθόν οι baby boomers (60-80 ετών) μιας και είχε προβληθεί από την ΕΡΤ τη διετία 1977-1979.

    Παράλληλα στο κανάλι γίνονται κοσμογονικές ανακατατάξεις.

    Η τούρκικη σειρά του ΣΚΑΪ «Αδίστακτη ερωμένη», που αντικατέστησε την «Άγρια γη», έφτασε στο… τέλος της και στη θέση της ήρθε το «My Style Rocks» με οικοδέσποινα την Κατερίνα Καραβάτου και τους Ηλιάνα Παπαγεωργίου, Δημήτρη Σκουλό και Στέλιο Κουδουνάρη στην κριτική επιτροπή που μετακόμισε στις 6 μ.μ. ώστε να δίνει καθημερινά lead in στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ με τη Σία Κοσιώνη στις 7.50 μ.μ.

    Το κενό ανάμεσα στο «Καλό μεσημεράκι» του Νίκου Μουτσινά και το «My Style Rocks» της Κατερίνας Καραβάτου έρχεται να καλύψει ο τηλε-μάγειρας Δημήτρης Σκαρμούτσος με τη μαγειρική εκπομπή, «Γειτονιές στο πιάτο» που θα μεταδίδεται ωστόσο σε απόψυξη (σε επανάληψη) καθημερινά στις 5 μ.μ.

    Βαρδινογιάννης, Κυριακού, Μαρινάκης: Η κακή ενέργεια στο «τρίγωνο» των καναλαρχών

    «Ποτέ δεν κερδίζεις κάτι αν δεν χάσεις κάτι άλλο» λέει ο θυμόσοφος λαός και ταιριάζει «γάντι» στην περίπτωση των σχέσεων καναλαρχών-Μαξίμου.

    Από ό,τι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε δύο τουλάχιστον καναλάρχες, Θοδωρής Κυριακού και Βαγγέλης Μαρινάκης, φέρονται ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι με το άνοιγμα της διώρυγας που χώριζε συνδρομητική και ελεύθερη TV μέσω της πρόσφατης τροπολογίας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που επιτρέπει σε συνδρομητικά δίκτυα να επενδύουν στην ελεύθερη τηλεόραση και στην ουσία ανοίγει τον δρόμο και κάνει περίπατο την είσοδο της United Media (Nova) στον Alpha και ενδεχομένως και στο Star, συμφερόντων Βαρδινογιάννη.

    Την περασμένη εβδομάδα η United Media έβαλε τη μπότα της ένα βήμαπιο μέσα στα ΜΜΕ του Βαρδινογιάννη καθώς εξαγόρασε το 50% της EMSA Media, που ανήκει στη Star Investments.

    Η δυσαρέσκεια πάντως έχει διαφορετικές καταβολές για τον Θοδωρή Κυριακού, που επένδυσε σημαντικά ποσά για τον ΑΝΤ1+ και ήταν ο πρώτος καναλάρχης που πατούσε και στις δύο βάρκες, και διαφορετική αιτία για τον Βαγγέλη Μαρινάκη του Mega, ο οποίος προ τριετίας (Μάρτιος 2020) αποχώρησε από το σχέδιο εξαγοράς της Forthnet (μητρική Nova) καθώς παραβιάζονταν συνεχώς τα χρονοδιαγράμματα που είχαν αρχικώς συμφωνηθεί με τις πιστώτριες τράπεζες.

    Από την πλευρά του ομίλου Βαρδινογιάννη, που ωφελείται εμμέσως καθώς οι επιχειρήσεις του καθίστανται αυτόματα ελκυστικότερες, υπάρχει η δυσαρέσκεια από το καθεστώς με το οποίο λειτουργεί ο αρκετά ανεβασμένος (2,9%) Μακεδονία TV συμφερόντων Κυριακού. Ο σταθμός λογίζεται ως πανελλαδικής εμβέλειας από το ΕΣΡ ωστόσο η φυσιογνωμία του προγράμματός του είναι μη ενημερωτική.

    Ποια κανάλια γράφουν-σβήνουν τα budgets τους και ποια «πονάνε» περισσότερο στο ταμείο;

    Κατευθείαν στην αχίλλειο πτέρνα τους, εκεί που πονάνε περισσότερο, στο «ταμείο», χτύπησε τα κανάλια το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με ένα διπλό δηλητηριώδες βέλος, τόσο από την 5ήμερη απόσυρση των διαφημιζομένων από το «κάδρο» λόγω εθνικού πένθους, όσο και από την αναβολή των εκλογών, άγνωστο για πότε, προκαλώντας αναταράξεις σε πρόγραμμα και προϋπολογισμούς.

    Το καλό για τους ετήσιους δείκτες είναι ότι κανένα κανάλι (πλην του Open) δεν σηκώνει «πολύ» κεφάλι (κυμαίνονται από 10-15%) σε επίπεδο τηλεθέασης οπότε η χασούρα της διαφήμισης κατανέμεται αναλογικά.

    Τους περισσότερους κραδασμούς μπορούν να ισορροπήσουν οι σταθμοί που διαθέτουν σειρές μυθοπλασίας (ΑΝΤ1, Mega, Alpha) που λειτουργούν ως μαξιλάρι και «αποσβεστήρες κραδασμών» στην όποια διαρροή των διαφημιστικών εσόδων με τα realities και talent shows να μην μπορούν εύκολα να βρουν τον βηματισμό τους στην κινούμενη άμμο μιας τόσο μεγάλης κρίσης καθώς και εκτός από τα μεγάλα έξοδα που έχει η παραγωγή, καταβάλλουν royalties σε ξένες εταιρείες.

    Ήδη, καθώς το κοινό κουράστηκε από σχετικά format, κανάλια που έχουν διαμορφώσει σχετικό προγραμματικό DNA αρχίζουν να ανακατευθύνονται σταδιακά προς τις σειρές και ταινίες.

    Στο Φάληρο το sequel της ταινίας «Αδέλφια σε σύγκρουση»

    Ως γνωστόν οι Νέες Καθημερινές Εκδόσεις (Καθημερινή) και η εταιρεία Ειδήσεις Ντοτ Κομ (ΣΚΑΪ) είναι δύο διαφορετικές εταιρείες.

    Μοναδικός κοινός τόπος, η γέφυρα που ενώνει τα κτίρια στην Εθνάρχου Μακαρίου και ορισμένα λαμπερά ονόματα της δημοσιογραφίας όπως ο Αλέξης Παπαχελάς ή ο Παύλος Τσίμας που εργάζονται και στις δύο όχθες του ποταμού.

    Η «Καθημερινή» (και αρκετά περιοδικά) ανήκουν στον Θέμη Αλαφούζο ενώ ο ΣΚΑΪ (και τα ραδιόφωνα Μέντα, ΣΚΑΪ, Pepper κ.α.) στον μεγαλύτερο αδελφό, Γιάννη Αλαφούζο.

    Θα περίμενε κανείς ένα τρίτο κοινό στοιχείο να είναι η ιδεολογική αφετηρία, η πολιτική γραμμή, η κοινή δεξαμενή από την οποία συν-αλιεύουν «καταναλωτές» μηντιακού περιεχομένου.

    Κάπως έτσι είναι τα πράγματα όχι όμως αυτήν την περίοδο κατά την οποία η Καθημερινή ανέπτυξε πιο ισχυρή κεντρόφυγη δύναμη από το Μαξίμου. Το γιατί είναι μια άλλη υπόθεση.

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Maestro στην εξωστρέφεια, αλλά και στο «Σιωπηλό» του δρόμο

    Υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή επιφανών Ελληνοαμερικανών, η λαμπερή εκδήλωση προς τιμή της επιτυχίας της ελληνικής τηλεοπτικής σειράς του Mega TV «Maestro», την πρώτη αποκλειστική συμφωνία παγκόσμιας διανομής για ελληνική τηλεοπτική σειρά ελληνικής σκηνοθεσίας στην πλατφόρμα NETFLIX, στην Αίθουσα Chiotes Hall of the Archdiocesan Cathedral of the Holy Trinity στη Νέα Υόρκη.

    Όπως δήλωσε ο Γενικός Πρόξενος κ. Ντίνος Κωνσταντίνου το Maestro πρόσφατα τιμήθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Διπλωματίας & των Πολιτιστικών Ημερών της Ευρώπης.

    Πριν λίγες μέρες βραβεύθηκε από τον οργανισμό «Η&Μ, Heritage & Museums, Athens, Paris, NY» ο οποίος τελεί υπό την εποπτεία του ΥΠΕΞ και του ΥΠΠΟΑ.

    Μετά την προβολή του 5λεπτου teaser της σειράς, ο δημιουργός της, Χριστόφορος Παπακαλιάτης αποκάλυψε ότι τα γυρίσματα της β’ σεζόν θα ξεκινήσουν στις 3 Απριλίου και μέχρι στιγμής έχουν γραφτεί τα 4 από τα 8 επεισόδια, ενώ έδωσε την πληροφορία ότι ο βίαιος Χαράλαμπος, που δολοφονήθηκε στον α’ κύκλο, θα εμφανιστεί αλλά δεν αποκάλυψε το πώς.

    Παράλληλα η άλλη σειρά του Mega «Σιωπηλός Δρόμος» συνεχίζει την επιτυχημένη διεθνή πορεία της και έχοντας κατακτήσει την Ιταλία, την Αμερική και τον Καναδά, ετοιμάζεται να ταξιδέψει στην Αυστραλία για να προβληθεί στο SBS.

    Γιατί τα έχει πάρει εντελώς ο Γιώργος Λιάγκας; Φοβάται κάτι;

    Έχουμε μετρήσει τουλάχιστον 3 φορές κατά τις οποίες ο «πρωϊνάρχης» του ΑΝΤ1, Γιώργος Λιάγκας, χρησιμοποιεί την εκπομπή του για να στείλει μηνύματα σε ανταγωνιστές και «δελφίνους» της θέσης του. Την περασμένη εβδομάδα το …τερμάτισε αναφέροντας on air «Αν κάποιος θέλει να κάνει πρωινό να μας πει σε ποιο κανάλι, γιατί εδώ δεν θα το κάνει.

    Αρκετά έχει κρατήσει η πλάκα και να την κόψουμε κάποια στιγμή….

    Αν κάποιος θέλει να κάνει πρωινό, να μας πει και σε ποιο κανάλι θα το κάνει, γιατί εδώ δεν θα το κάνει του χρόνου», είπε ο Γιώργος Λιάγκας και κατέληξε ωρυόμενος: «Υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν καθημερινά κι επηρεάζονται γιατί πληρώνονται με λιγότερα λεφτά από μένα προφανώς και θέλουν να ξέρουν τι γίνεται και αισθάνονται και ανασφάλεια.

    Μην παίζετε με αυτούς τους ανθρώπους, με μένα παίξτε, δεν έχω ανάγκη». Και ο «βραδινός» προαλειφόμενος για πρωινός (ξανα)πήρε το μήνυμα.

    Γιάννης Λάτσιος-Χρήστος Παναγιωτόπουλος: Ένας έρωτας φυγάς και ένα δελτίο δεν φέρνουν την άνοιξη

    Μπορεί το Open να παρουσιάζει σταδιακή άνοδο στο συνολικό μερίδιο της σεζόν 2022 – 2023 στο σύνολο του κοινού, ωστόσο η διαφορά του 0,4% σε σύγκριση με την περσινή σεζόν (έως 5/3), οφείλεται στη σειρά «Έρωτας φυγάς» και λίγο «τσιμπάει» και στον ενημερωτικό τομέα.

    Υψηλότερα μερίδια, από τον Σεπτέμβριο του 2021, είχε ο σταθμός μόνο τον Μάρτιο του 2022 (εισβολή στην Ουκρανία) και τον Ιούλιο του 2022 (φωτιές) καθώς πολλές εκπομπές των άλλων σταθμών είχαν σταματήσει νωρίτερα από τις αντίστοιχες του Open.

    Μήπως τελικά βλέπουν «Αρβύλα» για τα video;

    Σχεδόν 4% «βουτιά» από τη Δευτέρα έκανε το επεισόδιο της Τρίτης των «Ράδιο Αρβύλα» που φιλοξενούσε συνεντεύξεις ακαδημαϊκών με θέμα τις σχέσεις πολίτη-κράτους και με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

    Συγκεκριμένα τη Δευτέρα φιλοξενήθηκε ο επίκουρος της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ Ανδρέας Τάκης (19,2% στο δυναμικό κοινό και 14,4% στο σύνολο), ενώ την Τρίτη ο καθηγητής Πολιτικής επιστήμης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Νίκος Μαραντζίδης σχεδόν στο σύνολο του β’ μέρους της εκπομπής, οπότε τα ποσοστά τηλεθέασης κινήθηκαν χαμηλά για τα δεδομένα της εκπομπής (13%).

    Μπορεί να φταίει ο Αλέξης Τσίπρας που ήταν «απέναντι» στο δελτίο ειδήσεων του Mega, μπορεί όμως να σημαίνει ότι οι φίλοι της εκπομπής τη βλέπουν για τα video και όχι για τις συνεντεύξεις!

    Πρετεντέρης, Τζίμα, Τσίπρας: Νίκησαν στον ανταγωνισμό, έχασαν από τη χθεσινή μέρα

    Το δελτίο ειδήσεων του Mega με τη συνέντευξη Αλέξη Τσίπρα την περασμένη Τρίτη, πήγε χειρότερα (15,9%) κατά 1% περίπου από το δελτίο της Δευτέρας και καλύτερα στο σύνολο από τους «Ράδιο Αρβύλα» (που μεταδίδεται την ίδια ώρα “απέναντι”)! Ωστόσο κατάφερε να τερματίσει πρώτο στη ζώνη του, αφήνοντας πίσω, τόσο το δελτίο ειδήσεων του STAR όσο και του ΣΚΑΪ!

    Γιώργος Μαζωνάκης: Τι γυρεύει στο αλβανικό Big Brother;

    Καριέρα στην Αλβανία κάνει ο Μαζωνάκης με το τραγούδι του «Ζηλεύω» να ακούγεται στο αλβανικό Big Brother All Star. Συγκεκριμένα, ο τενόρος Armando Kllogjeri και ο τραγουδιστής Luis Ejlli, οι οποίοι συμμετέχουν στον All Star κύκλο του Μεγάλου Αδελφού στη γείτονα, επέλεξαν το τραγούδι του Γιώργου Μαζωνάκη για να διασκεδάσουν τους συμπαίκτες τους.

    Ζέτα Μακρυπούλια: Οριστικό, θα παρουσιάζει τους «Προδότες»

    Για τη σεζόν 2023-2024 προορίζεται το τηλεπαιχνίδι στρατηγικής και μυστηρίου «Οι προδότες» με στοιχεία ριάλιτι και παρουσιάστρια τη Ζέτα Μακρυπούλια, η οποία θα συνεχίσει να είναι οικοδέσποινα στο καθημερινό τηλεπαιχνίδι «Ρουκ Ζουκ» του ΑΝΤ1.

    «Οι προδότες», βασίζονται στο «The traitors» του BBC One, όμως «μήτρα» του προγράμματος είναι το ολλανδικό «De Verraders» το οποίο πρωτολανσαρίστηκε από το RTL4 το 2021.

    Θοδωρής Κυριακού: Η ενσυναίσθηση και η πρόσληψη της Παλιοσπύρου

    Όπως σας έχει πει  ο Θοδωρής Κυριακού σχεδιάζει προσεκτικά τα επόμενα βήματα του και το σημαντικότερο, δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.

    Προσωπική επιλογή του Θοδωρή Κυριακού είναι οι νέες ανθρωπιστικής θεματολογίας εκπομπές που εντάσσονται στο πρόγραμμα του ΑΝΤ1.

    Πρόκειται για το «Ζούμε αλλιώς» και «Είμαστε μαζί».

    Η εκπομπή «Είμαστε μαζί» με την Ελίνα Παπίλα θα ενταχθεί από αυτό το Σάββατο (18/3) στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου, στην απογευματινή ζώνη του σταθμού.

    Την Παπίλα θα πλαισιώνουν οι Αντώνης Βλοντάκης, Γιώργος Λάγιος και Νεφέλη Meg.

    Ο ανθρώπινος ψυχισμός και οι διαπροσωπικές σχέσεις, οι δυνατότητες αυτοβελτίωσης είναι τομείς που συνδιαμορφώνουν μαζί με άλλους το πλαίσιο της εκπομπής. Οι τηλεθεατές θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των θεμάτων μέσω με τηλεψηφοφορίες.

    Η εκπομπή «Ζούμε αλλιώς» με παρουσιάστρια τη Σοφία Αλιμπέρτη θα κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 27 Μαρτίου και θα μεταδίδεται Δευτέρα-Παρασκευή στην απογευματινή ζώνη του καναλιού μετά το «Ρουκ Ζουκ».

    Την Αλιμπέρτη θα στηρίζει ο κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος Κωνσταντίνος Ξένος, ο χειρουργός οδοντίατρος Κωνσταντίνος Δέδες και η Ιωάννα Παλιοσπύρου.

    Μεταξύ άλλων θα υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας των τηλεθεατών οι οποίοι θα μπορούν να θέτουν ερωτήματα ιατρικής φύσεως κατά βάση, αλλά και για ζητήματα ευζωίας.

    Οι ειδικοί θα απαντούν.

    Κατερίνα Ζαρίφη: Δεν ξέρουν ότι δεν κλείνονται τα γυναικεία επίθετα;

    Κάποιος να πει στον 104,6 My Radio ότι τα επίθετα δεν κλείνονται και ότι το επώνυμο Ζαρίφη είναι ήδη στη γενική.

    Μάλλον αδόκιμος ο τίτλος της εκπομπής «Της Ζαρίφης το πανηγύρι», που την περασμένη εβδομάδα εξέπεμψε live από τη μια εκ των δύο εδρών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Στρασβούργο.

    ΕΙΙΡΑ: Μια ένωση ιδιοκτητών… με προεδρείο χωρίς ιδιοκτήτες

    Μετά την ηχηρή αποχώρηση τον περασμένο Ιανουάριο της Αλεξάνδρας Δασκαλοπούλου, CEO της Frontstage (Μελωδία, Hit, Red, En Lefko, Kids Radio) από την προεδρική θέση στην Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ) περιμέναμε να αντικατασταθεί λογικά από έναν άλλον πρόεδρο-ιδιοκτήτη Ρ/Σ. Ωστόσο κατά τις πρόσφατες αρχαιρεσίες στις 9 Μαρτίου, οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών ραδιοσταθμών εξέλεξαν Δ.Σ. όπου λάμπουν δια της απουσίας τους οι ιδιοκτήτες.

    Πρόεδρος εξελέγη ο Κωνσταντίνος Φωτόπουλος (ALPHA 989, STAR INVESTMENTS), Αντιπρόεδρος η Αγγελική Κακαουνάκη (ΣΚΑΪ, ΣΚΑΪ GROUP), Γενική Γραμματέας η Ελένη Τσακίρη (ΜΕΛΩΔΙΑ,FRONTSTAGE), Ταμίας η Ασημίνα Μάζη (SFERA, Politis Group), Ειδικός Γραμματέας ο Ευάγγελος Σπάρταλης (REAL FM, Real Group), ενώ ως μέλη οι Χρήστος Γιακουμόπουλος (GALAXY), Στυλιανός Μιχαλόπουλος (Athens DEE JAY, ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ), Ευαγγελία Ντάκουρη (EASY, ANT1 Group) και Αναστάσιος Σφυρόερας (MY RADIO).

    Και το λέμε αυτό καθώς είναι λίγο οξύμωρο να αναφέρει μια ένωση ιδιοκτητών ότι «κυρίαρχη θέση στις προτεραιότητες του νέου ΔΣ καταλαμβάνει το ζήτημα των αδειών λειτουργίας των ραδιοφωνικών σταθμών, όπου ως σήμερα αντιμετωπίζεται με μεταβατικές διατάξεις οι οποίες νομιμοποιούν μεν τη λειτουργία των ήδη υφιστάμενων Ρ/Σ, χωρίς ωστόσο να αντιμετωπίζουν οριστικά αυτή τη δυσλειτουργία» και να μην απαρτίζεται αυτό το Δ.Σ. από ιδιοκτήτες.

    Το «σκυλάκι της βασίλισσας» δάγκωσε τον Νίκο Κοκλώνη

    Δεν είναι ότι το περασμένο Σάββατο ο τελικός του «The Voice» στον ΣΚΑΪ που παρουσίασε η Φαίη Σκορδά κατατρόπωσε το «J2US» στον ALPHA που παρουσίασε ο Νίκος Κοκλώνης καθώς τερμάτισε πρώτος στα δυναμικά κοινά με 13,8%, ενώ το J2US έμεινε πίσω με 12,7%.

    Αυτό που συγκλονίζει τον Κοκλώνη είναι ότι μεγάλος νικητής το Σάββατο το βράδυ ήταν η ταινία του STAR “Το σκυλάκι της βασίλισσας” που συγκέντρωσε 9,8% στα δυναμικά κοινά και 22,9% στα παιδιά.

    Ακολούθησε στις 11 μ.μ. μέχρι τη 1 τα ξημερώματα ο “Τελευταίος κυνηγός μαγισσών” (την ώρα δηλαδή που “απέναντι” είχε Voice και J2US) τερματίζοντας πρώτο από όλα με 14,4% στα δυναμικά κοινά, και συνέχισε στη 1.10 τα ξημερώματα με το “Φονικό όπλο” που σάρωσε με 18,5% στα δυναμικά κοινά!

    Αντώνης Κανάκης, Άρης Πορτοσάλτε, Κατερίνα Καινούργιου, Ελεονώρα Μελέτη, Φαίη Σκορδά: Ο καυγάς για το πάπλωμα (τηλεθέαση) και μετά έζησαν αυτοί καλά….

    Προς άγραν τηλεθέασης ο καυγάς που ξέσπασε μεταξύ παρουσιαστών για το πώς παρουσιάστηκε το θέμα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Μετά τον Αντώνη Κανάκη μπήκε στον χορό και ο Νίκος Μουτσινάς, που σχολίασε και το γεγονός ότι κάποιοι καλλιτέχνες κρίθηκαν αρνητικά για το γεγονός ότι τραγούδησαν στα µαγαζιά τους το βράδυ του Σαββάτου. «∆εν κατάλαβα, τι έγινε;

    Την πέσανε στους καλλιτέχνες που τραγούδησαν; Η Κατερίνα (σ.σ.: Καινούργιου) το έκανε πάλι προσωπικό. Παιδιά, το τριήµερο εθνικό πένθος αφορούσε µόνο τα δηµόσια… Αυτό που είπα ήταν µια παρακίνηση, γιατί δεν γνωρίζω τις διαδικασίες του ΣΕΗ. Μη µείνουµε εκεί, λίγο να συγκεντρωθούµε. ∆εν θα µου πεις πώς θα πενθήσω», ανέφερε µεταξύ άλλων, µε την Κατερίνα Καινούργιου να απαντά από το Twitter: «Τροµερή κακία και τοξικότητα από το “Καλό µεσηµεράκι”, κακό µοντάζ αυτών που είπα… και λυπάµαι για ανθρώπους που γνωρίζω χρόνια! Ποτέ δεν είπα εγώ πώς θα διαχειριστεί ο καθένας τον πόνο του! Ούτε το έκανα προσωπικό… σε αντίθεση, εσείς εκεί το κάνετε αυτό κάθε µέρα!».

    Η Κατερίνα Καινούργιου απάντησε και µέσα από την εκποµπή της την επόµενη ηµέρα, λέγοντας: «Μην κοροϊδευόµαστε. Όλοι οι παρουσιαστές αμείβονται καλύτερα από τους ρεπόρτερ. Το θέμα είναι να µην τσουβαλιάζονται όλοι, ούτε να στοχοποιούνται συγκεκριµένοι άνθρωποι. Π.χ., αυτός µπορεί να το χειριστεί, αυτός δεν µπορεί, αυτός έχει χιούµορ, αυτός είναι έξυπνος, ο άλλος δεν είναι. Ούτε όµως αυτή είναι ξανθιά, έχει τρέσες, τα κάνει όλα εγωκεντρικά, είναι ηλίθια, είναι σε άλλο κανάλι, δεν την πειράζουµε, δεν είναι στον ΣΚΑΪ κ.λπ…».

    «Πυρά» δέχτηκε και ο Αντώνης Κανάκης, µιλώντας για τις τοποθετήσεις διαφόρων δημοσιογράφων.

    «Κάνουν όλοι ό,τι µπορούν για να επιστρέψουµε στη χαζοχαρούµενη πραγµατικότητα. Μην ξεχνάµε ότι στο τριήµερο πένθος έπαιζε “Survivor”. Θα κάνουν ό,τι µπορούν για να επιστρέψουµε στην κανονικότητα της λοβοτοµής, γιατί βολεύει και τους πολιτικούς αλλά και τα κέρδη, γιατί η στεναχώρια δεν έχει διαφηµίσεις, η διαφήµιση θέλει χαρά», είπε, ενώ έκανε λόγο για δηµοσιογράφους-παπαγαλάκια, µε αφορµή το δυστύχηµα στα Τέµπη.

    Τα όσα είπε περί χαζοχαρούµενης κανονικότητας της λοβοτοµής ο Αντώνης Κανάκης σχολίασε η Ελεονώρα Μελέτη µέσα από την εκποµπή της. «Σε καµία περίπτωση εµείς δεν νιώθουµε ότι κάνουµε οποιαδήποτε προσπάθεια ή σας καλούµε να επιστρέψουµε στη χαζοχαρούµενη πραγµατικότητα. ∆ανείζοµαι, γιατί µου άρεσε, αυτή τη φράση από τους “Ράδιο Αρβύλα”», ανέφερε.

    Στον Αντ. Κανάκη απάντησε και η Φαίη Σκορδά µέσα από την εκποµπή της: «Είναι δυνατόν ο Κανάκης να τους βάζει όλους στο ίδιο καζάνι, όταν στην εκποµπή του παίζει αυτά τα ρεπορτάζ;

    Υπάρχουν δηµοσιογράφοι 30, 50, 60 ετών, µέσα στο κρύο και τη ζέστη µε το µικρόφωνο, συναισθηµατικά φορτισµένοι, που πρέπει να βγάλουν την είδηση…

    Και εγώ δηµοσιογράφος θα µπορούσα να λέγοµαι, αλλά ντρέποµαι. Ντράπηκα να ζητήσω αυτόν τον τίτλο, από ντροπή δεν το έκανα».

    Την απάντησή της στα όσα είπε ο Αντ. Κανάκης στην εκποµπή «Ράδιο Αρβύλα» το βράδυ της Πέµπτης έδωσε η ΕΣΗΕΑ µε µια ανακοίνωση-καταπέλτη που σχολιάστηκε από τον Κανάκη: «Ερχεται ένας συνεργάτης χθες το βράδυ και, ενώ µιλάµε όλοι µαζί, µας διακόπτει για να µας διαβάσει µια ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ. Οσο διαβάζει, εγώ δεν πιστεύω στα αυτιά µου µε αυτά που ακούω. Οταν τελειώνει το διάβασµα, του λέω κατά λέξη: «Σοβαρά τώρα ή µου κάνεις πλάκα;».

    Ο Άρης Πορτοσάλτε δέχθηκε έντονη κριτική στην εκπομπή της Κατερίνας Καινούργιου από τον Ανδρέα Μικρούτσικο και την κάλεσε στο τηλέφωνο για να της ζητήσει σε έντονο ύφος να μην ασχολείται μαζί του.

    Ο Άρης Πορτοσάλτε όπως ήδη αναφέρθηκε επιβεβαίωσε την τηλεφωνική επικοινωνία με την Κατερίνα Καινούργιου και δήλωσε ότι της είπε «Πως δεν είναι δυνατόν να στοχοποιούμαι και να δέχομαι προσωπικές επιθέσεις (όπως του Μικρούτσικου)» συμπληρώνοντας ότι «Δεν γνωρίζω την κυρία Καινούργιου και έχω να δω τον Ανδρέα Μικρούτσικο τριάντα χρόνια. Ανθρώπινα πήρα τηλέφωνο και υπερασπίστηκα τον εαυτό μου. Δεν έχω αυτό το δικαίωμα;».

    Και έζησαν αυτοί καλά….

    Ιωάννα Μαλέσκου: Η επιστροφή;

    Κοντά στην επιστροφή της στην TV φαίνεται να είναι η Ιωάννα Μαλέσκου (Love it) η οποία έκανε διερευνητική επαφή με τον ΑΝΤ1, χωρίς όμως να της προταθεί κάτι συγκεκριμένο με την παρουσιάστρια ωστόσο να εκδηλώνει την επιθυμία της να ενταχθεί – από το Φθινόπωρο – είτε στην πρωινή ψυχαγωγική ζώνη του Σαββατοκύριακου, είτε να αναλάβει την παρουσίαση τηλεπαιχνιδιού.

    Φαίη Σκορδά: Γιατί στήλωσε τα πόδια;

    Φρένο στην μετακόμιση για τους «Αταίριαστους» στη ζώνη 10 π.μ. – 12 μ. έβαλε η Φαίη Σκορδά. Έτσι οι Γιάννης Ντσούνος και Χρήστος Κούτρας που ταιριάζουν περισσότερο με το συγκεκριμένο χρονικό slot μένουν στο δίωρο 12-2 μ.μ. την ώρα που όλοι βρίσκονται στη δουλειά τους και έχουν ήδη ενημερωθεί για την επικαιρότητα και την ώρα που οι νοικοκυρές …και νοικοκύρηδες αρχίζουν να μαγειρεύουν. Και θα προτιμούσαν να παρακολουθούν τη Φαίη.

    Παρουσιαστής σε νέα εκπομπή του ΑΝΤ1 ο Σταύρος Σβήγκος

    Ο Σταύρος Σβήγκος ολοκλήρωσε αυτή την εβδομάδα τα γυρίσματα της νέας εκπομπής του. Τα πρώτα επεισόδια θα προβληθούν μετά το Πάσχα με την εκπομπή να εμβαθύνει στη σχέση του εκάστοτε συνεντευξιαζόμενου με το αγαπημένο του ρόφημα, τον καφέ. Φυσικά, οι καλεσμένοι θα μιλούν και για τη ζωή και την καριέρα τους.

    Μια Καλυψώ για το Mononews

    Στο έργο «CALYPSO», που στοχεύει στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, μετέχει το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με πανεπιστημιακό υπεύθυνο τον καθηγητή Κωνσταντίνο Μουρλά, σε συνεργασία με το Mononews, το Newsit, το Press Project και την Athens Live. Από το εξωτερικό μετέχουν το Πανεπιστήμιο της Λωρραίνης στη Γαλλία, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Κστοβίτσε στην Πολωνία και οι ιστοσελίδες Chorzowianin.pl και Tubachorzowa.pl.

    Πνευματικά δικαιώματα-Grant Thornton: δυσανάλογη διανομή σε βάρος δημοσιογράφων και των επιχειρήσεων τύπου

    Ο ΞΕΝΟΦΩΝ, ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων των δημοσιογράφων κατέθεσε, επίσημα πλέον και με τεκμηρίωση και νομική επάρκεια, αίτηση αδειοδότησης στον αρμόδιο Οργανισμό, για να εκπροσωπεί τα μέλη και τα μη μέλη των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας και να τους αποδίδει τις αμοιβές που δικαιούνται για τη χρήση των έργων τους.

    Την έκθεση βιωσιμότητας εκπόνησε η ελεγκτική εταιρεία Grant Thornton Greece. Στις 74 σελίδες της μελέτης, η οποία συνοδεύεται και από ανάλυση ευαισθησίας, τεκμηριώνεται η βιωσιμότητα του Οργανισμού, σε βάθος δεκαετίας. Αποτυπώνονται, με στοιχεία, οι δυνατότητες και οι προοπτικές του ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ να διεκδικήσει αξιόλογα έσοδα προκειμένου να τα αποδώσει στους δημοσιογράφους – μέλη του.

    Στην έκθεση βιωσιμότητας περιγράφεται αναλυτικά το τοπίο της πνευματικής ιδιοκτησίας στην Ελλάδα και στοιχειοθετείται κατά τρόπο επιστημονικά τεκμηριωμένο, σημαντική υστέρηση στην είσπραξη του δικαιώματος της εύλογης αμοιβής από τους εισαγωγείς τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούνται από τους ιδιώτες, για την αναπαραγωγή πνευματικών έργων. Προκύπτει επίσης δυσανάλογη διανομή, σε βάρος των δημοσιογράφων και των επιχειρήσεων τύπου.

    Επιχειρείται επίσης προσέγγιση των εσόδων που προκύπτουν για τους κολοσσούς του διαδικτύου (Google, Facebook κλπ.) από τη χρήση ενημερωτικού περιεχομένου και ανάλογη εκτίμηση των δυνητικών εσόδων του Οργανισμού μετά την ενσωμάτωση της Οδηγίας 790/2019 με τον πρόσφατο νόμο για την πνευματική ιδιοκτησία (Ν. 4996/2022) και τον νομοθετικό ορισμό συγκεκριμένου ποσοστού για τους Έλληνες δημοσιογράφους.

    Αποτυπώνεται το σημαντικό ποσοστό που καταλαμβάνει η ενημέρωση στο συνολικό περιεχόμενο που διακινείται και αναπαράγεται στο ελληνόφωνο διαδίκτυο με βάση διεθνείς εκθέσεις και πηγές (Reuters Institute, IMF, EUROSTAT, ΕΛΣΤΑΤ κ.α.) αλλά και την πιλοτική, συγχρονική έρευνα που εκπόνησε η Civic Information Office, για λογαριασμό του ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ η οποία καταδεικνύει τη βαρύτητα που κατέχει το δημοσιογραφικό περιεχόμενο στη διαδικτυακή περιήγηση των χρηστών, στην Ελλάδα, σε καθημερινό επίπεδο.

    Διαβάστε επίσης: